× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Σε ασφυξία ο κλάδος λόγω κυβερνητικής αδράνειας»

Διαμαρτυρίες από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 14/2/2021

«Σε ασφυξία ο κλάδος λόγω κυβερνητικής αδράνειας»
' χρόνος ανάγνωσης

Για κατάσταση ασφυξίας στον κλάδο των ταξί με κύρια αιτία την αδράνεια της κυβέρνησης, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) Σεραφείμ Κασιδιάρης.

«Η Πολιτεία αγνοεί προκλητικά τις εκκλήσεις για βοήθεια, όχι ειδική αλλά ανάλογη με των υπολοίπων κλάδων», τόνισε.Ο κ. Κασιδιάρης υπογράμμισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη από τις 28 Ιανουαρίου –με την 5η τροποποίηση του πλαισίου για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης– μεριμνά για την χορήγηση επιδοτήσεων σε αυτοαπασχολούμενα άτομα, ενώ στο κείμενο που ακολουθεί ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ θέτει την κατάσταση του κλάδου «στις τραγικές και ρεαλιστικές διαστάσεις της».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικά η ανακοίνωση του προέδρου της ΠΟΕΙΑΤΑ:

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μερίμνησε. Η κυβέρνηση πότε;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τις 28 Ιανουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την 5η τροποποίηση του πλαισίου για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχτούν οι εθνικές οικονομίες κατά την διάρκεια της πανδημίας. Ειδικά στα άρθρα 41 και 43 αναφέρονται ότι μπορούν να χορηγηθούν επιδοτήσεις και για αυτοαπασχολούμενα άτομα των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα έχει επηρεαστεί αρνητικά από την έξαρση της νόσου Covid-19 και δίνει τη δυνατότητα στα κράτη να υπολογίζουν την ένταση της ενίσχυσης είτε με βάση τον μέσο εθνικό μισθό, είτε τον κατώτατο μισθό, είτε με βάση τον μηνιαίο ισοδύναμο του εισοδήματος των αυτοαπασχολούμενων.

Πέρασαν δύο εβδομάδες από αυτή την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής χωρίς να υπάρχει η παραμικρή ένδειξη από το Υπουργείο Οικονομικών ότι προτίθεται να χρησιμοποιήσει αυτά τα εργαλεία στήριξης για τους αυτοαπασχολούμενους και ειδικά τους ιδιοκτήτες ταξί.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί όλο αυτό το διάστημα κατέθεσε πλήθος προτάσεων στο Υπουργείο Οικονομικών. Επικοινώνησε με κάθε δυνατό τρόπο την τραγική οικονομική κατάσταση του κλάδου και των χιλιάδων εργαζόμενων σε αυτόν. Ζήτησε σταθερή οικονομική ενίσχυση για όσο διάστημα ισχύουν περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας με μια επιδότηση που θα βοηθήσει τους ιδιοκτήτες ταξί να παραμείνουν ενεργοί και να μην εγκαταλείψουν το επάγγελμα. Τίποτα απολύτως δεν συγκίνησε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λέξη απόγνωση δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα και την καταπίεση που βιώνει σήμερα ο κλάδος των ταξί. Ουσιαστικά χωρίς μεταφορικό έργο λόγω των περιοριστικών μέτρων εξάπλωσης του κορωναϊού και με την Πολιτεία να αγνοεί προκλητικά τις εκκλήσεις για βοήθεια –όχι ειδική αλλά ανάλογη με των υπολοίπων κλάδων–, το ταξί αργοπεθαίνει και μαζί του υποφέρουν χιλιάδες οικογένειες που η επιβίωσή τους είναι συνδεδεμένη με αυτό.

Η κυβέρνηση μας αντιμετωπίζει ως επιχείρηση και μας εντάσσει στα προγράμματα επιστρεπτέας προκαταβολής. Αλλά είμαστε πρώτα από όλα εργαζόμενοι. Αυτοαπασχολούμενοι. Αυτή είναι η ιδιότητά μας. Ως εργαζόμενοι αποκλειστήκαμε από τις οικονομικές ενισχύσεις της κυβέρνησης άδικα και καταχρηστικά. Για ένα χρόνο, το ταξί αδικείται επίμονα και συστηματικά.

Οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης υποστήριξε ότι η κυβέρνηση ενίσχυσε οικονομικά τον κλάδο των ταξί με 93 εκατ. ευρώ και ότι σε κάθε ταξί αντιστοιχούν περίπου 3.500 ευρώ.

Η αλήθεια είναι διαφορετική. Από τα 55 εκατομμύρια που αφορούν την επιστρεπτέα προκαταβολή, το 50% είναι δάνειο και όχι ενίσχυση (ειδικά οι δύο πρώτες είναι μόνο δάνειο). Τα 22 εκατομμύρια αποτελούν ενισχύσεις σε μισθωτούς οδηγούς και όχι σε ιδιοκτήτες αυτοαπασχολούμενους. Το επίδομα ειδικού σκοπού Μαΐου 2020 ήταν αυτό που εισέπραξαν οι περισσότεροι ταξιτζήδες.

