ΡΕΠΟΡΤΑΖ
500.000 ευρώ για τουριστική προβολή ...έτσι χωρίς πρόγραμμα
Με αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 3/4/2022
Ελάχιστοι είναι οι τουρίστες που φθάνουν στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν επίσημοι κρατικοί φορείς, όπως είναι η Ελληνική Στατιστική Αρχή και η Τράπεζα της Ελλάδος. Ωστόσο τα προγράμματα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας συνεχίζονται κάθε χρόνο. Χωρίς ποτέ να παρουσιάζεται ένας απολογισμός, μια αξιολόγηση των δαπανών που φθάνουν στα 500.000 ευρώ ανά έτος.
Το ποσό αυτό είναι πολύ μεγάλο για μια Περιφέρεια με εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο ανάπτυξης του τουριστικού τομέα. Είναι χαρακτηριστικό πως η αντίστοιχη δαπάνη από την Περιφέρεια της Κρήτης συνήθως κινείται στο ύψος του 1 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μια περιφέρεια που υποδέχεται κάθε χρόνο πολλά εκατομμύρια τουρίστες και οι τουριστικές εισπράξεις της μετριούνται σε μερικά δισεκατομμύρια ευρώ, όταν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου εισπράττουν μόλις μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Το 2020 και το 2021 η Περιφερειακή Αρχή του κ. Μουτζούρη επικαλέστηκε την πανδημία, ώστε ο προγραμματισμός της τουριστικής προβολής να τροποποιηθεί ξανά και ξανά. Το 2022 εγκαταλείπεται κάθε έννοια προγραμματισμού, το Περιφερειακό Συμβούλιο μπαίνει σε δεύτερο πλάνο και το αποφασιστικό όργανο γίνεται η Οικονομική Επιτροπή στην οποία η Περιφερειακή Αρχή έχει την απόλυτη πλειοψηφία. Η συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο είναι γενικόλογη και αόριστη.
Πρόσληψη συμβούλου επικοινωνίας
Στις 9 Μαρτίου 2022 η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει να δώσει 500.000 ευρώ για την τουριστική προβολή του 2022. Τα 400.000 από πιστώσεις του 2022 και γίνεται δέσμευση 100.000 ευρώ από τους πόρους του επόμενου έτους. Ωστόσο και πάλι δεν υπάρχει κάποιο αναλυτικό σχέδιο κατανομής των πόρων που θα δοθούν. Στις 30 Μαρτίου ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Νικόλαος Νύχτας δίνει στην δημοσιότητα «πρόσκληση υποβολής προσφοράς για παροχή υπηρεσιών συμβούλου δημοσιότητας και δημοσίων σχέσεων». Η δαπάνη θα ανέλθει στα 24.800 ευρώ και οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις θα πρέπει να καταθέσουν τις προσφορές τους ως τις 7 Απριλίου. Ουσιαστικά δηλαδή Περιφέρεια θέλει να αναθέσει σε ένα διαφημιστικό γραφείο τόσο την κατάρτιση του προγράμματος προβολής όσο και την κατανομή των πόρων.
Δαπάνες έτσι χωρίς πρόγραμμα
Ωστόσο ήδη η Περιφέρεια προχωρά σε δαπάνες για την τουριστική προβολή όπως είναι η δαπάνη 5.000 ευρώ για την αγορά ταινίας μικρού μήκους που αφορά την ναυτική παράδοση των Οινουσσών, την δαπάνη 2.200 ευρώ για την προβολή στο περιοδικό ΧΙΟΣ, την συμμετοχή στην έκθεση «Ταξίδι 2022» που πραγματοποιείται στην Κύπρο με δαπάνη 5.900 ευρώ. Οι προαναφερόμενες δαπάνες αποφασίσθηκαν από όργανα της Περιφέρεια από τις 30 Μαρτίου ως την 1 Απριλίου. Εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς πόσες δαπάνες ήδη έχουν γίνει από την 1η Ιανουαρίου ως σήμερα.
Τα προηγούμενα χρόνια η Περιφέρεια είχε προσλάβει συμβούλου για τους τουριστικούς προορισμούς της Σάμου, της Χίου και της Λέσβου - Λήμνου. Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό ποιο ήταν το αποτέλεσμα της δουλειάς που έκαναν αυτοί οι σύμβουλοι. Όπως άλλωστε δεν έχει γίνει κανένας απολογισμός και αξιολόγηση των δαπανών τουριστικής προβολής που έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια.