× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Εκπαιδευτική Ρομποτική και Επαυξημένη Πραγματικότητα

Η Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος οργανώνει τμήματα εφαρμογών Ρομποτικής και της Επαυξημένης Πραγματικότητας, για παιδιά Δημοτικού

Δημοσίευση 16/8/2022

Εκπαιδευτική Ρομποτική και Επαυξημένη Πραγματικότητα
' χρόνος ανάγνωσης

Η Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος οργανώνει τμήματα εφαρμογών Ρομποτικής και της Επαυξημένης Πραγματικότητας, για παιδιά Δημοτικού.

Στόχος :

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να γνωρίσουν τον κόσμο της πληροφορικής και του προγραμματισμού, να υλοποιήσουν τη φαντασία τους και να καλλιεργήσουν ένα πιο ευφάνταστο τρόπο σκέψης, εργαζόμενοι υπό ομαδικό πνεύμα.

Να σκέπτονται ορθά και να τοποθετούν σε σειρά εντολές, ολοκληρώνοντας έτσι ένα πρόγραμμα. Να εφαρμόσουν τις ιδέες τους, συνδυάζοντας τες με την εκπαιδευτική διαδικασία, υπό τις εκάστοτε θεματικές ενότητες του αναλυτικού προγράμματος σπουδών. (Γλωσσικές και Μαθηματικές Δραστηριότητες, Γεωγραφία, Μελέτη Περιβάλλοντος και Ζωολογία, Ιστορία, Θεατρολογία κ.α.)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να χρησιμοποιούν εφαρμογές της Επαυξημένης Πραγματικότητας, κατά την οποία, απτά και μη αντικείμενα ψηφιοποιούνται και ζωντανεύουν σε πραγματικό χρόνο, με την βοήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού!.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με κλιμακούμενη δυσκολία ανάλογα με την ηλικία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχολή πληροφορικής Πλάτωνος, Χρυσομαλλούσης 4, Μυτιλήνη 81100, 2251046222, www.platonos.gr

Ερωτήματα και απαντήσεις

1. Τι είναι η Ρομποτική;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

- Η μελέτη των μηχανών και των μερών από όπου αποτελούνται. Επικεντρώνεται στον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη χρήση ρομπότ αξιοποιώντας εξειδικευμένα περιβάλλοντα προγραμματισμού, μέσω των υπολογιστών.

2. Πως συνδέεται με την εκπαίδευση; Γιατί είναι χρήσιμη;

- Η ρομποτική συγκαταλέγεται στις νέες τεχνολογίες και αποτελεί καινοτομία στον κλάδο της εκπαίδευσης, καθώς αναβαθμίζει ποιοτικά τη διδακτική διαδικασία με τις πρακτικές της και κάνει τη μάθηση πιο βιωματική για τους μαθητές, βοηθώντας τους έτσι να αποκτήσουν γνώσεις με την άμεση συμμετοχή τους.

3. Παραδείγματα της σύνδεσης της ρομποτικής με τα σχολικά μαθήματα και την καθημερινή ζωή;

- Η ρομποτική μπορεί να συνδεθεί άμεσα με τα μαθηματικά για τις μετρήσεις απόστασης, μήκους, ύψους κ.α., με την μελέτη περιβάλλοντος διδάσκοντας την αξία της ανακύκλωσης, την κυκλοφοριακή αγωγή, τις φυσικές επιστήμες κ.α.

 4. Τι θα επιτύχει με τη ρομποτική ο μαθητής; Τι θα του διδάξει;

- Με την ρομποτική, θα μάθει να ακολουθεί μια συλλογιστική πορεία, να θέτει τις σκέψεις του σε σειρά με τη χρήση εντολών στα περιβάλλοντα προγραμματισμού, καθώς και να εργάζεται αυτόνομα/ατομικά αλλά και συνεργατικά, δομώντας έτσι τον λόγο του χάρη στην επικοινωνία. Πέρα από τη γνωστική ανάπτυξη, θα γνωρίσει τα μέρη του υπολογιστή και πώς να τον χρησιμοποιεί, θα μάθει πώς να σχεδιάζει και να προγραμματίζει ένα ρομπότ, ενώ παράλληλα θα πειραματιστεί με την κατασκευή πολλαπλών μοντέλων που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και της καθημερινότητας. Κατά αυτό τον τρόπο, θα μάθει να σκέφτεται περίπλοκα και να βρίσκει άμεσες λύσεις, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσει τις κατασκευαστικές του δεξιότητες.

 5. Είναι εύκολη στην διαχείριση;

- Είναι εύκολη και απαραίτητα χαρακτηριστικά είναι το ενδιαφέρον και η θέληση του μαθητή ώστε να πειραματιστεί και να αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες.

