× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Αρχές καλοκαιριού ξεκινά η σύνδεση της Μυτιλήνης με τη Σμύρνη

Στο νησί βρέθηκαν τις τελευταίες ημέρες εκπρόσωποι της εταιρίας Izdeniz με επικεφαλής τον Πρόεδρο της, Οsman Hakan Ersen. Απομακρύνεται το ενδεχόμενο σύνδεσης με το Πλωμάρι παρά τις προσπάθειες που γίνονται

Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσίευση 18/3/2023

Αρχές καλοκαιριού ξεκινά η σύνδεση της Μυτιλήνης με τη Σμύρνη
' χρόνος ανάγνωσης

Αντιπροσωπεία της ναυτιλιακής εταιρίας Izdeniz του μητροπολιτικού Δήμου της Σμύρνης με επικεφαλής τον Πρόεδρο της, Οsman Hakan Ersen  επισκέφθηκε τις τελευταίες ημέρες (Πέμπτη - Παρασκευή) τη Λέσβο όπου συζητήθηκε εκτενώς με τουριστικούς φορείς και εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, Δήμο Μυτιλήνης και Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου,  η  ακτοπλοϊκή διασύνδεση της τουρκικής μεγαλούπολης με τη Λέσβο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να θυμίσουμε ότι η προσπάθεια της ακτοπλοϊκής σύνδεσης ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2022 όταν μετά από συνεννόηση της Τουρκικής εταιρείας με τους φορείς της Λέσβου και τους τουριστικούς πράκτορες ξεκίνησαν τα πρώτα δρομολόγια σύνδεσης με Μυτιλήνη και Πλωμάρι.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γραμμή η οποία εξυπηρετήθηκε με πλοίο καταμαράν 400 θέσεων έφερε στη Λέσβο περί τους 2.500 επισκέπτες, ενώ μετέφερε στην τουρκική μεγαλούπολη από τη Λέσβο περί τα 500 άτομα. Το τελευταίο δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου.

Σε δείπνο εργασίας που είχαν την Πέμπτη το βράδυ σε γνωστό εστιατόριο της Μυτιλήνης τα στελέχη της Izdeniz με τουριστικούς πράκτορες της Λέσβου συζητήθηκαν οι λεπτομέρειες για την επανεκκίνηση των δρομολογίων στις αρχές του καλοκαιριού, αν όλα πάνε καλά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πλαίσιο της συζήτησης έγινε αποτίμηση της περσινής περιόδου και μπήκαν οι βάσεις για τη νέα συνεργασία η οποία θα περιλαμβάνει αρκετά καινούργια δεδομένα. Ο αρχικός σχεδιασμός, ο οποίος όμως θα πρέπει να εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας στη Σμύρνη είναι τα δρομολόγια να ξεκινήσουν στις 2 Ιουνίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά το γεγονός ότι από την πλευρά της Λέσβου και των φορέων του νησιού, κυρίως της αυτοδιοίκησης και του Δήμου Μυτιλήνης, ασκούνται πιέσεις προς την εταιρεία να συμπεριληφθεί και φέτος το λιμάνι και η πύλη εισόδου του Πλωμαρίου στα δρομολόγια του καταμαράν εντούτοις μέχρι στιγμής οι εκπρόσωποι της εταιρείας είναι αρκετά διστακτικοί, έως και αρνητικοί θα έλεγε κανείς, να βάλουν το Πλωμάρι στο πλάνο τους.

Προφανώς το κόστος και οι όποιες δυσκολίες μετακίνησης των τουριστών από το Πλωμάρι προς άλλες περιοχές του νησιού, είναι  παράγοντες που προβληματίζουν τους Τούρκους. Σε κάθε περίπτωση πάντως το κεφάλαιο Πλωμάρι δεν έχει κλείσει αφού οι φορείς της περιοχής, πράκτορες και ξενοδόχοι καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προς την κατεύθυνση αυτή. Και οι ίδιοι πάντως οι φορείς του Πλωμαρίου παραδέχονται ότι το εγχείρημα είναι δύσκολο.

