× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Προγράμματα για τη σχολική βία και τον εκφοβισμό

Υλοποιούνται για 3η συνεχόμενη χρονιά από την ΠΝΟΗ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 25/10/2024

Προγράμματα για τη σχολική βία και τον εκφοβισμό
' χρόνος ανάγνωσης

Το Κέντρο Πρόληψης ΠΝΟΗ για 3η χρονιά φέτος θα βρίσκεται μέσα στο Πρότυπο ΓΕΛ Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, υλοποιώντας προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας των μαθητών της Α Λυκείου (3 τμήματα) και της Β Λυκείου (ένα τμήμα), κατόπιν αιτήματος του σχολείου και στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών και του νέου προγράμματος σπουδών που εφαρμόζεται στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος του προγράμματος είναι η βιωματική προσέγγιση το θέματος της βίας και του σχολικού εκφοβισμού, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη μιας πολιτικής για την πρόληψη και αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων, μέσα από την υλοποίηση δραστηριοτήτων που θα υποστηρίξουν τους μαθητές και θα τους εκπαιδεύσουν σε επίπεδο ηθικό, προσωπικό και κοινωνικό.

Το θέμα της ασφάλειας στα σχολεία αποτελεί σημαντικό ζήτημα και προϋπόθεση της ποιότητας εκπαίδευσης, καθώς το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα φαινόμενα έκφρασης και εκδήλωσης της βίας από και προς ένα μεγάλο αριθμό μαθητών επηρεάζοντας τις διαπροσωπικές και συναισθηματικές τους σχέσεις.  Κρίνεται επομένως αναγκαία, η λήψη μέτρων αντιμετώπισης του φαινομένου στο χώρο του σχολείου και χάραξης κατάλληλης εκπαιδευτικής πολιτικής. Μια πολιτική πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας των μαθητών, με πολυφωνική ανάπτυξη δράσεων, με πολλές και διαφορετικές παρεμβάσεις, θεωρείται εξαιρετικά σημαντική, προκειμένου το σχολείο να αποτελεί ένα χώρο όπου μπορούν να μαθαίνουν τα παιδιά χωρίς την απειλή άσκησης της βίας.

Το σχολείο οφείλει να αποτελεί ένα πλαίσιο, όπου ο μαθητής μπορεί να αναπτύσσεται όσο το δυνατόν στη βιολογική και ψυχική του διάσταση με αποκορύφωμα την ηθική και πνευματική του καλλιέργεια, να συνάπτει και να βιώνει σχέσεις αγάπης και αλληλεγγύης και να αποκαθιστά τις σχέσεις αυτές όταν διαταράσσονται. Να μορφώνεται σε ένα κοινωνικό κλίμα αγάπης και σεβασμού και

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

να αποτελεί συνείδηση όλων των ενήλικων υποστηρικτών η εφαρμογή αρχών, ώστε οι μαθητές να υπερβαίνουν την όποια εχθρική ή επιθετική τάση εναντίον των άλλων και την ανάγκη για αντεκδίκηση.

Η εφαρμογή ενός προγράμματος αγωγής υγείας στο χώρο του σχολείου όπως αυτό,αποτελεί βασικό συντελεστή της γνωστικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών, με στόχο την καλλιέργεια θετικών στάσεων και δεξιοτήτων προκειμένου να αποτραπεί η επιθετική συμπεριφορά παράλληλα με την αγωγή και καλλιέργεια της έννοιας της συγχωρητικότητας, έτσι ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά την ανάγκη αποκατάστασης των διαταραγμένων σχέσεων, καλλιεργώντας την ικανότητα τους να ρυθμίζουν τις σχέσεις τους στο σχολικό περιβάλλον μέσα από την αναγνώριση των αξιών που μοιράζονται σε αυτό. Αναγνωρίζοντας και ξεπερνώντας τις διαδικασίες του κοινωνικού ρατσισμού και του αποκλεισμού, ενισχύοντας την αποδοχή της διαφορετικότητας και καλλιεργώντας ένα κλίμα ασφάλειας στο σχολείο, ενθαρρύνονται οι διαδικασίες εκείνες που δρουν ανταγωνιστικά στη βία και το σχολικό εκφοβισμό.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι 5 παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν σε κάθε τμήμα θα αφορούν:

-Σε βασικές έννοιες γύρω από το φαινόμενο της βίας και του σχολικού εκφοβισμού (ορισμοί-αιτιολογία του φαινομένου-μορφές σχολικής βίας ή εκφοβισμού που είναι αποδεκτές από τους εφήβους-με ποιους διαφορετικούς τρόπους μπορεί να εκφοβιστεί κάποιος- ενδείξεις που παρουσιάζουν μια τάξη με αυξημένες πιθανότητες εκδήλωσης σχολικής βίας-για ποιους λόγους οι μαθητές δεν μιλάνε για φαινόμενα)

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Στις αξίες των μαθητών που παραβιάζονται όταν συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα στο χώρο του σχολείου-ποιος τους δίδαξε αυτές τις αξίες και  πώς μπορούμε πρακτικά να συνεισφέρουμε στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος;

 

-Θα δουλέψουμε με την έννοια της ενσυναίσθησης προς τα άτομα που βιώνουν ότι ο καθρεφτισμός που δέχονται από τους σημαντικούς άλλους είναι απαξιωτικός-Τι απαξιώνεται στο άτομο που υφίσταται εκφοβισμό;

