Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων ζητούν οι δάσκαλοι της Λέσβου
Ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου για τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων στην Λέσβο
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 14/8/2024
Αντιεκπαιδευτική χαρακτηρίζει την απόφαση για συγχώνευση τμημάτων στα σχολεία ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου. Στην ανακοίνωση μεταξύ άλλων τονίζεται πως αποφασίσθηκε η συγχώνευση τμημάτων στα ακόλουθα Δημοτικά Σχολεία της Λέσβου:
9ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, Δημοτικό Σχολείο Βαρειάς, Δημοτικό Σχολείο Καλλονής, Δημοτικό Σχολείο Παναγιούδας και Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου αναφέρει:
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λέσβου καταγγέλλει την αυθαίρετη και αντιπαιδαγωγική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλει, εν μέσω καλοκαιριού και με τα σχολεία κλειστά, εκτεταμένες συγχωνεύσεις τμημάτων για το σχολικό έτος 2024-25. Αυτή η απόφαση οδηγεί στη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων, ακόμα και εκεί όπου υπάρχει η δυνατότητα κατάτμησης, αγνοώντας τις διαγνωσμένες ακόμα και ειδικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας. Οι συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία της Λέσβου είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που ακολουθείται, και θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Το ΥΠΑΙΘΑ συνεχίζοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική που θεωρεί τη μόρφωση των μαθητών/τριών μας κόστος συνεχίζει τις περικοπές. Τη στιγμή που θα έπρεπε να συζητάμε για αποφασιστική μείωση των μαθητών ανά τμήμα αντιμετωπίζουμε τη μεθοδευμένη επιχείρηση αύξησης τους.
Συγκεκριμένα, στη Λέσβο αποφασίστηκε η συγχώνευση τμημάτων στα ακόλουθα σχολεία:
9ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης
Δημοτικό Σχολείο Βαρειάς
Δημοτικό Σχολείο Καλλονής
Δημοτικό Σχολείο Παναγιούδας
Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης
Η πολιτική αυτή υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, ακυρώνοντας τον προγραμματισμό που είχε γίνει με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων και αγνοώντας τις εισηγήσεις των εκπαιδευτικών και των συλλόγων διδασκόντων. Οι αποφάσεις αυτές, που ελήφθησαν χωρίς καμία διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα, προκαλούν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και επιβαρύνουν το ήδη δύσκολο έργο των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να διαχειριστούν πολυπληθή τμήματα χωρίς την απαραίτητη υποστήριξη.
Σε κάποιες μάλιστα διευθύνσεις προωθείται ακόμα και η αναγκαστική μετακίνηση μαθητών σε όμορα σχολεία, η οποία καταπατά το δικαίωμα των μαθητών/τριών τους να φοιτούν στο σχολείο όπου ανήκουν με βάση τη διεύθυνση κατοικίας τους, δημιουργώντας πρόσθετες δυσκολίες τόσο στους ίδιους/ίδιες όσο και στις οικογένειές τους. Το αποτέλεσμα είναι η περαιτέρω αποξένωση των μαθητών από το σχολικό τους περιβάλλον και η υπονόμευση της ένταξής τους στη σχολική κοινότητα.
Η συγχώνευση των τμημάτων είναι απόλυτα αντίθετη με το παιδαγωγικό έργο που καλούνται οι εκπαιδευτικοί να επιτελέσουν και αποτελεί πλήγμα για την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λέσβου, απαιτούμε την άμεση ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων και την υλοποίηση του προγραμματισμού που είχε εγκριθεί, με βάση τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των σχολικών μονάδων.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Άμεση ανάκληση των αποφάσεων σύμπτυξης/συγχώνευσης τμημάτων και των αποφάσεων που αναστέλλουν την κατάτμηση των τμημάτων. Ο κλάδος έχει διακηρυγμένες θέσεις για τον τρόπο χωρισμών των τμημάτων των σχολείων.
Υλοποίηση του προγραμματισμού που είχε ήδη γίνει με παιδαγωγικά κριτήρια, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.
Διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών σε ποιοτική εκπαίδευση.
Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για όλους τους μαθητές.
Τερματισμό της αυταρχικής και συγκεντρωτικής διαχείρισης της εκπαίδευσης.
Ως εκπαιδευτική κοινότητα, δεν θα επιτρέψουμε να υποβαθμιστεί το δικαίωμα των παιδιών μας για μια ποιοτική και ισότιμη εκπαίδευση. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για τη διασφάλιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και του παιδαγωγικού μας ρόλου. Ζητούμε από τους γονείς να συστρατευθούν μαζί μας στον αγώνα μας για την προάσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.