
Ένα σαφές μήνυμα ενότητας και αποφασιστικότητας έστειλε η κοινότητα του Ιππείου στη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 15 Νοεμβρίου στον χώρο του Γυμνασίου Λυκείου. Παρουσία γονέων, κηδεμόνων και κατοίκων συζητήθηκε διεξοδικά η πρόταση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη μετατροπή της σχολικής μονάδας σε Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις, πρόταση που έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό στο χωριό.
Η ενημέρωση υπήρξε αναλυτική και ακολούθησε διάλογος στον οποίο ετέθησαν όλες οι παράμετροι της σχεδιαζόμενης αλλαγής. Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης, η τοπική κοινωνία κατέληξε ομόφωνα ότι η μετατροπή αυτή δεν πρέπει να προχωρήσει, θεωρώντας ότι θα επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του σχολείου και θα υπονομεύσει τον παιδαγωγικό του ρόλο.
Οι συμμετέχοντες επισήμαναν ότι η διατήρηση της υφιστάμενης οργανωτικής δομής του Γυμνασίου Λυκείου αποτελεί εγγύηση για την ποιότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχονται στα παιδιά της περιοχής. Η σταθερότητα της σχολικής ζωής, η αυτοτέλεια του Λυκείου Ιππείου και η πλήρης πρόσβαση όλων των μαθητών σε ολοκληρωμένη Λυκειακή εκπαίδευση θεωρήθηκαν αδιαπραγμάτευτα στοιχεία.
Παράλληλα τονίστηκε ότι οι μικρές κοινότητες όπως το Ιππειος χρειάζονται ισχυρές σχολικές δομές για να παραμείνουν ζωντανές και να μη βρεθούν αντιμέτωπες με φαινόμενα σταδιακής υποβάθμισης. Το σχολείο, πέρα από εκπαιδευτικός πυλώνας, αποτελεί και βασικό κύτταρο κοινωνικής συνοχής. Η διατήρηση της πλήρους οργανωτικής του μορφής συνδέεται άμεσα με την παραμονή των νέων οικογενειών στο χωριό και με τη δυνατότητα των παιδιών να μορφώνονται χωρίς ταλαιπωρία και ανισότητες.
Οι κάτοικοι του Ιππείου κατέστησαν σαφές ότι θα στηρίξουν έμπρακτα το σχολείο όπως λειτουργεί σήμερα και ότι θεωρούν καθοριστικό να διαφυλαχθεί ο εκπαιδευτικός του χαρακτήρας, ο οποίος έχει συμβάλει επί δεκαετίες στην πρόοδο της περιοχής. Με αυτή τη στάση, η κοινότητα δείχνει ότι δεν επιθυμεί παρεμβάσεις που ενδέχεται να ανοίξουν τον δρόμο για μελλοντική υποβάθμιση αλλά αντιθέτως ζητά ενίσχυση και όχι συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης.