
Μια ουσιαστική εκπαιδευτική εμπειρία είχαν οι μαθητές του 5ου Γυμνασίου Μυτιλήνης, οι οποίοι επισκέφθηκαν χθες 18-12-2025 το Τελωνείο Μυτιλήνης, στο πλαίσιο δράσης που υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Βορείου Αιγαίου και του Τελωνείου Μυτιλήνης. Η επίσκεψη εντάχθηκε σε μια ευρύτερη προσπάθεια γνωριμίας των μαθητών με τη λειτουργία κρίσιμων θεσμών του κράτους και τον ρόλο τους στη δημόσια ασφάλεια και το δημόσιο συμφέρον.
Τους μαθητές υποδέχθηκαν η Προϊσταμένη Διεύθυνσης του Τελωνείου Μυτιλήνης Αποστολίδου Αικατερίνη, ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Βορείου Αιγαίου Σεβδυνίδης Μιχαήλ, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λέσβου Παπάζογλου Κωνσταντίνος και ο Υποδιευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λέσβου Δουλαβέρης Μιχαήλ, οι οποίοι καλωσόρισαν τους μαθητές και ανέδειξαν τη σημασία τέτοιων επισκέψεων για την καλλιέργεια γνώσης και υπευθυνότητας στους νέους.
Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, τελωνειακοί υπάλληλοι παρουσίασαν το έργο της Τελωνειακής Αρχής Μυτιλήνης, εστιάζοντας στην προστασία των συνόρων, την ασφάλεια των συναλλαγών, την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις καθημερινές διαδικασίες ελέγχου και για τον τρόπο με τον οποίο το Τελωνείο συμβάλλει στη νόμιμη και ασφαλή διακίνηση προσώπων και αγαθών.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στη στενή και διαρκή συνεργασία του Τελωνείου Μυτιλήνης με το Γραφείο Ελέγχου Διαβατηρίων της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Μυτιλήνης. Μέσα από παραδείγματα και αναλυτικές παρουσιάσεις, αναδείχθηκε ο ρόλος του ελέγχου διαβατηρίων και ο συντονισμός των εμπλεκόμενων υπηρεσιών στη διασφάλιση της δημόσιας τάξης και της αποτελεσματικής φύλαξης των συνόρων.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε σε κλίμα ενδιαφέροντος και ενεργής συμμετοχής, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της επαφής της σχολικής κοινότητας με τις δημόσιες υπηρεσίες και της βιωματικής εκπαίδευσης σε ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια, τη νομιμότητα και τον ρόλο των θεσμών στην κοινωνία.