× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Δημόσια Πανεπιστήμια με αναβαθμισμένη λειτουργία

Όχι στην επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης λέει η συνδικαλιστική παράταξη Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Λέσβου

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 8/1/2024

Δημόσια Πανεπιστήμια με αναβαθμισμένη λειτουργία
' χρόνος ανάγνωσης

Να παραμείνουν δημόσια τα πανεπιστήμια που λειτουργούν στην χώρα και να αναβαθμιστεί η λειτουργίας τους. Αυτό ζητάει η Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Λέσβου και προσθέτει πως μαζί με το φοιτητικό κίνημα, την εκπαιδευτική κοινότητα και τον κόσμο της εργασίας θα βρεθούμε στις κινητοποιήσεις ενάντια στην παράκαμψη του άρθρου 16 του συντάγματος

Αναλυτικά η ανακοίνωση της παράταξης αναφέρει:
«Η κυβέρνηση και ο υπουργός ΥΠΑΙΘΑ Κυριάκος Πιερακάκης, αφού έχει λάμψει δια της απουσίας του από τη δρώσα εκπαιδευτική πραγματικότητα από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του μέχρι και σήμερα, φέρνει το επόμενο διάστημα, προς ψήφιση, σχέδιο νόμου που ανοίγει το δρόμο για τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων. Δυστυχώς οι συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές, που υλοποιούν ακραίες νεοφιλελεύθερες θέσεις και οι οποίες στρέφονται ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση, συνεχίζονται και εντείνονται.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει δείξει τις επιλογές της για το πώς βλέπει την εκπαίδευση. Ως πεδίο αγοράς και επιχειρηματικότητας στο οποίο η γνώση και η μόρφωση θα είναι αναθήματα στον βωμό των κερδών. «Σημείο αναφοράς» της εκπαιδευτικής πολιτικής της είναι ο αγοραίος νεοφιλελευθερισμός με την εμπορευματοποίηση της γνώσης.
Σε αντίθεση με αυτή την πολιτική, τα όποια εκπαιδευτικά προβλήματα στη χώρα δε θα λυθούν με τη συνταγματική εκτροπή για νομοθετική «παράκαμψη» του άρθρου 16 του συντάγματος, αλλά με την πλήρη εφαρμογή αυτού του άρθρου για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών.
Είναι άλλο πράγμα στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης η γνώση, η ειδίκευση, η τεχνολογική κατάρτιση να βοηθούν αποτελεσματικά την «οικονομία» και άλλο εξαρχής να τίθενται ταξικοί φραγμοί στο ποιοι/ες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση και ποιοι/ες όχι στο αγαθό της μόρφωσης. Επιχειρείται η  κατάργηση της κοινωνικής κινητικότητας που πρόσφερε το δημόσιο πανεπιστήμιο, ειδικά στους μαθητές των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων, και επιδιώκουν να διατηρηθεί η κοινωνική θέση των ατόμων από γενιά σε γενιά. Υπόβαθρο αυτής της πολιτικής στάσης είναι ο κοινωνικός δαρβινισμός που με συνέπεια εφαρμόζει τόσο νομοθετικά όσο και σε επίπεδο δημόσιου και κοινοβουλευτικού λόγου ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης (π.χ. η άποψη ότι από τις λαϊκές γειτονιές τα παιδιά μπορούν να γίνουν ψυκτικοί και επισκευαστές ανελκυστήρων, επομένως δε χρειάζεται να πάνε σε πανεπιστήμιο…) και τα μέλη της κυβέρνησης-βουλευτές της ΝΔ. Στην προκειμένη περίπτωση, βέβαια, η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιχειρεί με νόμο να καταπατήσει το σύνταγμα, με νόμο να ορθώσει ταξικούς φραγμούς στο υπέρτατο αγαθό της Παιδείας.
Η  τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας παρέχεται με ευθύνη του κράτους ως ένα βασικό κοινωνικό αγαθό, στο οποίο δικαιούνται και πρέπει να έχουν πρόσβαση όλες οι μαθήτριες και όλοι οι μαθητές ανεξάρτητα από την κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση. Για τον λόγο αυτό προστατεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας της με το άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο δεν άλλαξε ποτέ και από καμία κυβέρνηση σε όσες συνταγματικές αναθεωρήσεις κι αν έγιναν.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για να περάσει τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων φτάνει στο σημείο να «παίζει» με το ίδιο το σύνταγμα της χώρας και να προσπαθεί να ερμηνεύσει με βάση την πολιτική της το άρθρο 28 του Συντάγματος. Πρόκειται για μια πολιτική απόφαση που ολοκληρώνει το σχέδιο της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης με δυνατότητες σπουδών μονάχα όσων θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να φοιτήσουν σε αυτά.
Στεκόμαστε απέναντι στις πολιτικές της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας  που αντιμετωπίζουν τη γνώση και τη μόρφωση ως εμπόρευμα κι όχι ως κοινωνικό αγαθό που οφείλει η πολιτεία να παρέχει στους πολίτες. Η λογική αυτή, δυστυχώς, αποτελεί την “καρδιά” της εκπαιδευτικής πολιτικής του κ. Μητσοτάκη και της κυβέρνησής του.
Αποτελεί ευθύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των εργαζόμενων συνολικά να υπερασπιστούν τη δημόσια εκπαίδευση και σήμερα την τριτοβάθμια. Είναι ξεκάθαρο πως τα όποια προβλήματα υπάρχουν θα επιδεινωθούν ακόμη περισσότερο με τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων με αμφίβολης αξίας λειτουργίας  επιπέδου σπουδών.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση:
-Να μην καταθέσει το νομοσχέδιο που θα οδηγήσει στην αποσάθρωση και υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων και της εκπαίδευσης συνολικά.
-Να στηρίξει με γενναία χρηματοδότηση συνολικά τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο πανεπιστήμιο του οποίου οι απόφοιτοι  συνεχίζουν είτε στη χώρα μας είτε στο εξωτερικό σε υψηλό επιστημονικό επίπεδο.
Καλούμε:
- Τα κόμματα της αντιπολίτευσης να αντιταχθούν στα σχέδια της κυβέρνησης και να στηρίξουν την υπηρέτηση των αναγκών της ελληνικής κοινωνίας.
-Τους κοινωνικούς φορείς, ειδικά τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τους φοιτητικούς συλλόγους, να διαμορφώσουν κοινωνικό μέτωπο υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης με άμεσες, μαζικές και πολύμορφες κινητοποιήσεις.
Μαζί με το φοιτητικό κίνημα, την εκπαιδευτική κοινότητα και τον κόσμο της εργασίας θα βρεθούμε στις κινητοποιήσεις ενάντια στην παράκαμψη του άρθρου 16 του συντάγματος
Ανάλογα με την ημέρα κατάθεσης του αντισυνταγματικού νομοσχεδίου να υπάρξει κλιμάκωση των κινητοποιήσεων
Κανένας Ταξικός φραγμός στην εκπαίδευση
Ενίσχυση και όχι ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και των πανεπιστημίων».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Εθελοντική αιμοδοσία στο Σκόπελο της Γέρας

