
Μπροστά σε ένα ακόμη μέτωπο κοινωνικής και επαγγελματικής δυσαρέσκειας βρίσκεται η κυβέρνηση, την ώρα που οι αγρότες σε όλη τη χώρα κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους. Αυτή τη φορά, στο προσκήνιο περνά ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ο οποίος εκπέμπει σήμα κινδύνου και προειδοποιεί ανοιχτά με κινητοποιήσεις, αν δεν υπάρξει άμεση και ουσιαστική ανταπόκριση από την Πολιτεία.
Σε κοινή επιστολή προς τον πρωθυπουργό και τους συναρμόδιους υπουργούς, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας, η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών περιγράφουν έναν κλάδο σε οριακή κατάσταση, ως αποτέλεσμα συσσωρευμένων αποφάσεων αλλά και σοβαρών παραλείψεων των προηγούμενων ετών.
Όπως τονίζουν, η απουσία ουσιαστικής στήριξης μέσω επιδοτήσεων, αναπτυξιακών ή φορολογικών κινήτρων, σε συνδυασμό με τη λήψη κρίσιμων αποφάσεων χωρίς διαβούλευση, έχει επιβαρύνει καθοριστικά τη βιωσιμότητα των μεταφορικών επιχειρήσεων. Οι επαγγελματίες του κλάδου δηλώνουν ξεκάθαρα ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν υπό καθεστώς οικονομικής ομηρίας, επισημαίνοντας πως η κατάσταση έχει φτάσει στα όριά της.
Κατόπιν επιτακτικής εντολής των μελών τους, οι φορείς προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις στις 21 Δεκεμβρίου 2025, εφόσον μέχρι τότε δεν υπάρξει συγκεκριμένο και άμεσο χρονοδιάγραμμα επίλυσης των προβλημάτων. Ζητούν τον άμεσο καθορισμό συνάντησης με εκπροσώπους της κυβέρνησης στα συναρμόδια υπουργεία εντός των επόμενων ημερών, προειδοποιώντας ότι κάθε περαιτέρω καθυστέρηση θα βαραίνει ευθέως την Πολιτεία για τις σοβαρές επιπτώσεις που θα προκύψουν τόσο στην εφοδιαστική αλυσίδα όσο και στη συνολική λειτουργία της αγοράς.
Στο πλαίσιο των αιτημάτων τους, οι εκπρόσωποι του κλάδου θέτουν στο επίκεντρο την ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων, τη δημιουργία χρηματοδοτικών εργαλείων για την ανανέωση του στόλου φορτηγών δημόσιας χρήσης, την αποτελεσματική καταπολέμηση των παράνομων μεταφορών και του αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς και τη μείωση του κόστους καυσίμων, διοδίων και ακτοπλοϊκών μετακινήσεων. Παράλληλα, επισημαίνουν τα σοβαρά προβλήματα στη διαδικασία έκδοσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου, την οξεία έλλειψη επαγγελματιών οδηγών και μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων που αφορούν τις υποδομές, τις οδικές απαγορεύσεις και τη λειτουργία των λιμένων.
Με το κοινωνικό θερμόμετρο ήδη ανεβασμένο από τις αγροτικές κινητοποιήσεις, η προειδοποίηση του μεταφορικού κλάδου έρχεται να προσθέσει ακόμη έναν κρίκο στην αλυσίδα της πίεσης προς την κυβέρνηση, η οποία καλείται πλέον να διαχειριστεί πολλαπλά και αλληλοσυνδεόμενα μέτωπα με άμεσες επιπτώσεις στην οικονομία και την καθημερινότητα.