× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Η ετικέτα εργαλείο επικοινωνίας του οινοποιού με τον καταναλωτή

Στους νεαρούς καταναλωτές αρέσουν τα κρασιά με διασκεδαστικές ετικέτες, αλλά όχι για όλες τις περιπτώσεις

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/12/2023

Η ετικέτα εργαλείο επικοινωνίας του οινοποιού με τον καταναλωτή
' χρόνος ανάγνωσης

Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την OpinionWay για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης). Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.
«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (ένας νέος στους δύο) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους. Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.

[ΠΗΓΗ]
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Έρχεται παράταση για το ΟΣΔΕ του 2025

Η υποχρεωτική συμπερίληψη του ΑΤΑΚ στα μισθωτήρια και η καθυστερημένη έναρξη λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας του ΟΠΕΚΕΠΕ οδηγεί σε παράταση της περιόδου υποβολής των αιτήσεων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πλήρωσε αποζημιώσεις του 2024 ο ΕΛΓΑ

Καταβλήθηκαν σήμερα 5 εκατ. ευρώ σε αγρότες και κτηνοτρόφους όλης της χώρας
ΑΓΡΟΤΕΣ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Οι κυνηγοί αγροτικών επιδοτήσεων και οι άλλοι…

Μια αποκαλυπτική συνέντευξη του Γιάννη Φλωρίδη τον Ιούλιο του 2024 που ταρακούνησε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Νέες απειλές για τον αμπελοοινικό τομέα

Έρχονται αυξήσεις στους φόρους που επιβαρύνουν το κρασί
ΕΛΛΑΔΑ

Επίδομα αδείας για εργατοτεχνίτες και οικοδόμους

Δείτε εδώ πότε ξεκινά να καταβάλλεται
ΕΛΛΑΔΑ

Νέα γραμμή στήριξης για τις μεταποιητικές επιχειρήσεις

Οι αιτήσεις από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλονται μέχρι τις 10 Οκτωβρίου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Χρηματοδοτήσεις για νέες επενδύσεις στο Βόρειο Αιγαίο

Επιλέξιμα τα επενδυτικά σχέδια με προϋπολογισμό άνω των 2.000.000 ευρώ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πυρά από την Νέα Αριστερά κατά Τσιάρα

Ευθύνες στον υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης για το σκάνδαλο με τις επιδοτήσεις βιολογικών καλλιεργειών αποδίδει το Δίκτυο Αγροτικής Πολιτικής του κόμματος
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

Μεγάλο στοίχημα η τυποποίηση και νέος συνεταιρισμός γυναικών για την Αντισσα

Η Βάγια Καρίνου πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού της περιοχής, μιλά για την προσπάθεια των τριών τελευταίων χρόνων να σταθεί στα πόδια του το εγχείρημα κάτω από περίπλοκες συνθήκες και προκλήσεις
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

600 Αμερικανοί τουρίστες στη Μυτιλήνη

Με το κρουαζιερόπλοιο Explora που ήρθε την Κυριακή 27 Ιουλίου, στο λιμάνι της Μυτιλήνης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συζήτηση στη βουλή για την ευλογιά των προβάτων

Μετά από επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ και του βουλευτή Γιάννη Δελή