× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τα πολλαπλά οφέλη της εκμάθησης της αγγλικής σε μαθητές στο φάσμα του αυτισμού

Γράφει η ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ*

Δημοσίευση 3/9/2021

Τα πολλαπλά οφέλη της εκμάθησης της αγγλικής σε μαθητές στο φάσμα του αυτισμού

Οι μαθητές στο φάσμα του αυτισμού τείνουν να εστιάζουν στις λεπτομέρειες και όχι στη μεγάλη εικόνα, και η μελέτη της αγγλικής γλώσσας, ειδικά στο δημοτικό, είναι εξαιρετικά προσανατολισμένη στη λεπτομέρεια. Πρέπει να μάθουμε τις έννοιες των μεμονωμένων λέξεων λεξιλογίου και την ορθογραφία τους. Λεπτομέρειες, λεπτομέρειες και περισσότερες λεπτομέρειες! Επιπλέον, η μελέτη μιας ξένης γλώσσας στο δημοτικό επίπεδο είναι μια πολύ συγκεκριμένη, ασπρόμαυρη διαδικασία, η οποία μπορεί να είναι παρηγορητική για κάποιον με αυτισμό που δυσκολεύεται με τις κρίσεις και τις ερμηνείες. Όταν μελετάτε αγγλικά ως ξένη γλώσσα, υπάρχουν κανόνες γραμματικής. σωστοί και λάθος τρόποι σύζευξης ρημάτων και ταξινόμησης στοιχείων πρότασης. και πολύ λίγες περιπτώσεις για συμπεράσματα, ερμηνείες ή κρίσεις.

Αλλά περισσότερο από μια ακαδημαϊκή περιοχή στην οποία οι σπουδαστές με ASD μπορεί να διαπρέψουν, η μελέτη της αγγλικής μπορεί επίσης να έχει ψυχολογικά οφέλη για τους μαθητές στο φάσμα του αυτισμού. Η έρευνα υποδηλώνει, για παράδειγμα, ότι μπορεί να αυξήσει την ικανότητα εστίασης οποιουδήποτε ατόμου. ¹  Επειδή οι άνθρωποι στο φάσμα συνήθως δυσκολεύονται να φιλτράρουν εικόνες και ήχους - τις ποικίλλες αισθητηριακές αντιλήψεις που βιώνουμε όλοι κάθε στιγμή κάθε μέρα - συχνά βρίσκουν τη συγκέντρωση πιο δύσκολη από τους νευροτυπικούς μαθητές. Η μελέτη μιας δεύτερης γλώσσας μπορεί να κάνει τη συνολική συγκέντρωση ευκολότερη, ωστόσο, λόγω του τρόπου με τον οποίο η μελέτη ξένων γλωσσών εκπαιδεύει τον εγκέφαλο να παρακολουθεί τα ακουστικά ερεθίσματα. Ένα μεγάλο μέρος της εκμάθησης μιας δεύτερης γλώσσας είναι να ακούμε πώς συνδυάζονται οι ήχοι και να αναλύουμε πώς οι ήχοι που παράγονται σε μια γλώσσα είναι διαφορετικοί από εκείνους που παράγονται σε μια άλλη γλώσσα. Σε μια μελέτη του 2013, ερευνητές στη Σκωτία διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που γνωρίζουν δύο γλώσσες αγνοούν καλύτερα τα άσχετα ακουστικά ερεθίσματα - κάτι που συχνά δυσκολεύονται οι μαθητές στο φάσμα του αυτισμού- ίσως επειδή έχουν εκπαιδεύσει τον εγκέφαλό τους να επικεντρώνεται στις μικρές διακρίσεις στους γλωσσικούς ήχους. ²

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η μελέτη της αγγλικής ως ξένη γλώσσα μπορεί να ωφελήσει τους μαθητές στο φάσμα του αυτισμού είναι ότι μπορεί να κάνει τον εγκέφαλο πιο ευέλικτο. Δηλαδή, μπορεί να κάνει τον εγκέφαλο καλύτερο στη μετάβαση από τη μια εργασία στην άλλη ή ακόμα και να επικεντρωθεί σε περισσότερες από μία εργασίες τη φορά. ³ Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι που μιλούν περισσότερες από μία γλώσσες πρέπει να αλλάζουν μεταξύ του λεξιλογίου και της γραμματικής μιας γλώσσας και εκείνων μιας άλλης γλώσσας. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι καλό για τους μαθητές του φάσματος, επειδή πολλοί έχουν πρόβλημα μετάβασης, είτε πρόκειται για καλοκαιρινές διακοπές στο ακαδημαϊκό σχολικό έτος είτε από τάξη τέχνης στα μαθηματικά. Αλλά όταν μελετάμε μια ξένη γλώσσα, αυτό το είδος «αλλαγής εγκεφάλου» συμβαίνει συνεχώς. Το να κάνουμε τον εγκέφαλο να κινείται ανάμεσα σε δύο γλώσσες μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές του φάσματος να γίνουν καλύτεροι σε σχέση με άλλες πτυχές της ζωής τους.