 6. Υπάρχει διαβαθμισμένη δυσκολία;

- Σαφώς, ο βαθμός δυσκολίας διαμορφώνεται ανάλογα με την ηλικία και τις δυνατότητες του μαθητή, έτσι ώστε να κατακτήσει τη γνώση σταδιακά.

 7. Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται; *

- Ξεκινώντας από την ηλικία των 4,5 έως 12. Παρόλα αυτά η ρομποτική (και η επαυξημένη πραγματικότητα) αξιοποιείται ακόμα και από έφηβους, καθώς και ενήλικες.

 8. Είναι κατάλληλη για το προνήπιο/νηπιαγωγείο/δημοτικό; *

- Φυσικά, καθώς κάθε τάξη εξασκείται σε διαφορετικά θέματα, ανάλογα το γνωστικό επίπεδο των μαθητών.

 9. Τι είναι η Επαυξημένη Πραγματικότητα;

- Αποτελεί τη ψηφιοποίηση του παρόντος περιβάλλοντος και των απτών αντικειμένων σε πραγματικό χρόνο, με τη χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού.

 10. Πως ψηφιοποιούνται τα απτά αντικείμενα με την Επαυξημένη Πραγματικότητα;

- Τα αντικείμενα ψηφιοποιούνται μέσω κινητών συσκευών, tablet και υπολογιστή, μέσω ειδικών εφαρμογών (applications).

 11. Πως ο μαθητής θα ωφεληθεί από αυτό;

- Η Επαυξημένη Πραγματικότητα μπορεί να αξιοποιηθεί με διάφορους τρόπους έχοντας στόχο την μόρφωση/πληροφόρηση του ατόμου και την εξυπηρέτηση καθημερινών του αναγκών. Σκοπός της είναι να βοηθήσει τον χρήστη να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του, να αποκτήσει γνώσεις και να διευρύνει τους νοητικούς του ορίζοντες.  

 12. Πως μπορεί να την χρησιμοποιήσει;

- Ορισμένα παραδείγματα χρήσης της είναι στα μουσεία (δημιουργία ψηφιακού ολογράμματος του εικονιζόμενου αντικειμένου και εξιστόρηση), στην παροχή πληροφοριών για τα μνημεία και τις χρήσιμες τοποθεσίες μιας πόλης, στην εκπαίδευση και τις σχολικές δραστηριότητες, σε καθημερινά ζητήματα (αγορές, πληρωμές κλπ.) με σκοπό την διευκόλυνση του ατόμου, κ.α.

 13. Με ποιο τρόπο ο μαθητής αποκτά γνώσεις μέσω αυτής;

- Το χαρακτηριστικό της Επαυξημένης Πραγματικότητας είναι η ζωντάνια που προσδίδει στα αντικείμενα σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα ο εκπαιδευόμενος να μαθαίνει με πιο άμεσο και δημιουργικό τρόπο. Με την εμπλοκή του στην εκπαιδευτική διαδικασία θα αποκτήσει εμπειρίες που θα συνοδεύουν τις γνώσεις που θα έχει αποκτήσει.

 14. Θα πρέπει ο μαθητής να φέρει εξοπλισμό από το σπίτι; *

- Όχι, δεν είναι απαραίτητο, ο εξοπλισμός διατίθεται στα εκπαιδευτήρια μας.

 15. Πόσο διαρκούν τα μαθήματα; *

- Τα μαθήματα διαρκούν μια ώρα και εκτείνονται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

 16. Πόσο χρόνο θα χρειαστεί ο μαθητής για να λάβει τις βασικές γνώσεις; *

- Εξαρτάται από τις δυνατότητες του μαθητή. Παρόλα αυτά η εκπαίδευση εξατομικεύεται ανάλογα με τις ανάγκες του, βοηθώντας τον έτσι να κατακτήσει σύντομα τις απαραίτητες γνώσεις.

 17. Με ποιο τρόπο πραγματοποιούνται τα μαθήματα; *

- Τα μαθήματα πραγματοποιούνται δια ζώσης, αξιοποιώντας την αίθουσα πληροφορικής που έχει διαμορφωθεί ειδικά για τους μικρούς μαθητές.

 18. Ο μαθητής θα εργάζεται ατομικά ή συνεργατικά; *

- Ο μαθητής δύναται να εργαστεί ατομικά αλλά και ομαδικά, ανάλογα με τις απαιτήσεις τις εκάστοτε δραστηριότητας, για τη μόρφωση του.

 19. Πως διαμορφώνονται τα μαθήματα; Εμπεριέχουν θεματικές ενότητες; *

- Η διδασκαλία ξεκινάει με τα εισαγωγικά κεφάλαια, που μαθαίνουν στο μαθητή τις βασικές γνώσεις διαχείρισης των εφαρμογών και των περιβαλλόντων προγραμματισμού που θα αξιοποιηθούν. Μόλις ο μαθητής κατακτήσει τις απαραίτητες γνώσεις εφαρμόζοντας τες παράλληλα στην πράξη για εξάσκηση, τότε θα προχωρήσει στην υλοποίηση πιο συγκεκριμένων και εξειδικευμένων έργων, σύμφωνα με τις θεματικές ενότητες.

