
Παρέμβαση στη Βουλή για τη λειτουργική κατάσταση του Δημοτικού Σχολείου Κεραμειών στη Λέσβο πραγματοποίησε ο βουλευτής Ν. Λέσβου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Παναγιώτης Παρασκευαΐδης, καταθέτοντας ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, σχετικά με την — όπως σημειώνει — «μη ανεκτή υποβάθμιση» της σχολικής μονάδας δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2025-2026.
Σύμφωνα με τον βουλευτή, γονείς και εκπρόσωποι της σχολικής κοινότητας έχουν εκφράσει έντονη δυσαρέσκεια, μετά τη μετακίνηση εκπαιδευτικού ειδικότητας ΠΕ70, η οποία κάλυπτε το βασικό διδακτικό πρόγραμμα, σε σχολική μονάδα της Λέσβου για τη διδασκαλία των Εικαστικών. Το γεγονός αυτό, όπως καταγγέλλεται από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και την Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Μυτιλήνης, έχει ως αποτέλεσμα την ουσιαστική δυσλειτουργία του σχολείου.
«Αδύνατο να παρασχεθεί ποιοτική εκπαίδευση»
Ο κ. Παρασκευαΐδης επισημαίνει ότι η μεταβολή αυτή πλήττει την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς η μοναδική εναπομείνασα δασκάλα καλείται να διδάξει τα βασικά μαθήματα Γλώσσας και Μαθηματικών σε πέντε διαφορετικές τάξεις (Α, Β, Γ, Δ, Ε) συνολικά 10 μαθητών, εντός τετραώρου, ενώ παράλληλα πρέπει να ασκεί καθήκοντα διεύθυνσης.
Παράλληλα, ο βουλευτής αναφέρεται και στις ελλείψεις άλλων ειδικοτήτων (Πληροφορικής, Γυμναστικής, Εικαστικών), οι οποίες δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την παροχή ολοκληρωμένης δημόσιας εκπαίδευσης στο σχολείο.
Επίκληση στη νησιωτικότητα και στην ισότητα ευκαιριών
Στην κοινοβουλευτική του παρέμβαση, ο βουλευτής υπογραμμίζει ότι η Πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση ανεξάρτητα από γεωγραφική θέση, κάνοντας αναφορά στη συνταγματικά κατοχυρωμένη έννοια της νησιωτικότητας. Επισημαίνει επίσης ότι οι αποφάσεις λειτουργικότητας για τη σχολική χρονιά 2025-26 έχουν ήδη καθοριστεί και ότι μεταβολές μετά την έναρξη της χρονιάς αποτελούν «αντιπαιδαγωγικές» και «μη ανεκτές» πρακτικές.
Τα ερωτήματα προς την Υπουργό
Ο κ. Παρασκευαΐδης ζητά από την Υπουργό Παιδείας να απαντήσει:
Για ποιο λόγο υποβαθμίστηκε το σχολείο σε αντίθεση με την αρχική απόφαση λειτουργικότητας.
Πώς δικαιολογείται η μεταβολή, όταν σχολεία με ακόμη μικρότερο αριθμό μαθητών αναβαθμίζονται.
Αν προτίθεται να αποκαταστήσει άμεσα τη διθέσια λειτουργία, με πρόσληψη και διάθεση αναπληρωτή/τριας εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα.
Η κοινοβουλευτική διαδικασία αναμένεται να αναδείξει το θέμα, ενώ γονείς και τοπική κοινωνία παραμένουν σε εγρήγορση, υποστηρίζοντας ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο διαχειριστικής προσαρμογής.