× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Η ετικέτα εργαλείο επικοινωνίας του οινοποιού με τον καταναλωτή

Στους νεαρούς καταναλωτές αρέσουν τα κρασιά με διασκεδαστικές ετικέτες, αλλά όχι για όλες τις περιπτώσεις

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/12/2023

Η ετικέτα εργαλείο επικοινωνίας του οινοποιού με τον καταναλωτή
' χρόνος ανάγνωσης

Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την OpinionWay για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης). Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.
«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (ένας νέος στους δύο) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους. Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.

[ΠΗΓΗ]
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ισπανία: ‑43,7% στο ελαιόλαδο, Ελλάδα: ‑33%

Οι Ισπανοί καταναλωτές πληρώνουν φθηνότερα το ελαιόλαδο από τους Έλληνες
ΑΓΡΟΤΕΣ

Τέλος στα ιστορικά δικαιώματα;

Επιδοτήσεις με βάση την παραγωγή προανήγγειλε ο Τσιάρας
ΕΛΛΑΔΑ

Ανοδος 10,3% στο μισθολογικό κόστος το δεύτερο τρίμηνο 2025

Ο Δείκτης Μισθολογικού Κόστους δείχνει την ποσοστιαία μεταβολή του ωρομισθίου, δηλαδή πόσο αλλάζει το μέσο κόστος ανά ώρα εργασίας για τους εργοδότες
ΑΓΡΟΤΕΣ

Κόλλησε στο «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» ο ΟΠΕΚΕΠΕ

Τεράστια προβλήματα σε αγρότες και επιχειρήσεις παροχής εφοδίων δημιουργεί το πάγωμα των πληρωμών από τον Οργανισμό
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Σχολικές αγορές με σύνεση και προγραμματισμό

Οδηγίες της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών για σωστή οργάνωση και εξοικονόμηση
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέο αίτημα αποζημίωσης για τους ελαιοπαραγωγούς της Λέσβου

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ζητά άμεση στήριξη λόγω ξηρασίας και ακαρπίας – «Δεν χρειαζόμαστε άλλα pass, αλλά ουσιαστικά μέτρα» τονίζει η Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα Αναστασία Αντωνέλλη
ΕΡΓΑΣΙΑ

Προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας στη Μόρια

Λόγω εργασιών στο δίκτυο ύδρευσης
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ανοιχτή σύσκεψη στο Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο

Για την προετοιμασία της απεργίας της 1ης Οκτωβρίου
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ζητούνται υπάλληλοι από την Γαλακτοκομική Λέσβου

Έμπειρος οδηγός με δίπλωμα Γ κατηγόριας και δυο εργάτες παραγωγής ζωοτροφών για μόνιμη πρωινή εργασία
ΕΡΓΑΣΙΑ

Προσλήψεις 11 ατόμων στον Δήμο Μυτιλήνης

Δείτε αναλυτικά τις ειδικότητες που ζητούνται με 8μηνες συμβάσεις -Λήξη αιτήσεων στις 22 Σεπτεμβρίου 2025
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ανοδική πορεία των αφίξεων με τσάρτερ στη Λέσβο

Παρά τη μειωμένη κίνηση την άνοιξη, το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου έφερε περισσότερους τουρίστες σε σχέση με το 2024
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