
Ομόφωνα εγκρίθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής η κατακύρωση της σύμβασης για το έργο «Οδικός Άξονας Καλλονής – Πέτρας (Α΄ Φάση)», συνολικού προϋπολογισμού 22.800.000 ευρώ (με ΦΠΑ 17%). Ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία «Ελληνική Υδροκατασκευή Α.Ε.», σηματοδοτώντας την ουσιαστική επανεκκίνηση ενός από τα πιο αναμενόμενα οδικά έργα της Λέσβου.
Το έργο, το οποίο για χρόνια παρέμενε στάσιμο, θεωρείται κομβικό για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της συνολικής συνδεσιμότητας του νησιού, καθώς η υφιστάμενη διαδρομή Καλλονής–Πέτρας αποτελεί βασικό άξονα πρόσβασης προς τον βόρειο και τουριστικότερο τομέα της Λέσβου.
Η δήλωση του Περιφερειάρχη
Μετά την έγκριση της κατακύρωσης, ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης, δήλωσε:
«Η κατακύρωση της σύμβασης για την Α΄ Φάση του έργου “Οδικός Άξονας Καλλονής – Πέτρας” σηματοδοτεί την επανεκκίνηση ενός σημαντικού αναπτυξιακού έργου για τη Λέσβο. Η καθυστέρηση που προηγήθηκε οφείλεται κυρίως στην ανάγκη προσαρμογής των μελετών εξαιτίας του σχεδιαζόμενου Φράγματος Τσικνιά, καθώς και στις πρόσθετες αδειοδοτήσεις που απαιτήθηκαν.
Ωστόσο, με επιμονή και συνεργασία ολοκληρώσαμε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες και σήμερα κάνουμε ένα ουσιαστικό βήμα προς την υλοποίηση ενός έργου που θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα του νησιού μας. Θέλω να ευχαριστήσω τους Αντιπεριφερειάρχες Χρυσόστομο Χατζηκυριαζή και Στρατή Κυρατζή, καθώς και τα στελέχη των Τεχνικών Υπηρεσιών και του Προγραμματισμού για την πολύτιμη βοήθειά τους στη σημερινή εξέλιξη».
Έργο-κλειδί για το νησί
Η Α΄ Φάση του άξονα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομών που έχουν δρομολογηθεί τα τελευταία χρόνια στη Λέσβο. Η αναβάθμιση του δρόμου αναμένεται να μειώσει τον χρόνο μετακίνησης, να αυξήσει την ασφάλεια των οδηγών και να υποστηρίξει τον τουρισμό και την τοπική οικονομία, ιδίως σε έναν από τους πιο επισκέψιμους προορισμούς του νησιού.
Με τη σημερινή απόφαση, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ανοίγει τον δρόμο για την έναρξη των εργασιών, δίνοντας συνέχεια σε μια προσπάθεια που είχε καθυστερήσει λόγω σύνθετων τεχνικών και γραφειοκρατικών απαιτήσεων, αλλά παραμένει κρίσιμη για την αναπτυξιακή πορεία της Λέσβου.