Η πραγματικότητα είναι η εξής: Υπάρχουν ιδιοκτήτες ταξί που δεν έλαβαν τίποτε άλλο πέρα από το επίδομα ειδικού σκοπού και ο μέσος όρος της ενίσχυσης των ιδιοκτητών ταξί αντιστοιχεί σε ένα ποσό 1.200-1.400 ευρώ. Η ενίσχυση ανά όχημα που επικαλέστηκε ο κ. Κεφαλογιάννης ήταν χωρίς την απαραίτητη διευκρίνιση. Ότι από ένα ταξί ζουν συνήθως 2-4 οικογένειες. Και ότι οι ιδιοκτήτες δεν είναι 27.250 αλλά περισσότεροι από 38.000.

Μέχρι τώρα η ΠΟΕΙΑΤΑ χρησιμοποίησε το διάλογο και την επιχειρηματολογία σε κάθε της αίτημα και σε κάθε συνάντηση. Από δω και στο εξής δεν διεκδικούμε. Απαιτούμε, όχι μόνο τα αυτονόητα αλλά και όλα όσα αδίκως μας στερείτε εδώ και ένα χρόνο. Από το να μας σκοτώνετε κάθε μέρα και από λίγο, είναι προτιμότερο να πέσουμε μαχόμενοι και περήφανοι. Το φάντασμα του Ραγκούση και οι μέρες του ’11 βγαίνουν στην επιφάνεια από μόνες τους.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Αλληλεγγύη από τη Λέσβο στη Χίο για τις διώξεις πολιτών

Το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο ζητά να σταματήσουν οι δίκες όσων συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις του 2022 ενάντια στη δημιουργία δομής
ΕΛΛΑΔΑ

Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης

Τα κριτήρια και οι δικαιούχοι
ΚΟΣΜΟΣ

Ξημερώματα της Δευτέρας η απελευθέρωση όλων των ζωντανών ομήρων

Το Ισραήλ έλυσε το μυστήριο με την ώρα απελευθέρωσης των ομήρων που κρατούνται από τη Χαμάς
ΕΛΛΑΔΑ

Στο νοσοκομείο ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έπειτα από αδιαθεσία

Θα παραμείνει υπό ιατρική παρακολούθηση στο «Γεώργιος Γεννηματάς» για καθαρά προληπτικούς λόγους, σύμφωνα με το γραφείο τύπου της Ιεράς Συνόδου
ΕΛΛΑΔΑ

«Φύλακας» του Αγνώστου Στρατιώτη ο Στρατός

«Να πόσο φοβάται την κοινωνία» απαντά η αντιπολίτευση
ΕΛΛΑΔΑ

«Ένα ενοίκιο» επιστρέφεται τον Νοέμβριο

8+1 μέτρα στέγασης ύψους 450 εκατ. ευρώ: τι αλλάζει για ενοικιαστές και ιδιοκτήτες
ΕΛΛΑΔΑ

16χρονος μπήκε στο Πανεπιστήμιο Bath πριν τελειώσει το Λύκειο

Ο Γιώργος Λεβεντίδης, μαθητής Β Λυκείου έγινε δεκτός χωρίς όρους
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Γενική Συνέλευση και εκλογές στον ΕΟΣ Σάμου

Το Σαββατοκύριακο 18 και 19 Οκτωβρίοου
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως 17 Οκτωβρίου

Θα μοιραστούν 66,7 εκατ. ευρώ σε 51.499 δικαιούχους
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Στις επιχειρήσεις η διαχείριση απορριμμάτων – αναξιοποίητα τα Θέρμα»

Κριτική από τη Λαϊκή Συσπείρωση στη δημοτική αρχή Λήμνου για τη συγχώνευση της διαδημοτικής επιχείρησης και την αδράνεια στα ιαματικά λουτρά
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Παρέμβαση στη Βουλή για τα σχολεία της Λήμνου

Η Μαρία Κομνηνάκα και βουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν την επιστολή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Αργύριος Μοσχίδης”, ζητώντας άμεση κάλυψη κενών και αναστολή υποβαθμίσεων σχολικών μονάδων
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Λέσβος και Σάμος «σήκωσαν» το βάρος της απασχόλησης στο Βόρειο Αιγαίο

7 στις 10 νέες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν στα δύο νησιά. Εποχικού χαρακτήρα και με κατεύθυνση των τουρισμό η πλειοψηφία των νέων θέσεων που δημιουργήθηκαν το πρώτο οκτάμηνο του 2025
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