 

-Η αποδοχή της διαφορετικότητας θα συνδεθεί με τις «ρωγμές»…τις ατέλειες μας και την ικανότητα των μαθητών να χρησιμοποιούν τις αδυναμίες τους  και τις αδυναμίες των άλλων θετικά…απ τις ρωγμές μπαίνει το φως

 

-Θα μιλήσουμε για το body shaming, τις έμφυλες διακρίσεις και το σεξισμό, μορφές εμφυλης βίας και τη σεξουαλική συναίνεση

 

-Στα πλαίσια των έμφυλων διακρίσεων θα αξιοποιηθεί  η μέθοδος «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» για τον εντοπισμό δυσλειτουργικών στερεοτυπικών αντιλήψεων  σχετικά με το ρόλο της γυναίκας στη σημερινή κοινωνία

 

-Θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να εκφράσουν παράπονα που έχουν για το σχολείο που φοιτούν, τι συναίσθημα τους προκαλεί αυτό το παράπονο, τι επίδραση έχει στη σχολική τους ζωή και τι υπάρχει πίσω από αυτή τη δυσαρέσκεια (ίσως υπάρχει κάτι με το οποίο διαφωνούν, αμφισβητούν, διαμαρτύρονται ενάντια του-τι είναι αυτό και γιατί είναι σημαντικό για τους ίδιους)

 

-Δικαιώματα και υποχρεώσεις στο χώρο του σχολείου-ποια δικαιώματα παραβιάζονται όταν κάποιος δέχεται εκφοβισμό

 

-Θα δουλέψουμε με το θυμό και τη σύνδεση του με την εχθρότητα, την επιθετικότητα και τη βία και θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να επεξεργαστούν τις έννοες συγχώρεση και συγχωρητικότητα ως ένα τρόπο αποκατάστασης των διαταραγμένων σχέσεων

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Μηχανάκι συγκρούστηκε με τρακτέρ

Τραυματίστηκε ο 92χρονος οδηγός του δικύκλου
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Έριξε τυρόγαλο στο ποτάμι και πιάστηκε

Κατηγορίες για ρύπανση του περιβάλλοντος αντιμετωπίζει η συλληφθείσα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ξενάγηση στα Λαδάδικα της Μυτιλήνης από την Κοιν.Σ.Επ. «Παρέα στη Λέσβο»

Ένα βιωματικό ταξίδι των μαθητών της στ’ τάξης του 15ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης εμπνευσμένο από το βιβλίο της Βάσως Καραπιπέρη - Αλατζά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Παρέμβαση Μαρίας Κομνηνάκα για τις εστίες του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Η ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας εστιάζει στην υποχρηματοδότηση, την ανεπάρκεια κλινών και τις κακές κτιριακές υποδομές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Που θα γίνουν τα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ στη Λέσβο

Ανακοίνωση από την Περιφερειακή Εκπαίδευση Βορείου Αιγαίου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι μαθητές του ΓΕΛ Καλλονής δίνουν φωνή στις ιδέες και τα όνειρά τους

«Εν Δράσει... Δυτικά» -Μια νέα σχολική εφημερίδα γεννιέται στη Δυτική Λέσβο, 24 σελίδες γεμάτες σκέψη, δημιουργία και ερευνητικό πνεύμα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μάθημα ζωής από το Δημοτικό Σχολείο Μιστεγνών

Με μια ουσιαστική περιβαλλοντική δράση, το σχολείο ανέδειξε τη σημασία της οικολογικής συνείδησης και της συλλογικής προσφοράς στην τοπική κοινωνία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μήνυμα ενσυναίσθησης και ειρήνης από το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης

Μαθητές και εκπαιδευτικοί παρουσίασαν δράσεις κατά της βίας και υπέρ της ένταξης, με τη συνεργασία του Κέντρου Πρόληψης «Πνοή» και ένα δυνατό θεατρικό δρώμενο για την καλλιέργεια σεβασμού και αλληλεγγύης
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Αναγνωρίζουν τον κίνδυνο πυρκαγιάς στη Βάστρια με σύμβαση μισού εκατομμυρίου

Το Υπουργείο Μετανάστευσης παραδέχεται εμμέσως τον τεράστιο κίνδυνο πυρκαγιάς στη δασική περιοχή όπου επιμένει να χτίζει την υπερδομή — κόντρα στις επιστημονικές προειδοποιήσεις και την κοινή λογική!
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Κινητοποιήσεις για να αποτραπεί πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας στη Σάμο

Κάλεσμα από την Προοδευτική Κίνηση Γυναικών του νησιού για στήριξη μιας γυναίκας από το Βαθύ που κινδυνεύει να χάσει το σπίτι της
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Φυλάκιση 8 ως 15 μήνες για συνδικαλιστική δράση

Το Εργατικό Κέντρο Λέσβου καταγγέλλει την ποινή φυλάκισης που επέβαλε δικαστήριο της Θεσσαλονίκης σε αγωνιστές που έγραψαν αντιπολεμικά συνθήματα σε βρετανικά στρατιωτικά οχήματα τον Απρίλη του 2022
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι μαθητές του 15ου Δημοτικού Μυτιλήνης «μυήθηκαν» στον κόσμο των μελισσών

Βιωματικό πρόγραμμα του ΚΠΕ Ευεργέτουλα δίδαξε στα παιδιά αξίες όπως η συνεργασία, η εργατικότητα και η αυτοθυσία