Ανάμεσα στο μελάνι και το μαλλί: Έκθεση της Julie Loi στη Μυτιλήνη
Σχέδια που αφηγούνται τη σχέση μεταξύ τέχνης και ζωής στο πλαίσιο της καθημερινότητας
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 16/10/2024
Η έκθεση «Το νόημα των πραγμάτων» της Julie Loi, που φιλοξενείται στο καφενείο Πι στη Μυτιλήνη, αποτελεί μια εικαστική έρευνα για τη συνεκτικότητα της καθημερινής ζωής, αποτυπωμένη μέσα από σχέδια με μελάνι και έργα από μαλλί. Μέσα από αυτήν την έκθεση, η Loi επιχειρεί να αποδώσει υλική μορφή σε άυλα στοιχεία και αναφορές, στο πλαίσιο μιας θεραπευτικής διαδικασίας.
Η δημιουργός, αντλώντας έμπνευση από τη συνηθισμένη ροή της καθημερινότητας, συνδυάζει τη συμβολική αξία των αντικειμένων με μια προσπάθεια κατανόησης του κόσμου. Όπως αναφέρει η ίδια, υπάρχουν στιγμές που το νόημα δημιουργείται ενεργά, όταν, για παράδειγμα, επισκευάζει ένα αντικείμενο ή μετασχηματίζει μια πρώτη ύλη. Άλλες φορές, το νόημα αποκαλύπτεται μόνο του, όπως όταν μια μορφή εμφανίζεται τυχαία σε έναν λεκέ, δημιουργώντας μια αίσθηση πνευματικότητας και τροφοδοτώντας τη δημιουργικότητά της.
Η καλλιτέχνιδα, με βάση τη ζωγραφική με ακουαρέλα που ανέπτυξε από παιδί και χρησιμοποιώντας τοίχους -δημόσιους και ιδιωτικούς- ως καμβά, επέλεξε το μελάνι ως μέσο και τα φτερά ως πινέλα, επιτρέποντας την αυθόρμητη και γρήγορη έκφραση. Αυτή η τεχνοτροπία αντικατοπτρίζει την ελευθερία και την αμεσότητα της δημιουργικής διαδικασίας, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την Loi, η οποία ζωγράφισε εκατοντάδες εξώφυλλα CD κατά τη διάρκεια της δεκαπενταετούς μουσικής της καριέρας.
Τα τελευταία χρόνια, η Loi εστιάζει την εικαστική της έρευνα στο τοπικό προβειό μαλλί, ένα υλικό που, σε αντίθεση με τη ζωγραφική, απαιτεί μακρά διαδικασία και πολλά στάδια μετασχηματισμού. Το μαλλί, μέσω της τεχνικής του υγρού πιλήματος, γίνεται ένα μέσο για την ενίσχυση του διαλόγου με την κοινότητα και για τη μετάδοση της τεχνοτροπίας αυτής. Η καλλιτέχνιδα υπογραμμίζει την αξία της αποκατάστασης και επαναχρησιμοποίησης του μαλλιού, αναδεικνύοντας τις δυνατότητές του.
Η έκθεση στο καφενείο Πι περιλαμβάνει εννέα πορτρέτα ζωγραφισμένα με μελάνι και φτερά σε χαρτί, καθώς και τρία επιτοίχια εκθέματα από τοπικό μαλλί, επεξεργασμένο με την τεχνική του υγρού πιλήματος. Τα έργα αυτά δημιουργήθηκαν μεταξύ 2021 και 2024 στη Μυτιλήνη, αποδεικνύοντας τη συνεχή αναζήτηση της Loi για τη σύνδεση μεταξύ των υλικών και της καθημερινότητας, και τον τρόπο με τον οποίο τα άυλα στοιχεία μπορούν να πάρουν μορφή μέσα από την τέχνη.