× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Γιατί καθυστερεί η νομιμοποίηση της εθνικής οδού Μυτιλήνης ‑ Αεροδρομίου;»

Ανακοίνωση του Τμήματος Αυτοδιοίκησης της Νομαρχιακής Επιτροπής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ για τα προβλήματα και τους κινδύνους που προκαλεί η υφιστάμενη κατάσταση στο δρόμο του Αεροδρομίου

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 11/8/2022

«Γιατί καθυστερεί η νομιμοποίηση της εθνικής οδού Μυτιλήνης ‑ Αεροδρομίου;»
' χρόνος ανάγνωσης

Το σημαντικό ζήτημα της καθυστέρησης νομιμοποίησης της Εθνικής οδού Αεροδρομίου – Μυτιλήνη, μια υπόθεση που χρονίζει από το 2017, επαναφέρει με ανακοίνωσή του το Τμήμα Αυτοδιοίκησης της Νομαρχιακής Επιτροπής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση μια σειρά από σημαντικά έργα και παρεμβάσεις καθυστερούν και κινδυνεύουν να χαθούν εξαιτίας της μη νομιμοποίησης του κεντρικού αυτού οδικού άξονα, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ από το 2019 φρόντισε με νομοθετική ρύθμιση να δώσει τη δυνατότητα κατάθεσης του αναγκαίου φακέλου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Τμήματος Αυτοδιοίκησης της Νομαρχιακής Επιτροπής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ έχει ως εξής:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Σε μια εποχή που το νησί μας έχει απόλυτη ανάγκη αύξησης της τουριστικής κίνησης και επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, οξύνονται τα προβλήματα ιδιαίτερα στον χώρο των Αφίξεων του νέου σταθμού αεροδρομίου Μυτιλήνης, με κινδύνους ατυχημάτων και ταλαιπωρία τόσο των επιβατών, όσο και των επαγγελματιών οδηγών, λόγω της καθυστέρησης κατασκευής κόμβου ρύθμισης της εξόδου από τον Σταθμό και επαρκών χώρων προσωρινής στάσης. Το έργο κατασκευής του κόμβου, καθώς και άλλα σημαντικά έργα όπως : Οι απολύτως αναγκαίες επισκευές του οδικού άξονα που οδηγεί στο Αεροδρόμιο

  • (τεχνικά έργα προστασίας, αντικατάστασης πυλώνων φωτισμού κλπ.),
  • το έργο του ποδηλατοδρόμου Σουράδας – Νεάπολης (ενταγμένο στο Πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή του Δήμου Λέσβου),

αναβάλλονται επ’ αόριστον ή χάνονται, λόγω της ολιγωρίας των παρατάξεων που συνδιοικούν την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Ενώ για τόσο σοβαρά προβλήματα έπρεπε να τρέξουν τις διαδικασίες με κατεπείγουσες και συντονισμένες ενέργειες, περιορίζονται σε κατά καιρούς δημόσιες δηλώσεις του τύπου…«ετελείωσεν», αλλά  τελειωμό δεν έχουν!

Πως όμως φτάσαμε σε αυτόν τον κυκεώνα, που ζημιώνει σημαντικά το τόπο μας ;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αρμόδιες κρατικές και περιφερειακές υπηρεσίες, παρέλειψαν πάνω από 25 χρόνια να νομιμοποιήσουν τμήματα της Εθνικής Οδού 73 Μυτιλήνης-Κρατήγου Λέσβου, η οποία περιλαμβάνει και το τμήμα που συνδέει την πόλη της Μυτιλήνης με το Αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης». Η σοβαρότατη αυτή παράλειψη έγινε γνωστή το 2017, όταν η Περιφερειακή Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας Αιγαίου διέκοψε αναγκαίες επισκευαστικές εργασίες που είχε προγραμματίσει η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Ποτέ βέβαια δεν αναζητήθηκαν οι υπεύθυνοι, που παράλληλα  με την κατασκευή και την ολοκλήρωση τμημάτων του δρόμου με νέα χάραξη, ξέχασαν να υποβάλουν τα αναγκαία έγγραφα για τη νομιμοποίησή τους και η προθεσμία έληξε.

Παρά τη νομοθετική ρύθμιση που έγινε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με το άρθρο 51 του Νόμου 4599/2019 και στη συνέχεια με την παράγραφο 9 του άρθρου 42 του Νόμου 4607/2019, ώστε να καταστεί δυνατή η υποβολή φακέλου νομιμοποίησης μετά από τόσες δεκαετίες, δυστυχώς οι αναγκαίες διαδικασίες έφτασαν με βήματα χελώνας μέχρι σήμερα.