 20. Υπάρχει θεωρία ή ο μαθητής αφοσιώνεται μόνο στην πράξη; *

- Η θεωρία και η πράξη αξιοποιούνται/εφαρμόζονται παράλληλα, κάνοντας τη μάθηση βιωματική (Learning by doing).

 * Οι ερωταπαντήσεις αφορούν τόσο την Επαυξημένη Πραγματικότητα όσο και την Ρομποτική αντίστοιχα.

 Σχολή Πληροφορικής – Εκπαιδευτήρια Πλάτωνος – Χρυσομαλλούσης 4, 2251046222, splaton@platonos.gr

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ο Αετός Λέσβου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Kung Fu στην Κίνα

Τρεις αθλήτριες του Συλλόγου έδωσαν τις δικές τους αθλητικές μάχες και πέτυχαν πολύ καλά πλασαρίσματα
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Πρώτη γνωριμία και προπόνηση για την Ακαδημίας Ποδηλασίας

Μικροί και μεγάλοι αγκάλιασαν την δράση του Ποδηλατικού Συλλόγου Λέσβου
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

«Ο Μόγλης στο Νησί»: η επιστροφή της παρέας στον αέρα

Θοδωρής Χατζημήτρος, Ανθή Παζιάνου και Νικόλας Αθανάσης στήνουν ραδιοφωνικό κύκλο με μνήμη, χιούμορ και ματιά στο σήμερα
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ο Ναυτικός Όμιλος Μυτιλήνης στην Πλατεία Σαπφούς

Μικροί και μεγάλοι σήμερα Σάββατο 25 Οκτωβρίου γνώρισαν το άθλημα της κωπηλασίας μέσα από μια πρωτότυπη εκδήλωση του ΝΟΜ στο κέντρο της Μυτιλήνης
ΓΕΥΣΗ

Από το καζάνι της Ανεμώτιας… στο τραπέζι όλης της Ελλάδας

Το Βιολογικό Πετιμέζι Ανεμώτιας εσοδείας 2025, καρπός μιας νυχτερινής τελετουργίας και της λεσβιακής γης, φέρνει ξανά στο προσκήνιο μια γεύση αρχαία και πολύτιμη, συνδυάζοντας παράδοση και δημιουργία
ΑΤΖΕΝΤΑ

Εκδηλώσεις των εν Λέσβω Μακεδόνων για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκη

Ομιλία της Δρ Κλειούς Χατζηδανιήλ για τις γυναίκες του μακεδονικού αγώνα
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Αθλητές του ΙPPOS στους αγώνες Ικανότητας Αθλητού της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας

Από την Μήθυμνα στο Ολυμπιακό Κέντρο Ιππασίας στο Μαρκόπουλο
ΓΕΥΣΗ

Γέφυρα κρασιού και πολιτισμού ανάμεσα σε Λέσβο και Τήνο

Η συνάντηση του Οινοποιείου «Ηφαίστειο Ανεμώτιας» με το «MESSAREA Winery» ανοίγει δρόμους συνεργασίας για την ανάδειξη των αιγαιοπελαγίτικων ποικιλιών και την ανάπτυξη του νησιωτικού οινοτουρισμού
ΑΤΖΕΝΤΑ

Κάνε την πρώτη κίνηση – και μπες στον κόσμο του σκακιού!

Ο Βενιαμίν διοργανώνει Σεμινάριο Βασικών Γνώσεων στο Σκάκι για ενήλικες
ΓΕΥΣΗ

Γλυκιές γεύσεις με άρωμα φθινοπώρου στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης γνώρισαν το κυδώνι, έμαθαν τις ιδιότητές του και έφτιαξαν γλυκό του κουταλιού με τη βοήθεια γονέων και εκπαιδευτικών
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Τα παιδιά τυπώνουν… φαντασία στο πρώτο φθινοπωρινό εργαστήριο της «tortuguita»

Το εργαστήριο καλλιτεχνικής βιβλιοδεσίας και χαρακτικής της Δέσποινας Αναστασοπούλου καλεί τα παιδιά σε μια δημιουργική περιπέτεια εκτυπώσεων την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου
ΓΕΥΣΗ

Η Λέσβος συναντά την Τήνο μέσα από το «Ηφαίστειο Ανεμώτιας»

Η Κοιν.Σ.Επ. της Λέσβου παρουσίασε στην Τήνο το επιτυχημένο μοντέλο κοινωνικής επιχειρηματικότητας, ενισχύοντας τους δεσμούς συνεργασίας και τη βιώσιμη ανάπτυξη των νησιών του Αιγαίου