
Στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου και μετά και την Γ΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών, τα σχολεία της Λήμνου συνεχίζουν να λειτουργούν με σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου. Τα περισσότερα κενά, όπως σημειώνεται, ήταν γνωστά από το καλοκαίρι, ωστόσο η πολιτεία δεν έχει προχωρήσει ακόμη σε πλήρη κάλυψη των αναγκών.
Ενδεικτικά, αναφέρονται το κενό Μηχανολόγου στο ΕΠΑΛ Μούδρου, τα κενά Πληροφορικής σε σχολεία του νησιού και οι ελλείψεις Φυσικής και Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Μύρινας. Η ΕΛΜΕ σχολιάζει πως η κοινωνία, αν ερωτηθεί, θα επέλεγε ως αυτονόητη λύση την πρόσληψη εκπαιδευτικών, κάτι που – όπως σημειώνεται – «εδώ στη Λήμνο θα το απαντούσαν χωρίς δεύτερη σκέψη».
Στην ανακοίνωση ασκείται κριτική στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘΑ), το οποίο – όπως υποστηρίζεται – αντιμετωπίζει τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης «ως κόστος και όχι ως επένδυση», επιλέγοντας οικονομικούς χειρισμούς αντί για την πλήρη στελέχωση των σχολείων. Παράλληλα, γίνεται αναφορά σε επιδόσεις εξοπλισμού χωρίς να έχει προηγηθεί αξιολόγηση της παιδαγωγικής του χρησιμότητας, όπως «κουβαρίστρες, βελονάκια και διαδραστικοί πίνακες».
Καταγγελία για συγχωνεύσεις τμημάτων στη Μύρινα
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται το Λυκειακό συγκρότημα της Μύρινας, όπου συστεγάζονται ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Μετά την Α΄ φάση προσλήψεων, το ΓΕΛ δεν παρουσίαζε κενά, σε αντίθεση με το ΕΠΑΛ. Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, αντί της ενίσχυσης του προσωπικού, δόθηκε προφορική εντολή από τη ΔΙΔΕ Λέσβου για συγχώνευση τμημάτων της Β΄ Λυκείου του ΓΕΛ, από τρία σε δύο, με μέγιστο αριθμό έως 27 μαθητές, αξιοποιώντας – όπως αναφέρεται – αντιπαιδαγωγική διάταξη της περιόδου της πανδημίας. Με τον τρόπο αυτό, «εξοικονομούνται ώρες» και εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ διατίθενται στο ΕΠΑΛ, ενώ τους ανατίθενται και υποχρεωτικές υπερωρίες.
«Εκπαιδευτικοί λάστιχο – τάξεις υπερπλήρεις – μαθητές χωρίς σταθερό καθηγητή»
Η ανακοίνωση μιλά για καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων, για τμήματα με έως και 27 μαθητές, για έλλειψη παιδαγωγικής συνέχειας, καθώς και για πιέσεις να αναλαμβάνονται μαθήματα εκτός αναθέσεων ή να προσαρμόζονται ωρολόγια προγράμματα με βάση τη στελέχωση και όχι τις πραγματικές ανάγκες.
«Οι μαθητές τείνουν να ξεχάσουν τι σημαίνει να έχουν καθηγητή για όλη τη σχολική χρονιά» τονίζεται, κάνοντας λόγο για απαξίωση τόσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο και του παιδαγωγικού ρόλου των καθηγητών.
Αιτήματα της ΕΛΜΕ
Η ανακοίνωση καταλήγει με την τοποθέτηση «Φτάνει πια! Οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών δεν είναι κόστος!» και τα εξής αιτήματα:
• Μόνιμοι διορισμοί όλων των ειδικοτήτων από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς
• Προσλήψεις αναπληρωτών μόνο για έκτακτες ανάγκες (άδειες, ασθένειες, επιμορφώσεις)
• Καμία συγχώνευση τμήματος – Καμία υποχρεωτική υπερωρία
• Κάλυψη των κενών με προσλήψεις και όχι με μετακινήσεις ή επιβολή υπερωριών