Την Κυριακή 2 Νοεμβρίου από τις 9.30 ως τις 13.30
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Συνάντηση της Ένωσης Στρατιωτικών Λέσβου με τη Μαρία Κομνηνάκα

Η βουλευτίνα του ΚΚΕ ενημερώθηκε από τους συνδικαλιστές στρατιωτικούς για τις θέσεις τους επί του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
ΥΓΕΙΑ

Η Καλλονή στα ροζ για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού

Μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν στον Ροζ Περίπατο, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας και ενημέρωσης από το θεματικό πάρκο Βασιλειάδη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η «κορδέλα της ψυχραιμίας» προβληματίζει σε ΚΤΕΛ της Λέσβου

Το ΚΤΕΛ λέει ότι τα παιδιά είναι ζωηρά — κι ένας οδηγός έβαλε σχοινί για να κρατήσει την «τάξη» στο λεωφορείο
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Κύκλωμα διακίνησης ξεσκεπάστηκε στη Μυτιλήνη

26χρονος αλλοδαπός συνελήφθη ως μέλος ομάδας οκτώ ατόμων που φέρονται να οργάνωναν μεταφορές μεταναστών από τα τουρκικά παράλια προς τη Λέσβο
ΔΡΑΣΕΙΣ

Μαθητές του Γυμνασίου Καλλονής γνώρισαν τα φθινοπωρινά πουλιά του νησιού

Μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία στον υγρότοπο Καλλονής με δράσεις παρατήρησης και ενημέρωσης από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Συνάντηση των στρατιωτικών της Λέσβου με τον Παναγιώτη Παρασκευαΐδη

Στο επίκεντρο οι αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Άμυνας και οι επιπτώσεις στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων
ΥΓΕΙΑ

Ενημέρωση για τον καρκίνου του μαστού στη Μυτιλήνη

Δράση στην αγορά της Μυτιλήνης από την 1η ΤΟΜΥ Λέσβου σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Μυτιλήνης και τον Σύλλογο Καρκινοπαθών Λέσβου
ΔΡΑΣΕΙΣ

Παρουσιάζονται στη Μυτιλήνη τα Πολιτιστικά Masterplans του Βορείου Αιγαίου

Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στις 10:00 το πρωί, στο Επιμελητήριο Λέσβου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στο πλευρό της Χίου μετά τις πυρκαγιές

Ο Αντιπεριφερειάρχης Παντελής Μπουρνιάς συνεχάρη την ακαδημαϊκή κοινότητα για τη συμβολή της μετά τις πρόσφατες πυρκαγιές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ένα «ταξίδι» στο Βέλγιο στο Δημοτικό Σχολείο Λουτρόπολης Θερμής

Ο Βέλγος σκηνοθέτης Pierre Dherte ταξίδεψε τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Λουτρόπολης Θερμής στη χώρα του μέσα από ένα πρωτότυπο μάθημα Γεωγραφίας, γεμάτο εικόνες, κόμικς και… βελγικές γεύσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Βέλγιο… αλλιώς! Ένα μάθημα Γεωγραφίας με γεύση, εικόνα και ιστορία

Στο Δημοτικό Σχολείο Λουτρόπολης Θερμής