Τριτοκοσμικές εικόνες στο Νήσος Ρόδος
Επιβάτης περιγράφει απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στο δρομολόγιο Χίος–Πειραιάς , – Καμία παρέμβαση από το πλήρωμα, καμία συγγνώμη από την εταιρεία
Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 5/5/2025

Οργισμένη καταγγελία φέρνει στο φως τις απαράδεκτες συνθήκες που επικράτησαν στο επιβατηγό–οχηματαγωγό πλοίο «Νήσος Ρόδος» το βράδυ της 4ης Μαΐου, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου από Μυτιλήνη προς Πειραιά. Επιβάτης που επιβιβάστηκε από τη Χίο καταγγέλλει πως στο πλοίο επικρατούσε χαοτική κατάσταση, με κάθε έννοια ευταξίας και υγιεινής να έχει εγκαταλειφθεί. Τα στοιχεία του επιβάτη είναι στη διάθεση της συντακτικής ομάδας του "Ν".
«Δεν υπήρχε ούτε χώρος να περπατήσεις – το πλοίο είχε μετατραπεί σε έναν απέραντο καταυλισμό. Σεντόνια, στρώματα και σκουπίδια παντού. Ούτε οι τουαλέτες δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν», αναφέρει χαρακτηριστικά στο μήνυμά του ο επιβάτης.Σύμφωνα με την καταγγελία, σε ολόκληρο το πλοίο είχε στηθεί πρόχειρος καταυλισμός, καταλαμβάνοντας όχι μόνο τους κοινόχρηστους χώρους, αλλά και τις διόδους διέλευσης επιβατών, δημιουργώντας συνθήκες όχι μόνο δυσφορίας αλλά και πραγματικού κινδύνου για την ασφάλεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Καμία παρέμβαση από το πλήρωμα
Εξίσου σοβαρό είναι το γεγονός ότι, όπως καταγγέλλεται, το πλήρωμα παρέμεινε απολύτως αδρανές, χωρίς να λάβει κανένα μέτρο ώστε να αποκατασταθεί η τάξη και να προστατευθεί το ελάχιστο επίπεδο εξυπηρέτησης και αξιοπρέπειας των επιβατών.Παρά την ορατή παραβίαση κανονισμών υγιεινής, ασφάλειας εταιρεία Hellenic Seaways, που διαχειρίζεται το πλοίο, δεν έχει έως τώρα προχωρήσει σε καμία αποσαφήνιση ή απολογία.
Ερωτήματα για την ευθύνη και την ανοχή
Το περιστατικό εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την πολιτική της εταιρείας στη διαχείριση μαζικών μετακινήσεων και στον έλεγχο της κατάστασης εντός των πλοίων της. Είναι αδιανόητο επιβάτες να πληρώνουν ακριβό εισιτήριο για να βρεθούν σε τέτοιες συνθήκες, χωρίς καμία παρέμβαση, καμία αποζημίωση και καμία εξήγηση.
Οι αρμόδιοι εποπτικοί φορείς, το Υπουργείο Ναυτιλίας αλλά και η ίδια η εταιρεία οφείλουν να δώσουν άμεσες εξηγήσεις. Οι επιβάτες δεν είναι απλοί αριθμοί εισιτηρίων – έχουν δικαιώματα, και απαιτούν σεβασμό.