× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Αυξήθηκαν οι διαδικτυακοί καταναλωτές στην Ελλάδα

Οι διαδικτυακές πωλήσεις συνεχίσουν να αυξάνονται διαρκώς από τα 7,5 δισ. ευρώ το 2019, στα 17,33 δισ. ευρώ το 2023

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 26/9/2023

Αυξήθηκαν οι διαδικτυακοί καταναλωτές στην Ελλάδα

Όπως αναφέρεται σε έκθεση που γνωστοποίησε το ΕΒΕΠ, ο κύκλος εργασιών του B2C αυξήθηκε από 849 δισ. ευρώ το 2021, σε 899 δισ. ευρώ το 2022, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον.

Ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου διατηρεί θετικό ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη ενώ παρατηρείται αυξανόμενη ζήτηση για περισσότερο, βιώσιμο ηλεκτρονικό εμπόριο, δηλαδή να βασίζεται σε πιο οικολογικά πρότυπα κατανάλωσης και παραγωγής ενώ ταυτόχρονα να γίνουν πιο αποτελεσματικές οι παραδόσεις και οι επιστροφές.


Αυτό προκύπτει από την έκθεση για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2023 που, όπως γνωστοποίησε σήμερα το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, δημοσίευσαν από κοινού οι οργανώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce.

Συνολικά, από τα στοιχεία της έκθεσης προκύπτει ότι ο κλάδος αναπτύσσει την απαραίτητη ανθεκτικότητα για να ξεπεράσει τις πολύπλευρες προκλήσεις της εποχής μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Σχετικά με την Ελλάδα, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και μέλος της EuroCommerce, Bασίλης Κορκίδης, αναφέρθηκε στα στοιχεία σημειώνοντας τα εξής: «Τόσο το 2022 όσο και 2023, χαρακτηρίζονται από ένα επίμονο υψηλό πληθωρισμό, με αποτέλεσμα οι ευρωπαίοι και οι εγχώριοι καταναλωτές να είναι πολύ πιο ευάλωτοι στις τιμές βασικών αγαθών. Σύμφωνα με την έρευνας και τα στοιχεία της Eurostat για την χώρα μας είναι εμφανές πως η χρήση του internet από το 79% του 2021 ενισχύθηκε σε 84% τη διετία 2022 και 2023. Από τις πιο δημοφιλείς μηχανές αναζήτησης με συντριπτικό μερίδιο 97% στην Ελλάδα ήταν η Google. Αντίστοιχα οι Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές συνεχίζουν να αυξάνονται από το 51% το 2019 στο 70% το 2022 και στο 75% το 2023. Οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C συνεχίσουν να αυξάνονται διαρκώς από τα 7,5 δισ. ευρώ το 2019, κατά 8-10% ετησίως, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών 17,33 δισ. ευρώ το 2023. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΝΤ για το E-GDP, ακολουθεί με ποσοστό συμμετοχής 7,9% την αύξηση του ΑΕΠ στην Ελλάδα. Οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν γρήγορα και η ελληνική επιχειρηματικότητα φαίνεται να προσαρμόζεται.»

 

Πιο αναλυτικά, σχετικά με τα ευρήματα της έκθεσης, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΕΒΕΠ, το 2022, ο κύκλος εργασιών του B2C αυξήθηκε από 849 δισ. ευρώ το 2021, σε 899 δισ. ευρώ το 2022, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον. Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2022, φθάνοντας το 6%, είναι χαμηλότερος από το 2021 που έφτασε το 12% λόγω πανδημίας, ο κλάδος συνεχίζει να προχωρά και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται το 2023.

Καθ' όλη τη διάρκεια του 2022, η Ευρώπη επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τον αντίκτυπο του ρωσικού πολέμου στην Ουκρανία, κυρίως από τους υψηλούς ρυθμούς πληθωρισμού που ασκούσαν πτωτική πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Η έκθεση υπογραμμίζει ότι οι υψηλότερες τιμές ήταν ο κύριος μοχλός στην αύξηση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, οι χαμηλότερες τιμές αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση των αγορών διαδικτυακών υπηρεσιών και κυρίως στα ταξίδια. Ταυτόχρονα, οι ευρωπαίοι φορείς λήψης αποφάσεων προσαρμόζουν το ρυθμιστικό τοπίο στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που θέτει η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση.


Για να καταδείξει τη σημαντική επίδραση του πληθωρισμού στον κλάδο, η φετινή έκθεση πρόσθεσε αριθμούς ανάπτυξης προσαρμοσμένους στον πληθωρισμό για την Ευρώπη και όλες τις περιφέρειές της. Το 2021, η προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό ανάπτυξη του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν ακόμα πολύ ισχυρή στο +9%, αλλά έπεσε το 2022 λόγω του πληθωριστικού σοκ και συρρικνώθηκε για πρώτη φορά στο -2%. Οι μόνες περιοχές χωρίς πτώση του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2022 ήταν η Ανατολική Ευρώπη με +5% και η Νότια Ευρώπη με +13%. Το 2023, το ηλεκτρονικό εμπόριο άρχισε να ανακάμπτει, καθώς ο πληθωρισμός μειώθηκε, οδηγώντας μας σε πρόβλεψη επιστροφής στην ανάπτυξη περίπου στο +2% το 2023.

