ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Προς επιλογές «δικών μας παιδιών» ως και για διευθυντές δημοτικών σχολείων;
Επιλογή Συντονιστή Εκπαίδευσης στο Τοπικό Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κόντρα στα όσα ορίζει ο νόμος;
Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 22/11/2022
Απορίες προκαλούν οι επιλογές της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης βορείου Αιγαίου για τα μέλη του Τοπικού Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Απορίες που δεν επιτρέπεται να έχουν σχέση με την κομματική ταυτότητα των υποψηφίων και στη συνέχεια με την επιλογή «δικών μας παιδιών» ως Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων. Η εκπαίδευση και προπάντων η πρωτοβάθμια δεν μπορεί να είναι πεδίο άσκησης μικροκομματικής πολιτικής. Οπότε η πρακτική της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης εύλογα γεννά απορίες.
Για ποιο λόγο και με βάση ποια κριτήρια η επέλεξε τον έναν Συντονιστή Εκπαίδευσης αντί του άλλου και τι θέλει να εξυπηρετήσει με την επιλογή της αυτή, δεδομένου ότι – επαναλαμβάνουμε - το Συμβούλιο αυτό θα κρίνει το ποιοι θα είναι οι επόμενοι διευθυντές των Δημοτικών σχολείων;
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
Το Υπουργείο Παιδείας άλλαξε τον τρόπο επιλογής των διευθυντών που μέχρι τώρα γινόταν από διευρυμένη σύνθεση του ΠΥΣΠΕ (Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης). Συγκεκριμένα, με το άρθρο 232 του ν. 4823/2021 ορίζονταν ότι η επιλογή διευθυντών θα γίνει από Τοπικά Συμβούλια Επιλογής που θα συσταθούν για το σκοπό αυτό.Στη συνέχεια με την Παρ. 2 του άρθρου 190 του Ν. 4964/2022 (ΦΕΚ 150/Α/30-7-2022), ο νόμος αυτός τροποποιήθηκε.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή του προβλέπεται ότι η επιτροπή θα αποτελείται από α) Τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως Πρόεδρο, β) ένα Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και γ) τρεις εκπαιδευτικούς. Ορίζονται μάλιστα συγκεκριμένα κριτήρια για την επιλογή καθενός από αυτούς.
Ειδικά για τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου προβλέπεται ότι «επιλέγεται, με τον αναπληρωτή του, από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με βάση τα ακαδημαϊκά του προσόντα».
Κάπως έτσι, το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να συγκροτήσουν Τοπικά Συμβούλια Επιλογής, με έγγραφο που εξέδωσε στις 6 Οκτωβρίου.
Κι ενώ όλοι περίμεναν ότι τη θέση του Συντονιστή Εκπαίδευσης στην επιτροπή θα καταλάμβανε ο υποψήφιος με τα περισσότερα μόρια, όπως αυτά αποτυπώθηκαν στον Αξιολογικό Πίνακα κατάταξης Σχολικών Συμβούλων που δημοσιοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας στις 30 Σεπτεμβρίου, την κατέλαβε υποψήφιος ο οποίος είχε όχι μόνο λιγότερα επιστημονικά προσόντα, όπως ορίζει ο νόμος (μάλιστα η διαφορά είναι πολύ μεγάλη στην Επιστημονική Συγκρότηση, αφού ο ένας έχει 27.5 μόρια ενώ ο άλλος 20.9) αλλά έπεται και στη γενική κατάταξη μορίων (με 47, 9 μόρια έναντι 48.5).
Τι συμβαίνει λοιπόν στο χώρο της Εκπαίδευσης. Γιατί παραβιάζονται ακόμα και τα όσα οι νόμοι ορίζουν; Έχει να κάνει η επιλογή του συγκεκριμένου μέλους με κομματικά κριτήρια που στη συνέχεια θα οδηγήσουν σε μικροκομματικές επιλογές Διευθυντών Δημοτικών Σχολείων;
Ερωτήματα όλα τα παραπάνω που απαιτούν απαντήσεις.