× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Επιχειρηματικότητα και μεγάλα έργα σε κίνδυνο»

Oι διαπιστώσεις της ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ από την ενημέρωση της Περιφερειακής Αρχής για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/11/2021

«Επιχειρηματικότητα και μεγάλα έργα σε κίνδυνο»
' χρόνος ανάγνωσης

Υπεύθυνη την περιφερειακή αρχή του Κώστα Μουτζούρη αλλά και την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θεωρεί η περιφερειακή παράταξη «Συμπαράταξη Πολιτών» καθώς δεν υπάρχουν πόροι για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων στις προκηρύξεις που είχαν βγει στον αέρα, ενώ τα μεγάλα έργα που ήδη καθυστερούν θα πάνε «γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ που όμως έχει περιορισμένους πόρους.
Τα παραπάνω διαπίστωσε ο επικεφαλής της παράταξης Γιάννης Σπιλάνης ο οποίος σε ανακοίνωση που εξέδωσε επισημαίνει τα εξής:


«Μετά την απόσυρση της προκήρυξης για τις καινοτόμες επιχειρήσεις λόγω έλλειψης πόρων (με βάση την επίσημη ανακοίνωση), άγνωστο παραμένει το μέλλον των άλλων δύο προκηρύξεων για τους ίδιους λόγους. Τα περιορισμένα χρήματα για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας που προέβλεπε το ΠΕΠ κατευθύνθηκαν στη στήριξη των επιχειρήσεων από τη πανδημία, αφού οι εθνικές πολιτικές δεν κάλυψαν παρά ελάχιστες επιχειρήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Κυβέρνηση, ενώ μας βομβαρδίζει για τον πακτωλό χρημάτων από το νέο ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, αρνείται να χρηματοδοτήσει τις συγκεκριμένες ανάγκες τώρα, πριν να είναι αργά για πολλές από αυτές, ειδικά όσες ξεκίνησαν να κάνουν επενδύσεις πιστεύοντας ότι είναι επιλέξιμες. Είναι γεγονός ότι οι μικρο-μικρές επιχειρήσεις των νησιών μας δεν περιλαμβάνονται στο αναπτυξιακό σχέδιο της για την επόμενη μέρα.

Κάτι ανάλογο ισχύει για τα μεγάλα οδικά έργα όπως η νότια παράκαμψη Μυτιλήνης, ο δρόμος Καλλονής-Πέτρας, η παράκαμψη Πυθαγορείου κλπ. Εδώ το πρόβλημα είναι διπλό: τα έργα έχουν καθυστερήσει με ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής και δεν θα ολοκληρωθούν στο τρέχον ΕΣΠΑ που έτσι κι’ αλλιώς ξεμένει από πόρους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λύση των «έργων-γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ, θα σκοντάψει στους περιορισμένους πόρους του ΠΕΠ για τα έργα αυτού του τύπου: ποιο έργο θα πρωτο-υλοποιηθεί από τα 28 εκ. που έχουν ήδη κατανεμηθεί και αφορούν και τα λιμενικά έργα;

Εδώ η ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής είναι διπλή: δεν προχώρησε τα έργα αυτά στη τρέχουσα περίοδο και δεν διεκδίκησε τα 660 εκ που είχε υποσχεθεί η προηγούμενη κυβέρνηση για να αντιμετωπιστούν τα διαρθρωτικά προβλήματα της οικονομίας του Β.Αιγαίου. Άλλωστε τα μόνα έργα για τα νησιά μας που ενδιαφέρουν τη σημερινή Κυβέρνηση, είναι τα κέντρα κράτησης των προσφύγων. Γι αυτά βρίσκει πόρους ευρωπαϊκούς και εθνικούς ώστε με απ’ευθείας εκμαυλισμό των συνειδήσεων των δοκιμαζόμενων από τη κρίση συμπολιτών μας και των επιχειρήσεων, προσπαθεί μήνες τώρα να κάμψει την δηλωμένη αντίθεση μας σ’ αυτά τα ιδεολογικά τερατουργήματα.

Και τα λάθη συνεχίζονται αφού η Περιφερειακή Αρχή συνεχίζει να προχωρά με τα μάτια στραμμένα στο χτες χωρίς στρατηγική και προτεραιότητες στα έργα, σπαταλώντας τους περιορισμένους εθνικούς πόρους στη συλλογή ψήφων, όπως προκύπτει από τις εντάξεις νέων έργων στο ευέλικτο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με εθνικούς πόρους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και προφανώς αυτά τα έργα δεν έρχονται σε καμία περίπτωση να προετοιμάσουν τα Σχέδια Τοπικής Δράσης για κάθε νησί ξεχωριστά που, σύμφωνα με τη νέα αρχιτεκτονική του ΠΕΠ της περιόδου 21-27, οφείλουν να είναι ολοκληρωμένα και να βάλουν τις βάσεις για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών προβλημάτων του κάθε νησιού ξεχωριστά.