Η έκθεση προσδιορίζει, επίσης, την τεχνολογική πρόοδο σε 5G, AR/VR, ψηφιακό πορτοφόλι και νέες λύσεις καταστημάτων όπως SaaS, ως οδηγό βαθύτερης διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου και, ως εκ τούτου, ως ευκαιρία εξομάλυνσης των περιφερειακών διαφορών. Μια άλλη πτυχή που αναφέρεται στην έκθεση είναι η αυξανόμενη ζήτηση για πιο βιώσιμο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο αναμένεται να βασίζεται σε πιο αποτελεσματικές παραδόσεις και επιστροφές, καθώς και σε πιο οικολογικά πρότυπα κατανάλωσης και παραγωγής. Συνολικά, τα βασικά ευρήματα της έκθεσης υποδηλώνουν ότι ο κλάδος αναπτύσσει την απαραίτητη ανθεκτικότητα για να ξεπεράσει τις πολύπλευρες προκλήσεις της εποχής μας.


Τέλος, η Κρίστελ Ντελμπέργκε, γενική διευθύντρια της EuroCommerce, σχολίασε πως το ταξίδι των καταναλωτών αλλάζει γρήγορα και ο συνδυασμός της διαδικτυακής και εκτός σύνδεσης αλληλεπίδρασης έχει γίνει το νέο φυσιολογικό. Το 2022, με τον πληθωρισμό στα ύψη, οι καταναλωτές έγιναν πολύ πιο ευαίσθητοι στις τιμές και προσπάθησαν περισσότερο να εξοικονομήσουν χρήματα συγκρίνοντας και διαφοροποιώντας τα διαδικτυακά και offline κανάλια αγορών τους. Αναμένεται ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030. Η παρουσία στο διαδίκτυο έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για πολλούς εμπόρους λιανικής και ειδικά για τις μικρότερες επιχειρήσεις

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΟΡΑ

Το θερινό ωράριο στην αγορά της Μυτιλήνης

Τι θα ισχύει για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Μυτιλήνης
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην πληρωμή ενισχύσεων στους νησιώτες κτηνοτρόφους»

Eρώτηση της Νέας Αριστεράς στους υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης, Νησιωτικής Πολιτικής και Ψηφιακής Διακυβέρνησης
ΑΓΟΡΑ

Έρχονται οι θερινές εκπτώσεις

Πότε ξεκινούν - Πόσο θα διαρκέσουν
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η διδακτική ιστορία της «μεγάλης καμάδας»

Διαβάστε τι συνέβη στη Λέσβο και κινδύνεψαν οι ελαιώνες με πλήρη αφανισμό
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με την ευλογία της Σαπφώς γιόρτασαν τον γάμο τους στην Ερεσό

Η Ελληνογαλλίδα, Ευγενία και η Σέρβα, Dragana έφεραν φίλες και συγγενείς τους από όλο τον κόσμο σε ένα τριήμερο ορατότητας της λεσβιακής κοινότητας μετά την ψήφιση του γάμου ομόφυλων ζευγαριών
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΓΕΥΣΗ

Ένας «ερωτικός μετανάστης» που ήξερε να φτιάχνει ούζο…

Σε έναν κεραυνοβόλο έρωτα στο μακρινό 1896 οφείλουμε σήμερα την ύπαρξη της γνωστής ποτοποιίας ΣΑΜΑΡΑ που δραστηριοποιείται στη Λέσβο παράγοντας ούζο με παραδοσιακά αρώματα και μοντέρνες εκδοχές
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εκατοντάδες Τούρκοι τουρίστες φτάνουν στη Λέσβο για το Μπαϊράμι

Από το πρωί του Σαββάτου άρχισαν να φτάνουν τα καραβάκια από την Τουρκία. Αυξημένη κίνηση στο λιμάνι και στο Τελωνείο της Μυτιλήνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πρώτο τσάρτερ από τη Ρουμανία στη Λέσβο

Ο θρησκευτικός τουρισμός σε πρώτο πλάνο
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Απελευθερώνουμε το στυλ μας με ψαγμένες επιλογές από το Guantana

Στα εγκαίνια του καταστήματος στην Ερμού 252 βρέθηκε ο φευγάτος και αγαπημένος Λάκης Γαβαλάς, στηρίζοντας έμπρακτα το εγχείρημα του καλλιτέχνη Στρατή Νάκη
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στην καρδιά των τουριστικών εξελίξεων, Χριστόφας και Γιαννάκας

Ο Δήμαρχος Μυτιλήνης και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και επιχειρηματικότητας συμμετείχαν στις εργασίες της 32ης Συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
ΚΟΣΜΟΣ

Παγώνουν την αγορά του ελαιολάδου αλλά…

Το κλειδί των εξελίξεων στο άνοιγμα μεταξύ του Ιταλικού και του Ισπανικού έξτρα παρθένου ελαιολάδου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