× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Η ετικέτα εργαλείο επικοινωνίας του οινοποιού με τον καταναλωτή

Στους νεαρούς καταναλωτές αρέσουν τα κρασιά με διασκεδαστικές ετικέτες, αλλά όχι για όλες τις περιπτώσεις

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/12/2023

Η ετικέτα εργαλείο επικοινωνίας του οινοποιού με τον καταναλωτή
' χρόνος ανάγνωσης

Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την OpinionWay για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης). Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.
«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (ένας νέος στους δύο) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους. Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.

[ΠΗΓΗ]
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πανελλαδικό συλλαλητήριο αγροτών και κτηνοτρόφων στην Αθήνα

Αγρότες και κτηνοτρόφοι στην Αθήνα την Τρίτη 11 Νοεμβρίου με κραυγή αγωνίας για τις πληρωμές και την ευλογιά
ΑΓΡΟΤΕΣ

Με επίκεντρο τις ανάγκες των παραγωγών

Πρωτοβουλία του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Αιγαίου και του βουλευτή Χ. Αθανασίου στο πλαίσιο της επίσκεψης κυβερνητικού κλιμακίου
ΕΡΓΑΣΙΑ

Η νέα γενιά επαγγελματιών Υγείας εκπαιδεύεται στο «Βοστάνειο»

ΕΠΑΛ και Νοσοκομείο Μυτιλήνης ενώνουν δυνάμεις για την καλύτερη προετοιμασία των νέων επαγγελματιών
ΑΓΟΡΑ

Ηλιαχτίδα καΐκι γεμάτο καλοκαιρινές αναμνήσεις στο μουσείο του Ούζου Πλωμαρίου

Ένα παλιό ξύλινο σκαρί αναγεννήθηκε με τη συμμετοχή του κόσμου και εκτίθεται πλέον ως ζωντανό σύμβολο ναυτικής κληρονομιάς στη Λέσβο
ΕΡΓΑΣΙΑ

«Τα νησιά θέλουν ανθρώπους και στήριξη, όχι λουκέτο στα ΕΛΤΑ»

Ο παλαίμαχος ταχυδρόμος της Μυτιλήνης Μπάμπης Στυλιανίδης, πρόεδρος της Περιφερειακής Επιτροπής Βορείου Αιγαίου του Πανελλήνιου Συλλόγου Συνταξιούχων ΕΛΤΑ μιλά στο «Ν»
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΟΡΑ

«Γιατί όλα τα υπέροχα αξίζουν κάθε μέρα»

Η Lidl λανσάρει διεθνή χριστουγεννιάτικη καμπάνια
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχονται τα πολυλειτουργικά αγροκτήματα

Ένας σύγχρονος θεσμός που συνδυάζει παραγωγή, εκπαίδευση και τουρισμό. Δείτε εδώ τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία αδειοδότησης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Εμπρός τώρα για το Βόλο»

Πλώρη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου με το Βόλο βάζει ο Περιφερειάρχης Κώστας Μουτζούρης μετά την προκήρυξη του διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού της γραμμής Ro-Ro Αλεξανδρούπολη-Λέσβος-Χίος-Πειραιά
ΑΓΟΡΑ

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην ΕΤΑΛ

Η Εταιρεία επενδύει στη συνεργασία και στη νησιωτική ανάπτυξη με ορίζοντα το 2030
ΑΤΖΕΝΤΑ

Ανάβουν τα καζάνια των φίλων στην Ανεμώτια

Αποστάγματα, μανιτάρια και μουσικές στη 5η Συνάντηση Φιλίας & Επικοινωνίας – μια γιορτή που μυρίζει κοινότητα και φθινόπωρο
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Μάχη για να σωθούν τα ΕΛΤΑ της Ερεσού και του Πλωμαρίου

Τι λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων ΕΛΤΑ Λέσβου στο «Ν» και αιχμηρή καταγγελία για την ολιγωρία της Διοίκησης από τους εργαζόμενους
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