Την ίδια ώρα στη συζήτηση μεταξύ Λέσβιων πρακτόρων και εκπροσώπων της Izdeniz τέθηκαν ζητήματα που αφορούν το πλάνο των δρομολογίων, το κόστος του εισιτηρίου καθώς και την προβολή του εγχειρήματος η οποία όπως ειπώθηκε θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα χωρίς καθυστερήσεις.

Σε πρώτη φάση το δρομολόγιο θα είναι 1 - 2 φορές την εβδομάδα και η επιστροφή στη Σμύρνη θα περιλαμβάνει για τους Έλληνες τουρίστες που θα επιλέξουν να πάνε με το καταμαράν στα απέναντι παράλια εκδρομή σε Δικελί και Πέργαμο με ξενάγηση στους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής.

Το εισιτήριο πέρυσι είχε ξεκινήσει από τα 80 ευρώ, στην πορεία όμως τα δεδομένα άλλαξαν αφού τόσο οι τουριστικοί πράκτορες όσο και η εταιρεία διαπίστωσαν ότι για τους περισσότερους Έλληνες και Τούρκους τουρίστες η τιμή είναι αρκετά τσουχτερή. Το σενάριο που εξετάζεται φέτος είναι το εισιτήριο να ξεκινήσει από τα 60 ευρώ περίπου.

Η συμφωνία μεταξύ της Izdeniz και της Λέσβου, θα οριστικοποιηθεί μέσα στις επόμενες ημέρες αφού το θέμα συζητηθεί και εγκριθεί με τις όποιες απαιτήσεις και προϋποθέσεις θέσουν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η κίνηση στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης ανεβαίνει παρά την ακρίβεια

Αύξηση 4% στους επιβάτες το 2025 και 11,1% μόνο τον Νοέμβριο δείχνουν τα στοιχεία της Fraport
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Νέες θέσεις εργασίας στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Αναλυτικά οι ειδικότητες που ζητούνται με σύμβαση εργασίας διάρκειας έξι μηνών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Και δεύτερη προσφορά για τη γραμμή Βόλου‑ νησιών Βορείου Αιγαίου

«Πράσινο φως» και από τον Κικίλια μετά την επικοινωνία με τον Κώστα Μουτζούρη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Οι Τούρκοι αγρότες χαιρετίζουν τον αγώνα των Ελλήνων συναδέλφων τους

«Αγωνιζόμαστε για τα ίδια δικαιώματα εκατέρωθεν του Αιγαίου» δηλώνει η Ένωση Όλων των Αγροτών Παραγωγών Τουρκίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Βάζουν το λύκο να φυλάει τα πρόβατα»

Γεωπόνοι αντιδρούν στη μετάβαση του ελέγχου του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πώς θα κάνουν ενστάσεις οι αγρότες για τις επιδοτήσεις 2025

Αναλυτικός οδηγός από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για λάθη σε στρέμματα, τιμολόγια, βοσκοτόπους, ΚΑΕΚ και ΑΤΑΚ, με νέες προθεσμίες και διαδικασίες έως τις αρχές 2026
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση στο χρόνο καταβολής των εισφορών στον ΕΛΓΑ

Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις θα ισχύουν μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαχείρισης των ζημιών από τους παγετούς και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 30ής Ιουνίου 2026
ΕΛΛΑΔΑ

Επεισοδιακή κατάθεση του Ξυλούρη για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ειρωνείες και θλιβερές εικόνες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το Οικονομικό Επιμελητήριο βορείου Αιγαίου στο πλευρό των παραγωγών

Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση για αδυναμία προστασίας και «σκιές διαφθοράς» στη διαχείριση ευρωπαϊκών πόρων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Τιμές ρεκόρ για τα αρνιά της Λέσβου

Η ευλογιά των προβάτων και η μειωμένη παραγωγή στην Ευρώπη εκτοξεύουν τις τιμές παραγωγού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ζητούν την κατάργηση του ψηφιακού δελτίου αποστολής

Ερώτηση στην βουλή κατέθεσαν 13 βουλευτές του ΚΚΕ