Τους κινδύνους από τα παραπάνω προβλήματα είχε επισημάνει με σχετική ερώτηση στη Βουλή από τις 23-7-2020, ο βουλευτής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γιάννης Μπουρνούς, αλλά οι αρμόδιοι του Υπουργείου Οικονομικών και της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου συνέχισαν με περιστασιακές και αργόσυρτες διαδικασίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γιατί να χάνονται έτσι τα χρόνια και να αναβάλλονται σημαντικότατα έργα με μεγάλη ζημιά του τόπου μας, χωρίς να είναι δεδομένο αν αργότερα θα υπάρχουν πιστώσεις για να εκτελεσθούν;

 Δεν έγινε γνωστό αν τα πρόσθετα στοιχεία που ζήτησε προ 10 μηνών η Κτηματική Υπηρεσία ήταν γνωστά από την αρχή και δεν υποβλήθηκαν από την Περιφέρεια, ή τα θυμήθηκαν εκ των υστέρων. Άγνωστο δε αν υποβλήθηκαν μέχρι σήμερα και κυρίως πότε επιτέλους θα νομιμοποιηθεί ολόκληρη η εθνική οδός, ώστε να δρομολογηθούν τα αναγκαία έργα».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Και δεύτερη προσφορά για τη γραμμή Βόλου‑ νησιών Βορείου Αιγαίου

«Πράσινο φως» και από τον Κικίλια μετά την επικοινωνία με τον Κώστα Μουτζούρη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Επικίνδυνες «κόντρες» ανηλίκων στα Κεραμειά

Η διασταύρωση Κεραμειών–Ιππείου έχει γίνει «πίστα» για ανηλίκους
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Χριστουγεννιάτικο χωριό στη Λέσχη Εθνοφρουράς Μυτιλήνης

Μια πρωτόγνωρη γιορτινή δράση για τις οικογένειες των στελεχών της 98 ΑΔΤΕ με την πρωτοβουλία του Υποστράτηγου Νικόλαου Γκρέτσα
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΔΡΑΣΕΙΣ

11η Εθελοντική Αιμοδοσία στη Μόρια

Από τον Πεζοπορικό Σύλλογο «Η Διχάλα»
ΧΩΡΙΑ

Η ΔΕΥΑΛ δίνει νέα πνοή στην Αγιάσο με ταχεία ολοκλήρωση έργου υποδομών

Αναβάθμιση ύδρευσης και αποχέτευσης σε κομβικούς δρόμους που ενισχύουν την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Η Μυτιλήνη γέμισε φως και μουσική στην έναρξη των γιορτών

Ο Δήμαρχος Παναγιώτης Χριστόφας μίλησε για τη μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, τη φωταγώγηση του δέντρου και τη συνέχεια των εκδηλώσεων με το Χριστουγεννιάτικο Χωριό
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επίθεση σε βάρος του Κοινωνικού Χώρου «Αντίβαρο» στη Χίο

«Στη Χίο δεν χωράνε οι νοσταλγοί του ναζισμού»
ΑΤΖΕΝΤΑ

Χριστουγεννιάτικη τέχνη από τα υλικά του παρελθόντος στην Αγιάσο

Η Visit Agiasos μετατρέπει τον παλιό τσουρχανά σε έμπνευση για ένα συλλογικό έργο Trash Art στις 13 και 14 Δεκεμβρίου 2025
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ιστορία του ελληνικού κομμουνισμού και όχι μόνο!

Ο ιστορικός Κώστας Καρπόζηλος μίλησε στον Θράσο Αβραάμ για την αναγκαιότητα να διαβάζουμε την ελληνική Αριστερά έξω από τα σύνορα και για μια σύγχρονη πολιτική που να συγκρούεται με την ολιγαρχία του πλούτου
ΧΩΡΙΑ

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο πάρκο Κάτω Τρίτους

Το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου και ώρα 16.30
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Αστικό ΚΤΕΛ Μυτιλήνης: Αλλαγή στο μεσημεριανό δρομολόγιο του Πανεπιστημίου

Από τις 10 Δεκεμβρίου και κάθε εργάσιμη ημέρα, το δρομολόγιο των 14:30 καταργήθηκε και πραγματοποιείται στις 14:15 με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση φοιτητών