
Με πλούσια εμπειρία και σημαντικά μαθησιακά οφέλη ολοκληρώθηκε η εκπαιδευτική μετακίνηση έξι μαθητών και τριών εκπαιδευτικών του Πρότυπου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στην Αρούκα της Πορτογαλίας, από τις 4 έως τις 9 Νοεμβρίου 2025. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA121 «Μαθησιακή Κινητικότητα Μαθητών και Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης 2025», με στόχο τη βιωματική μάθηση, τη διεθνή συνεργασία και τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις φυσικές επιστήμες και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Στην αποστολή συμμετείχαν οι μαθητές Γρηγόριος Παναγιώτης Ακαμάτης, Αθηνά Βουρλή, Σοφία Μελίνα Γιαννακοπούλου, Χριστίνα Ζώζα, Μιχαέλα Δήμητρα Καραδημητράκη και Ελευθερία Σέρεζλη, ενώ την ομάδα συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Χρήστος Οικονόμου και Γεώργιος Χατζηκύρκος. Στο ίδιο χρονικό διάστημα στην Αρούκα βρέθηκε και ο εκπαιδευτικός Ευάγγελος Στόικος, συμμετέχοντας σε εγκεκριμένο πρόγραμμα Job Shadowing του Erasmus+.
Η εκπαιδευτική κινητικότητα είχε ως κεντρικό άξονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, τις φυσικές επιστήμες και τη γεωλογική κληρονομιά, με το σχολείο υποδοχής να βρίσκεται σε περιοχή αναγνωρισμένη ως UNESCO Global Geopark, όπως και η Λέσβος. Η εμπειρία στη μαθησιακή διαδικασία ήταν πολυεπίπεδη, συνδυάζοντας συμμετοχή σε μαθήματα μαζί με Πορτογάλους μαθητές και πλήθος εξειδικευμένων εργαστηρίων STEM. Οι μαθητές δοκίμασαν τεχνικές κυανοτυπίας με στοιχεία της τοπικής χλωρίδας, έκαναν ανάλυση ποιότητας νερού με χρήση Daphnia, γνώρισαν βασικές αρχές ρομποτικής και συμμετείχαν σε φυσικοχημικά πειράματα μέσα από το Physics Show, ενώ ειδική θέση είχε το εργαστήριο «Timeline of Geology» για την κατανόηση της γεωλογικής εξέλιξης.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε και πλούσιες επιτόπιες εκπαιδευτικές επισκέψεις. Στο Arouca Geopark η ομάδα διέσχισε τη διάσημη κρεμαστή γέφυρα, περιηγήθηκε στον ποταμό Paiva και γνώρισε περιοχές υψηλής περιβαλλοντικής αξίας. Ακολούθησαν στάσεις στο Μουσείο Τριλοβιτών και στο Birthing Stones Museum, καθώς και εξερεύνηση των ορεινών περιοχών της Freita με καταρράκτες, αιολικό πάρκο και σημεία οικολογικού ενδιαφέροντος. Σημαντική ήταν και η επίσκεψη στο Aveiro, στο Science Factory και στο ιστορικό κέντρο της πόλης, ενώ η δράση ολοκληρώθηκε με πολιτιστική περιήγηση στο Πόρτο, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, προσφέροντας στους μαθητές μια ολοκληρωμένη εικόνα της πορτογαλικής κουλτούρας.
Εξίσου σημαντικές ήταν οι δραστηριότητες γνωριμίας, οι παρουσιάσεις σχολείων και οι συνεργατικές δράσεις με μαθητές από άλλες χώρες, που ενίσχυσαν τη διαπολιτισμική κατανόηση, την αυτονομία, την ομαδικότητα και τη διεθνή προοπτική των συμμετεχόντων. Η φιλοξενία σε πορτογαλικές οικογένειες συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση μιας βαθύτερης πολιτισμικής εμπειρίας, ενώ οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν καλές πρακτικές με τους συναδέλφους του σχολείου υποδοχής.
Η δράση αυτή αποτελεί ακόμη ένα βήμα στη σταθερή δέσμευση του Πρότυπου ΓΕΛ Μυτιλήνης να προσφέρει στους μαθητές του ποιοτικές διεθνείς εμπειρίες μάθησης και συμμετοχής στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα. Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστούν θερμά το σχολείο της Αρούκα και όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία της μετακίνησης και αναμένουν με ενδιαφέρον τις επόμενες εκπαιδευτικές προκλήσεις του Erasmus+.