× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Η ετικέτα εργαλείο επικοινωνίας του οινοποιού με τον καταναλωτή

Στους νεαρούς καταναλωτές αρέσουν τα κρασιά με διασκεδαστικές ετικέτες, αλλά όχι για όλες τις περιπτώσεις

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/12/2023

Η ετικέτα εργαλείο επικοινωνίας του οινοποιού με τον καταναλωτή

Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την OpinionWay για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης). Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.
«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (ένας νέος στους δύο) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους. Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δύο δρομολόγια από Μυτιλήνη για Χίο ‑ Πειραιά τη Λαμπροδευτέρα

Το Νήσος Σάμος και το Νήσος Ρόδος αναλαμβάνουν να καλύψουν την αυξημένη επιβατική κίνηση
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Αναζήτηση νέων αγορών για τα Ελληνικά αγροτικά προϊόντα

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης μιλά για την αγροτική διπλωματία και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για το μέλλον της πρωτογενούς παραγωγής
ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία:Παράταση στην απαγόρευση εξαγωγών χύμα ελαιολάδου

Δυσφορία από τους Τούρκους εμπόρους και ελαιοπαραγωγούς
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξεπέρασαν τις 11.000 οι αφίξεις Τούρκων στη Λέσβο

Το 21% των Τούρκων επισκεπτών του Απριλίου έβαλε βίζα στο Τελωνείο Μυτιλήνης. Αύξηση των αφίξεων κατά 128% το πρώτο τετράμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με το Πάσχα ξεκινά η σεζόν στη Σκάλα Ερεσού

Ανοίγουν ένα- ένα τα καταστήματα εστίασης και τα καταλύματα, ενώ κάποια ήδη υποδέχτηκαν Τούρκους και αναμένουν τα φεστιβάλ και τη Σχολή Καλών Τεχνών
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Φεύγει το «Διαγόρας» έρχεται το «Νήσος Ρόδος»

Λύση στην αυξημένη κίνηση στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη η δρομολόγηση του πλοίου Ro – Pax της Hellenic Seaways
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αναδιάταξη στόχων και περισσότερους πόρους για την ΚΑΠ

Παρέμβαση του πρώην γενικού γραμματέας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης Χαράλαμπου Κασίμη στο συνέδριο της GAIA Επιχειρείν
ΕΡΓΑΣΙΑ

Δυο θέσεις στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Μέχρι τις 12 Μαΐου η υποβολή των αιτήσεων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέα Αριστερά: Η κυβέρνηση μοίρασε τις αγροτικές επιδοτήσεις σε ημετέρους

«Για τον κ. Αυγενάκη οι αγρότες του Βορείου Αιγαίου είναι ήσσονος σημασίας» σημειώνει ανακοίνωση του κόμματος
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ξανά Ασφαλιστικά μέτρα από τους 26 συμβασιούχους covid της Μυτιλήνης

Επέστρεψαν στις δικαστικές αίθουσες οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν στις 23 Απριλίου αφού έχασαν τον πρώτο κύκλο των Ασφαλιστικών Μέτρων. Στο πλευρό τους Χριστόφας, Κατζανός και Καρασάββας
ΓΕΥΣΗ

«Roll ice and more», παγωτό σε άλλη διάσταση!

Το νέο κατάστημα με φρέσκο παγωτό και ατελείωτες άλλες γευστικές δροσερές επιλογές έρχεται στη Μυτιλήνη στην οδό Κουντουριώτη 63 από την Παρασκευή 3 Μαΐου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Master Chef στη Λέσβο με γεύσεις και μεράκι

Ο Σύλλογος Ασπίδα, οι Δήμοι Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, σε συνεργασία με την παραγωγή της εκπομπής έφεραν σε πέρας ένα μεγάλο εγχείρημα