Υποτονική παρά το γεγονός ότι έχει ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, παραμένει η αγορά της Μυτιλήνης, με τους εμπόρους να βλέπουν σημαντική μείωση σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης Γιάννης Μουτζούρης γενικότερα η πόλη βιώνει υποτονικούς ρυθμούς τόσο στην καταναλωτική κίνηση όσο και στην τουριστική κίνηση με δεδομένο όπως σημειώνει ότι πέρυσι είχαμε πολύ περισσότερο κόσμο την ίδια περίοδο.
«Γενικότερα υπάρχει μια πολύ ανησυχητική ηρεμία στην αγορά η οποία θυμίζει περισσότερο φθινόπωρο παρά καλοκαιρινή σεζόν. Οι Τούρκοι τουρίστες και το Μπαϊράμι που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα ήταν αρκετά βοηθητικά ωστόσο κράτησε 2-3 μέρες αυτή η κινητικότητα και τώρα ξαναπέσαμε στα ίδια. Οι συμπολίτες μας από την άλλη πλευρά είναι πολλοί φειδωλοί στις αγορές τους. Πολλές φορές βλέπεις κόσμο στην Ερμού ο οποίος όμως κοιτάζει μόνο τις βιτρίνες χωρίς να ψωνίζει. Κατανοούμε ότι υπάρχουν σημαντικά προβλήματα στην κοινωνία και πολλές υποχρεώσεις στα νοικοκυριά που δεν αφήνουν περιθώρια για ψώνια, ωστόσο καλό θα ήταν τα όποια λίγα ψώνια κάνει ο καθένας από εμάς να τα κάνει στην αγορά της πόλης για να ενισχύσει την τοπική οικονομία».
Στις 5 Αυγούστου εξάλλου η αγορά της Μυτιλήνης ετοιμάζεται να υλοποιήσει για άλλη χρονιά την επιτυχημένη διοργάνωση της λευκής νύχτας η οποία φέτος θα γίνει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Πριν από αυτό όμως ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης διοργανώνει πάρτι για τα μέλη και τους φίλους του στo δημοφιλές καλοκαιρινό beach bar – restaurant Bracciera.
Την ίδια ώρα η αγορά της Καλλονής, φαίνεται ότι είναι ικανοποιημένη από την κίνηση που υπάρχει, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βαγγέλης Χαλκοδαίμων.
«Θα μπορούσαν τα πράγματα να είναι καλύτερα. Πάντα σε όλα τα ζητήματα υπάρχει η προοπτική του καλύτερου, ωστόσο μιλάμε για μια αγορά βιώσιμη αυτή τη στιγμή παρά το γεγονός ότι δεν είναι τουριστική ούτε διαθέτει τουριστικά καταστήματα».
Ενδιαφέρον για την αγορά της Καλλονής δείχνουν και οι Τούρκοι τουρίστες οι οποίοι σύμφωνα με τον κ. Χαλκοδαίμων αναζητούν κυρίως καταστήματα που έχουν σχέση με την πώληση αλκοολούχων ποτών όπως είναι οι κάβες και με την πώληση κοσμημάτων.
«Έχουμε παρατηρήσει ωστόσο κινητικότητα και σε καταστήματα που πωλούν παραδοσιακά και νωπά προϊόντα όπως οι επιχειρήσεις Σελάχα ή οι αγροτουριστικοί συνεταιρισμοί που διαθέτουν δικά τους πρωτότυπα προϊόντα».Η μεγάλη μάστιγα πάντως για την τοπική αγορά σημειώνει ο Βαγγέλης Χαλκοδαίμων εξακολουθούν να είναι τα πολυκαταστήματα τα οποία παίρνουν μεγάλο κομμάτι από την ήδη περιορισμένη καταναλωτική πίτα στο νησί μας. «Περνούσα μεσημέρι με πολλή ζέστη έξω από γνωστό πολυκατάστημα της Λέσβου και είχε πάνω από 40 παρκαρισμένα αυτοκίνητα πελατών».