× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ψηφιοποιείται η ιστορία της Θερμής

Μια ενδιαφέρουσα συλλογή παλιών φωτογραφιών λειτουργεί στο δημοτικό σχολείο Λουτρόπολης Θερμής

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 12/6/2022

Ψηφιοποιείται η ιστορία της Θερμής

Μια ενδιαφέρουσα συλλογή φωτογραφιών για την ιστορία της Θερμής (και της Λέσβου) λειτουργεί από την Πέμπτη στο Δημοτικό Σχολείο της Λουτρόπολης Θερμής. Είναι φωτογραφίες που ήρθαν στα χέρια μας μέσω του προγράμματος «Ψηφιοποιώ την ιστορία του τόπου μου», που υλοποιεί το σχολείο από το 2019 σε συνεργασία με την Δημόσια Βιβλιοθήκη Μυτιλήνης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα ταμπλό που εκτίθεται υπάρχουν φωτογραφίες (από επισκέψεις τους στη Θερμή) με τους: Στράτη  Μυριβήλη , Πατριάρχη Αλεξανδρείας MελέτιοΧουσεϊν ΧιλμήΠασά (τον Θερμιώτη Πρωθυπουργό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας), Φώτη Κόντογλου (πρόσφυγα τη θερμή το 1922), τον Μίκη Θεοδωράκη, (που ουρούσε σε τενεκεδάκια για να αραιώνει ο Θεόφιλος τις μπογιές του), Δανάη Αμανίτου (Μις Λέσβος το 1930), Ελευθέριο  Βενιζέλο (που μίλησε δυο φορές στη Θερμή το 1915), Γ. Ψυχάρη, Παύλο Κουντουριώτη, Ίλυα Λιβυκού (σύζυγο του μεταξικού Νομάρχη Λέσβου Αγ. Κοζύρη), Γιώργο Βασιλείου (τον «Μυτιληνιό» πρώην Πρόεδρο της Κύπρου), Γ. Παπανδρέου (βουλευτή νομού Λέσβου στο μεσοπόλεμο), Κυρό  Νικόδημο Αναγνώστου (τον Μητροπολίτη που συντέλεσε στην εύρεση των λειψάνων του Αγίου Ραφαήλ, τον Βασιλιά  Παύλο, την αρχαιολόγο Winnifred Lamb (που έφερε στο φως την προϊστορική Θερμή το 1933) και πολλούς άλλους.

Η υλοποίηση του προγράμματος  «Ψηφιοποιώ την ιστορία του τόπου μου» δεν έγινε τυχαία, αλλά υπήρξε απότοκος της αντίληψης του σχολείου για το πώς  πρέπει να διδάσκεται το μάθημα της Ιστορίας σήμερα. Η προσέγγιση του σχολείου, (που χρησιμοποιεί μοντέρνα τεχνολογικά εργαλεία και δίνει μεγάλη σημασία στον παράγοντα της τοπικότητας  στην διδασκαλία των ιστορικών γεγονότων),  απέσπασε το 2ο βραβείο στον 1ομαθητικό διαγωνισμό Έρευνας και Καινοτομίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου τον Μάϊο του 2021.

Στα πλαίσια του προγράμματος οι μαθητές του σχολείου εκπαιδεύονται να ψηφιοποιούν παλιό αρχειακό υλικό, να το καταγράφουν, να το αρχειοθετούν και να του τοποθετούν υδατογράφημα.Μέχρι τώρα τα τεκμήρια που έχουν ψηφιοποιηθεί  είναι γύρω στα 1200.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

«Όχι στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων»

Κοινή ανακοίνωση των Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού, Διοικητικού, Ειδικού και Εργαστηριακού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΑΤΖΕΝΤΑ

Η Ελιά, το Λάδι, και η Συμβολή τους στον Πολιτισμό

Εκδήλωση στο Μουσείο-Ελαιοτριβείο Βρανά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Χελιδονίσματα από τα ΚάτωΤριτάκια

Τα παιδιά του δημοτικού σχολείου ξεχύθηκαν στο χωριό τραγουδώντας τα ανοιξιάτικα κάλαντα
ΔΡΑΣΕΙΣ

Γνώρισαν τις ομορφιές της Λέσβου

Δεύτερη Ανοιξιάτικη εξόρμηση φύσης στην Αλυκή Καλλονής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών της Λέσβου στην Κύπρο

Τα σχολεία τους ανήκουν στην Κοινοπραξία Erasmus+ που διαχειριζεται το διαπιστευμένο Δημοτικό Σχολείο Σκοπέλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

3ο βραβείο Γαλλοφωνίας στο 2ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

Διακρίθηκε σε πανελλαδικό διαγωνισμό με θέμα τους Ολυμπιακούς αγώνες
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Το Εργατικό Κέντρο τιμά όλα τα χρόνια τον αγώνα της Καράβας

Με αφορμή τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών, το ΠΕΚ μιλά και για τη νέα δομή
ΑΤΖΕΝΤΑ

Αποκριάτικη ποδηλατάδα

Ραντεβού στις 17 Μαρτίου δίνει ο Ποδηλατικός Σύλλογος Λέσβου
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στο πλευρό των συνταξιούχων Εργατικό Κέντρο και Προοδευτικές Γυναίκες

Καλούν στη συγκέντρωση της 5ης Μαρτίου έξω από το Κέντρο Υγείας Μυτιλήνης
ΔΡΑΣΕΙΣ

Βραβεύτηκαν Αϊβαλιώτης και Μαραγκός για την προσφορά τους

Στην πίτα του Συλλόγου Εθελοντισμού και Αλληλεγγύης «Ελιά σε Δράση»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Γνώρισαν όλη τη διαδικασία παραγωγής κρασιού

Μαθητές και μαθήτριες στο κτήμα Οινοφόρου
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ για τη μέρα της γυναίκας

Διεκδικεί ίσα δικαιώματα, νομική αναγνώριση του όρου της γυναικοκτονίας, ενίσχυση δημόσιων υπηρεσιών