ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η Θεσσαλονίκη φεύγει...το Σίγρι έρχεται
Τελευταίο δρομολόγιο το Σάββατο για Θεσσαλονίκη. Ξεκινά από την επόμενη εβδομάδα το δρομολόγιο του Σιγρίου, το οποίο αναμένεται από το 2022 να μονιμοποιηθεί με επιδοτούμενη γραμμή
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσίευση 5/6/2021
Το τελευταίο δρομολόγιο από το νησί μας με προορισμό τη Θεσσαλονίκη πραγματοποιείται σήμερα Σάββατο 5 Ιουνίου, όπου ολοκληρώνεται η επιδότηση της άγονης γραμμής η οποία ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο. Σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη, θα προχωρήσει άμεσα νέος διαγωνισμός ώστε το δρομολόγιο να μονιμοποιηθεί τους επόμενους μήνες και να εκτελείται όλο το χρόνο χωρίς διακοπή τη θερινή περίοδο.
Όπως αναφέρει ο Ηλίας Πίκουλος πλέον από την επόμενη εβδομάδα, θα εκτελούνται 3 δρομολόγια που θα συνδέουν τα νησιά του Β.Α. Αιγαίου μεταξύ αυτών και τη Λέσβο με την Καβάλα. «Από τις αρχές Ιουλίου τα δρομολόγια για Καβάλα θα αυξηθούν και φτάσουν στα τέσσερα εβδομαδιαίως».
Εντωμεταξύ από το επόμενο Σάββατο 12 Ιουνίου ξεκινούν και τα δρομολόγια από τον Πειραιά προς το λιμάνι του Σιγρίου, με ενδιάμεσες στάσεις τη Μύκονο και το λιμάνι των Μεστών της Χίου. Το δρομολόγιο αυτό θα εκτελείται με το πλοίο Blue Star Patmos.
Η νέα ενδιαφέρουσα εξέλιξη ωστόσο, που αφορά το λιμάνι του Σιγρίου είναι ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας ετοιμάζει νέα ακτοπλοϊκή γραμμή η οποία θα συνδέει το λιμάνι της Κύμης στην Εύβοια, το λιμάνι της Σκύρου, το λιμάνι των Μεστών της Χίου και το λιμάνι του Σιγρίου.
Όπως σημειώνει ο Ηλίας Πίκουλος η συγκεκριμένη γραμμή θα ξεκινήσει κατά πάσα πιθανότητα από το 2022 ενώ όπως όλα δείχνουν το Υπουργείο ποντάρει πολλά σε αυτό το δρομολόγιο το οποίο θα χρηματοδοτηθεί ως άγονη γραμμή με το ποσό των 2.320.000 ευρώ το χρόνο. «Μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο ποσό το οποίο δείχνει ότι το Υπουργείο ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τη γραμμή αυτή την οποία ούτε λίγο ούτε πολύ θα χρηματοδοτεί με 24.000 ευρώ για κάθε ταξίδι.
Προφανώς είναι ένα δρομολόγιο το οποίο θα βοηθήσει στην αποφόρτηση του λιμανιού του Πειραιά, αφού πολλές εταιρείες θα επιλέγουν να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους από μια πιο ήσυχη αφετηρία, όπως είναι η Κύμη, ενώ το ταξίδι θα είναι αρκετά πιο σύντομο σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαδρομή. Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνει ο Ηλίας Πίκουλος θα αποδειχθεί στην πράξη αν το δρομολόγιο αυτό θα αποδώσει καρπούς».
Το πρόγραμμα τώρα, των ακτοπλοικών συνδέσεων της Μυτιλήνης με τον Πειραιά, παραμένει σταθερό 6 ημέρες την εβδομάδα, δηλαδή καθημερινά εκτός Σαββάτου, ενώ πιθανόν μέσα στον Αύγουστο, εφόσον υπάρχει αυξημένη επιβατική κίνηση, θα προστεθούν 1- 2 έκτακτα δρομολόγια.
«Προς το παρόν πάντως, σημειώνει ο Ηλίας Πίκουλος η επιβατική κίνηση από τον Πειραιά είναι πολύ μειωμένη. Υπάρχει ελάχιστη κινητικότητα από φοιτητές και άτομα που μετακινούνται για επαγγελματικούς λόγους. Πιστεύουμε ότι από τα μέσα Ιουνίου και λίγο περισσότερο τον Ιούλιο η εικόνα αυτή θα αλλάξει».