Η πρωτοβουλία της Διαχειριστικής Αρχής ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να καθίσουν στο τραπέζι και να σχεδιάσουν από κοινού το μέλλον του κάθε νησιού ξεχωριστά, αξιοποιώντας τους πόρους όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων (ΠΕΠ, Ταμείο Ανάκαμψης, Leader, Αντώνης Τρίτσης, Πράσινο Ταμείο, Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, Interreg κλπ), χωρίς το κίνδυνο οι πόροι αυτοί να μπορούν να γίνουν βορά στα νύχια κεντρικών φορέων, δεν έχει υποστηριχθεί από τη περιφερειακή αρχή. Δεν έχει ξεκινήσει ο απαιτούμενος διάλογος σχετικά με την αναπτυξιακή πορεία του κάθε νησιού χωριστά, αφού δεν έχει αναπτυξιακό σχέδιο όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει.

Η ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΟΛΙΤΩΝ, -η μόνη παράταξη που συμμετείχε στη διαβούλευση του αναπτυξιακού σχεδιασμού στηρίξαμε αυτή τη πρωτοβουλία-πρόκληση, με στρατηγικό σχέδιο και συγκεκριμένες προτάσεις ανά νησί που στοχεύουν στην ανάδειξη των περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και παραγωγικών πόρων των νησιών βασισμένη στη παραγωγή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Με το βλέμμα στραμμένο διαρκώς στις ανάγκες των νέων ανθρώπων, των άνεργων των υποαπασχολούμενων, την αναγκαιότητα για νέες θέσεις εργασίας και εισοδήματα σε νέα αλλά και σε παραδοσιακά επαγγέλματα, για όσους προσπαθούν να μείνουν στα νησιά μας χωρίς να υποκύψουν στα δίχτυα της διαπλοκής, θα εξακολουθήσουμε να δίνουμε τη μάχη για το Βόρειο Αιγαίο».

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

1.450 θέσεις στάθμευσης στη Μύρινα

Για την διευκόλυνση των οδηγών εν' όψει της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου στη Λήμνο
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μια προσευχή χρόνων βρήκε απάντηση στην Τένεδο

Θυρανοίξια στον ανακαινισμένο Ιερό Ναό Παναγίας Τενέδου με την παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου-Μια ιστορική στιγμή για την Ορθοδοξία καθώς ο ναός-σύμβολο επιστρέφει στη ζωή, κουβαλώντας τη μνήμη και την πίστη ενός λαού
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΚΟΣΜΟΣ

Μεγάλες ζημιές στην αγροτική παραγωγή της Ισπανίας από χαλαζοπτώσεις

Αυξημένες αποζημιώσεις κατά 7% για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους της χώρας.
ΕΛΛΑΔΑ

Σε πύρινο κλοιό πολλές περιοχές της χώρας

Οκτώ μεγάλες φωτιές σε εξέλιξη, διεθνής συνδρομή ζητά η Ελλάδα
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Λέσβος και Σάμος μέτρησαν μείωση των αφίξεων

Μυτιλήνη, Σάμος, Σαντορίνη και Κάρπαθος είδαν στο τέλος του Ιουνίου μείωση των διεθνών αφίξεων στα αεροδρόμια τους
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Σε ανοδική τροχιά οι τιμές του ελαιολάδου στην Τουρκία

Νέα δεδομένα δημιουργούν στην αγορά οι άδειες δεξαμενές της Ιταλίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Δεν έδεσε στο Καρλόβασι το «Διαγόρας»

Αιτία οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στο λιμάνι
ΕΛΛΑΔΑ

Μικρό το ενδιαφέρον για εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του Δημοσίου

Το τίμημα της εξαγοράς υπολογίζεται βάσει των αντικειμενικών αξιών, με δυνατότητα εξόφλησης είτε εφάπαξ με έκπτωση 10%, είτε σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις, με ελάχιστη δόση τα 100 ευρώ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Πανιά γεμάτα Αιγαίο στην Aegean Regatta 2025

Η καρδιά της ελληνικής ιστιοπλοΐας χτυπά από τη Μύρινα μέχρι τη Μυτιλήνη με 5 αγώνες και ξεχωριστές εκδηλώσεις
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ασφυκτική η κατάσταση στο νοσοκομείο Λήμνου

Μόνο 25 από τις 40 θέσεις γιατρών είναι καλυμμένες -Δριμεία παρέμβαση της βουλεύτριας Λέσβου του ΚΚΕ Μαρίας Κομνηνάκα στη Βουλή – Ζήτησε άμεση στελέχωση με μόνιμο προσωπικό και ουσιαστικά κίνητρα για τους γιατρούς
ΕΛΛΑΔΑ

«Όχι» στο ισραηλινό κρουαζιερόπλοιο και από τη Ρόδο

Στα βήματα της Σύρου, κάλεσμα σε διαμαρτυρία ενάντια στη γενοκτονική πολιτική της κυβέρνησης Νετανιάχου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Aκόμη ένας δύσκολος Αύγουστος για τις μεταφορές του Βορείου Αιγαίου

Μόλις δύο δρομολόγιο πλοίου Ro – Ro θα πραγματοποιηθούν κατά την διάρκεια του μήνα προς Χίο και Λέσβο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