Η μελέτη μιας ξένης γλώσσας μπορεί να μην είναι σωστή για κάθε μαθητή στο φάσμα του αυτισμού, ειδικά όταν λαμβάνουμε υπόψη την πολυπλοκότητα του Αυτισμού και τη μοναδικότητα κάθε ανθρώπου. Η μελέτη ξένων γλωσσών μπορεί επίσης να μην δημιουργήσει αισθητά εκπαιδευτικά και ψυχολογικά οφέλη βραχυπρόθεσμα. Ωστόσο, πολλοί μαθητές με αυτισμό μπορεί να ωφεληθούν ακαδημαϊκά, προσωπικά, κοινωνικά και ψυχολογικά, οπότε ας μην υποθέσουμε ότι δεν μπορούν να διδαχθούν αγγλικά επειδή έχουμε μια λανθασμένη και απλοϊκή κατανόηση του αυτισμού. Αντ 'αυτού, ας έχουμε ανοιχτό μυαλό.

Για αρκετούς μαθητές με αυτισμό, η εκμάθηση αγγλικών είναι ένα από τα λίγα μαθήματα με τα οποία δεν έχουν κανένα πρόβλημα, και πολλές φορές οι μικρές αλλά αυξανόμενες ψυχολογικές αλλαγές που προκύπτουν – ακόμα και αν δεν μπορεί πάντα κάποιος να τις διαπιστώσει σε αυτό το σημείο – αξίζουν τον κόπο. Γιατί τα οφέλη που θα αποκομίσουν θα διαρκέσουν μια ζωή.

 

*Η Τριανταφυλλιά Γεωργιάδου είναι Καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας και φιλολογίας (MA in Inclusive Education – equality and diversity)

Πηγή: Laura Wendorff, professor of English, ethnic studies and women and gender studies at the University of Wisconsin-Platteville.

 

1. See Viorica Marian and Anthony Shook, “Cerebrum.” The Cognitive Benefits of Being BilingualThe Dana Foundation, 2012.

2. See Christopher Wanjek, “Learning a New Language at Any Age Helps the Brain.” Livescience. June 2014.

3. See Jeffrey Kluger, “The Power of the Bilingual Brain.” Time 182:5 (2013): 42

4. See Wendorff, L. (2016). «Foreign Language Study Can Benefit Students With Autism». Learning for Justice.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Αναβλήθηκε η πεζοπορία του «Ορειάς»

Αιτία οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που αναμένεται να επικρατήσουν στην Λέσβο την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

«Δεν είναι εύκολη υπόθεση να είσαι γονιός...»

Ομάδα γονέων με παιδιά έως 7 ετών διοργανώνει η ΠΝΟΗ από την Πέμπτη Φεβρουραρίου και 10 εβδομαδιαίες συναντήσεις δωρεάν
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Πεζοπορία από Σκάλα Καλλονής προς Ανεμώτια

Μια ακόμη δράση του συλλόγου «Ορειάς» την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023
ΑΤΖΕΝΤΑ

Απόκριες στο Μουσείο Αγίας Παρασκευής

Με τη Φερενίκη Τσαμπαρλή και την καρναβαλική ομάδα του λαογραφικού Συλλόγου της περιοχής
ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ

Τρία εγκαταλειμμένα κουτάβια ζητούν σπίτι

Βρέθηκαν στον Παπάδο Γέρας
ΓΕΥΣΗ

Σελάχας… στην πόρτα σου με delivery

Καθημερινά διανομές σε όλη τη Λέσβο, ενώ το αγαπημένο κατάστημα σούπερ μάρκετ στην Καλλονή μεγαλώνει στην ανακαίνιση που ξεκινά
ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

Διαταραχή Μετατραυματικού Στρες (ΔΜΣ): μαθήματα από τα μικρογλοία

Γράφει η ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΟΓΓΟΛΙΔΟΥ*
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Εξορμήσεις ορνιθοπαρατήρησης για την παγκόσμια ημέρα υγροτόπων

Το Σαββατοκύριακο 4 και 5 Φεβρουαρίου μεσοχειμωνιάτικες καταμετρήσεις υδρόβιων πουλιών
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Κοπή πίτας και γενική συνέλευση από τον Ποδηλατικό Σύλλογο Λέσβου

Την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023, στις 7.00 το απόγευμα στο ξενοδοχείο Elysion
ΓΕΥΣΗ

Και στραγγιστό γιαούρτι από το Συνεταιρισμό του Μεσοτόπου

Νέο προϊόν από τους Μεσοτοπίτες μαζί με το άνοιγμα μαγαζιού στην αγορά του Μοδιάνο της Θεσσαλονίκης