× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Εκπαιδευτική Ρομποτική και Επαυξημένη Πραγματικότητα

Η Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος οργανώνει τμήματα εφαρμογών Ρομποτικής και της Επαυξημένης Πραγματικότητας, για παιδιά Δημοτικού

Δημοσίευση 16/8/2022

Εκπαιδευτική Ρομποτική και Επαυξημένη Πραγματικότητα
' χρόνος ανάγνωσης

Η Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος οργανώνει τμήματα εφαρμογών Ρομποτικής και της Επαυξημένης Πραγματικότητας, για παιδιά Δημοτικού.

Στόχος :

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να γνωρίσουν τον κόσμο της πληροφορικής και του προγραμματισμού, να υλοποιήσουν τη φαντασία τους και να καλλιεργήσουν ένα πιο ευφάνταστο τρόπο σκέψης, εργαζόμενοι υπό ομαδικό πνεύμα.

Να σκέπτονται ορθά και να τοποθετούν σε σειρά εντολές, ολοκληρώνοντας έτσι ένα πρόγραμμα. Να εφαρμόσουν τις ιδέες τους, συνδυάζοντας τες με την εκπαιδευτική διαδικασία, υπό τις εκάστοτε θεματικές ενότητες του αναλυτικού προγράμματος σπουδών. (Γλωσσικές και Μαθηματικές Δραστηριότητες, Γεωγραφία, Μελέτη Περιβάλλοντος και Ζωολογία, Ιστορία, Θεατρολογία κ.α.)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να χρησιμοποιούν εφαρμογές της Επαυξημένης Πραγματικότητας, κατά την οποία, απτά και μη αντικείμενα ψηφιοποιούνται και ζωντανεύουν σε πραγματικό χρόνο, με την βοήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού!.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με κλιμακούμενη δυσκολία ανάλογα με την ηλικία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχολή πληροφορικής Πλάτωνος, Χρυσομαλλούσης 4, Μυτιλήνη 81100, 2251046222, www.platonos.gr

Ερωτήματα και απαντήσεις

1. Τι είναι η Ρομποτική;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

- Η μελέτη των μηχανών και των μερών από όπου αποτελούνται. Επικεντρώνεται στον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη χρήση ρομπότ αξιοποιώντας εξειδικευμένα περιβάλλοντα προγραμματισμού, μέσω των υπολογιστών.

2. Πως συνδέεται με την εκπαίδευση; Γιατί είναι χρήσιμη;

- Η ρομποτική συγκαταλέγεται στις νέες τεχνολογίες και αποτελεί καινοτομία στον κλάδο της εκπαίδευσης, καθώς αναβαθμίζει ποιοτικά τη διδακτική διαδικασία με τις πρακτικές της και κάνει τη μάθηση πιο βιωματική για τους μαθητές, βοηθώντας τους έτσι να αποκτήσουν γνώσεις με την άμεση συμμετοχή τους.

3. Παραδείγματα της σύνδεσης της ρομποτικής με τα σχολικά μαθήματα και την καθημερινή ζωή;

- Η ρομποτική μπορεί να συνδεθεί άμεσα με τα μαθηματικά για τις μετρήσεις απόστασης, μήκους, ύψους κ.α., με την μελέτη περιβάλλοντος διδάσκοντας την αξία της ανακύκλωσης, την κυκλοφοριακή αγωγή, τις φυσικές επιστήμες κ.α.

 4. Τι θα επιτύχει με τη ρομποτική ο μαθητής; Τι θα του διδάξει;

- Με την ρομποτική, θα μάθει να ακολουθεί μια συλλογιστική πορεία, να θέτει τις σκέψεις του σε σειρά με τη χρήση εντολών στα περιβάλλοντα προγραμματισμού, καθώς και να εργάζεται αυτόνομα/ατομικά αλλά και συνεργατικά, δομώντας έτσι τον λόγο του χάρη στην επικοινωνία. Πέρα από τη γνωστική ανάπτυξη, θα γνωρίσει τα μέρη του υπολογιστή και πώς να τον χρησιμοποιεί, θα μάθει πώς να σχεδιάζει και να προγραμματίζει ένα ρομπότ, ενώ παράλληλα θα πειραματιστεί με την κατασκευή πολλαπλών μοντέλων που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και της καθημερινότητας. Κατά αυτό τον τρόπο, θα μάθει να σκέφτεται περίπλοκα και να βρίσκει άμεσες λύσεις, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσει τις κατασκευαστικές του δεξιότητες.

