Οι αναμνήσεις των σχολικών εκπαιδευτικών εκδρομών συγκαταλέγονται στις πιο έντονες αιτίες γνώσεων, συναισθημάτων και εμπειριών των σχολικών χρόνων των μαθητών. Παρόλο που ο σκοπός τους είναι κυρίως εκπαιδευτικός, μπορούν συγχρόνως να αποτελέσουν μια συναρπαστική και πολύμορφη βιωμένη πραγματικότητα για όσους συμμετέχουν.
Η εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του σχολείου μας την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή των Ελλήνων, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων και στο πλαίσιο των σχολικών επισκέψεων της φετινής χρονιάς, αποτελεί απόδειξη όλων των θετικών ευεργετημάτων των εκπαιδευτικών βιωματικών δράσεων.
Τις τρεις ημέρες παραμονής στην Αθήνα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν μία σειρά σημαντικών πολιτιστικών χώρων, αρχαιολογικών μνημείων και εκθεμάτων που στηρίζονται στις επιστήμες και στη χρήση των νέων τεχνολογιών.
Οι μαθητές όχι μόνο εντυπωσιάστηκαν από τις επισκέψεις στους χώρους αυτούς και τα μοναδικά εκθέματά τους, αλλά κατανόησαν καλύτερα όλα αυτά που αποτελούν ξερή διδακτική ύλη των μαθημάτων τους της διδακτέας τους ύλης, όπως στο μάθημα της ιστορίας, των μαθηματικών, της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής, της γλώσσας των εικαστικών, της μουσικής, των θρησκευτικών και της φυσικής.
Πολλά τα οφέλη και πλούσιες οι εικόνες. Επισκέφθηκαν κατά σειρά:
Όλες οι δυνατότητες για εκπαιδευτικές εκδρομές και μορφωτικό ταξίδι συνάδουν με την απόκτηση μιας αξέχαστης εμπειρίας του πραγματικού κόσμου. Δίνουν την ευκαιρία για συνολική βύθιση στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Στις εκδρομές αυτές, ο μαθητής αποκτά πρακτικές κοινωνικές ικανότητες και ανοίγματα κριτικής σκέψης έξω από το ελεγχόμενο περιβάλλον της τάξης.
Ήταν μία ανεπανάληπτη εμπειρία, μία από τις όμορφες στιγμές των σχολικών τους χρόνων, που σίγουρα θα αφήσει τις καλύτερες και τις πιο ουσιαστικές αναμνήσεις.