 5. Είναι εύκολη στην διαχείριση;

- Είναι εύκολη και απαραίτητα χαρακτηριστικά είναι το ενδιαφέρον και η θέληση του μαθητή ώστε να πειραματιστεί και να αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες.

 6. Υπάρχει διαβαθμισμένη δυσκολία;

- Σαφώς, ο βαθμός δυσκολίας διαμορφώνεται ανάλογα με την ηλικία και τις δυνατότητες του μαθητή, έτσι ώστε να κατακτήσει τη γνώση σταδιακά.

 7. Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται; *

- Ξεκινώντας από την ηλικία των 4,5 έως 12. Παρόλα αυτά η ρομποτική (και η επαυξημένη πραγματικότητα) αξιοποιείται ακόμα και από έφηβους, καθώς και ενήλικες.

 8. Είναι κατάλληλη για το προνήπιο/νηπιαγωγείο/δημοτικό; *

- Φυσικά, καθώς κάθε τάξη εξασκείται σε διαφορετικά θέματα, ανάλογα το γνωστικό επίπεδο των μαθητών.

 9. Τι είναι η Επαυξημένη Πραγματικότητα;

- Αποτελεί τη ψηφιοποίηση του παρόντος περιβάλλοντος και των απτών αντικειμένων σε πραγματικό χρόνο, με τη χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού.

 10. Πως ψηφιοποιούνται τα απτά αντικείμενα με την Επαυξημένη Πραγματικότητα;

- Τα αντικείμενα ψηφιοποιούνται μέσω κινητών συσκευών, tablet και υπολογιστή, μέσω ειδικών εφαρμογών (applications).

 11. Πως ο μαθητής θα ωφεληθεί από αυτό;

- Η Επαυξημένη Πραγματικότητα μπορεί να αξιοποιηθεί με διάφορους τρόπους έχοντας στόχο την μόρφωση/πληροφόρηση του ατόμου και την εξυπηρέτηση καθημερινών του αναγκών. Σκοπός της είναι να βοηθήσει τον χρήστη να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του, να αποκτήσει γνώσεις και να διευρύνει τους νοητικούς του ορίζοντες.  

 12. Πως μπορεί να την χρησιμοποιήσει;

- Ορισμένα παραδείγματα χρήσης της είναι στα μουσεία (δημιουργία ψηφιακού ολογράμματος του εικονιζόμενου αντικειμένου και εξιστόρηση), στην παροχή πληροφοριών για τα μνημεία και τις χρήσιμες τοποθεσίες μιας πόλης, στην εκπαίδευση και τις σχολικές δραστηριότητες, σε καθημερινά ζητήματα (αγορές, πληρωμές κλπ.) με σκοπό την διευκόλυνση του ατόμου, κ.α.

 13. Με ποιο τρόπο ο μαθητής αποκτά γνώσεις μέσω αυτής;

- Το χαρακτηριστικό της Επαυξημένης Πραγματικότητας είναι η ζωντάνια που προσδίδει στα αντικείμενα σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα ο εκπαιδευόμενος να μαθαίνει με πιο άμεσο και δημιουργικό τρόπο. Με την εμπλοκή του στην εκπαιδευτική διαδικασία θα αποκτήσει εμπειρίες που θα συνοδεύουν τις γνώσεις που θα έχει αποκτήσει.

 14. Θα πρέπει ο μαθητής να φέρει εξοπλισμό από το σπίτι; *

- Όχι, δεν είναι απαραίτητο, ο εξοπλισμός διατίθεται στα εκπαιδευτήρια μας.

 15. Πόσο διαρκούν τα μαθήματα; *

- Τα μαθήματα διαρκούν μια ώρα και εκτείνονται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

 16. Πόσο χρόνο θα χρειαστεί ο μαθητής για να λάβει τις βασικές γνώσεις; *

- Εξαρτάται από τις δυνατότητες του μαθητή. Παρόλα αυτά η εκπαίδευση εξατομικεύεται ανάλογα με τις ανάγκες του, βοηθώντας τον έτσι να κατακτήσει σύντομα τις απαραίτητες γνώσεις.

 17. Με ποιο τρόπο πραγματοποιούνται τα μαθήματα; *

- Τα μαθήματα πραγματοποιούνται δια ζώσης, αξιοποιώντας την αίθουσα πληροφορικής που έχει διαμορφωθεί ειδικά για τους μικρούς μαθητές.

 18. Ο μαθητής θα εργάζεται ατομικά ή συνεργατικά; *

- Ο μαθητής δύναται να εργαστεί ατομικά αλλά και ομαδικά, ανάλογα με τις απαιτήσεις τις εκάστοτε δραστηριότητας, για τη μόρφωση του.

 19. Πως διαμορφώνονται τα μαθήματα; Εμπεριέχουν θεματικές ενότητες; *

- Η διδασκαλία ξεκινάει με τα εισαγωγικά κεφάλαια, που μαθαίνουν στο μαθητή τις βασικές γνώσεις διαχείρισης των εφαρμογών και των περιβαλλόντων προγραμματισμού που θα αξιοποιηθούν. Μόλις ο μαθητής κατακτήσει τις απαραίτητες γνώσεις εφαρμόζοντας τες παράλληλα στην πράξη για εξάσκηση, τότε θα προχωρήσει στην υλοποίηση πιο συγκεκριμένων και εξειδικευμένων έργων, σύμφωνα με τις θεματικές ενότητες.

 20. Υπάρχει θεωρία ή ο μαθητής αφοσιώνεται μόνο στην πράξη; *

- Η θεωρία και η πράξη αξιοποιούνται/εφαρμόζονται παράλληλα, κάνοντας τη μάθηση βιωματική (Learning by doing).

 * Οι ερωταπαντήσεις αφορούν τόσο την Επαυξημένη Πραγματικότητα όσο και την Ρομποτική αντίστοιχα.

 Σχολή Πληροφορικής – Εκπαιδευτήρια Πλάτωνος – Χρυσομαλλούσης 4, 2251046222, splaton@platonos.gr

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

«HELP» για τις μητέρες με βιωματική διαλεκτική συζήτηση

Άγχος, μαθησιακές δυσκολίες και αυτοεκτίμηση παιδιών στο τραπέζι του διαλόγου
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Χτύπησε το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά στη Λέσβο

Τα βιβλία σε δημοτικά από αύριο, σε γυμνάσια και λύκεια από σήμερα
ΜΟΥΣΙΚΗ

Η Animato ανοίγει τη νέα σεζόν με τραγούδι και δημιουργικότητα

Το πρώτο ραντεβού το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Tο επικίνδυνο «διαβατήριο» των εφήβων για κλαμπ και αλκοόλ στη Μυτιλήνη

Ένα κοινό μυστικό ανάμεσα στους ανήλικους, άγνωστο όμως σε γονείς και καταστηματάρχες – οι κίνδυνοι και οι ευθύνες που προκύπτουν
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Στη Χίο οι 36οι Αιγαιοπελαγίτικοι Αγώνες Στίβου

Θα πραγματοποιηθούν το διήμερο 4 - 5 Οκτωβρίου 2025
ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ

«Να μπει τέλος σε πρακτικές που ντροπιάζουν το νησί»

Η ΚΙΒΩΤΟΣ Μυτιλήνης για τα περιστατικά κακοποίησης αλόγων σε πανηγύρια
ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ

Τα σχολεία ανοίγουν – και για τα κουτάβια!

Δωρεάν Puppy Classes από το Aegean Vet Care στη Μυτιλήνη
ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ

Στη Μυτιλήνη, φωτογραφίζουμε τα ζωάκια μας!

Έναν πρωτότυπο διαγωνισμό φωτογραφίας με αστείες και τρυφερές στιγμές με τα κατοικίδια ζώα διοργανώνει ο Δήμος Μυτιλήνης με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Danza Pasion: The Hall of Dancesport στη Μυτιλήνη

Η αγαπημένη σχολή χορού σε νέο χώρο, γεμάτο ρυθμό, έμπνευση και κίνηση
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Παγκράτιο άθλημα για παιδιά Shootfighters C.S.A

Αυθεντική ελληνική πολεμική τέχνη για σωματική και ψυχική ενδυνάμωση
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Οι πολύτεκνοι της Λέσβου τίμησαν τα παιδιά που πέρασαν στις πανελλαδικές

Σε μια συγκινητική εκδήλωση, που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Πολυτέκνων στην αυλή της Λέσχης Αξιωματικών Μυτιλήνης