«Πηγαίνω στην Ελλάδα με θετική ατζέντα»
Ιδιωτική επίσκεψη στην Κομοτηνή του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 30/5/2021

Μόνο επίσκεψη ενός τόσο υψηλού αξιωματούχου δεν θυμίζει η σημερινή μέρα στην Κομοτηνή. Μπορεί από την πρώτη στιγμή ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου να έθεσε θέμα τουρκικής μειονότητας, εντούτοις η μειονότητα δεν ακολούθησέ την επίσκεψη του Τουρκου ΥΠΕΞ. Διπλωματικοί κύκλοι τόνιζαν στο ethnos.gr ότι είναι ίσως από τις πιο υποτονικές επισκέψεις Τούρκων αξιωματούχων στην περιοχή.«Πηγαίνω στην Ελλάδα με θετική ατζέντα», δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου στους δημοσιογράφους λίγο πριν αναχωρήσει από την Τουρκία. «Τους υποδεχτήκαμε θετικά, και περιμένουμε την ίδια προσέγγιση από την άλλη πλευρά». πρόσθεσε. Από την άλλη, στην πρώτη του ανάρτηση από ελληνικό έδαφος, ο κ. Τσαβούσογλου επανέλαβε τα περί τουρκικής μειονότητας: «Θα συναντηθώ στη Θράκη με μέλη της τουρκικής μειονότητας», ισχυρίστηκε.
Στις 11 το πρωί της Κυριακής ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου πέρασε την πόρτα του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή. Ακολούθησε συνάντηση του Τούρκου Υπ.Εξ. με παράγοντες της μειονότητας και τους δύο ψευτομουφτήδες Ξάνθης και Κομοτηνής Αχμέ Μετέ και Ιμπραήμ Σερήφ αντίστοιχα. Γενικότερα, η επίσκεψη στην Κομοτηνή, διεξάγεται σε πολύ στενό κύκλο και στόχος του Τούρκου ΥΠΕΞ είναι να μην διαρρεύσουν οι συνομιλίες.
Μετά οδηγήθηκε προς το μειονοτικό σχολείο Τζελάλ Μπαγιάρ στην Κομοτηνή το οποίο είχε επισκεφτεί και ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν όταν είχε έρθει στη Θράκη το 2017.
Σόου Τούρκων δημοσιογράφων στο μειονοτικό σχολείο
Ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου συναντήθηκε με 30 μαθητές και καθηγητές της μειονότητας, παρουσία πλήθους δημοσιογράφων στο μειονοτικό σχολείο. Οι Τούρκοι. Δημοσιογράφοι κάλυψαν αποκλειστικά την επίσκεψη στο σχολείο. Δεν άφησαν τους Έλληνες δημοσιογράφους να μπουν μέσα.
Το σημαντικό είναι η ανθρωπότητα, είπε ο Τσαβούσογλου μιλώντας στο μειονοτικό σχολείο και προανήγγειλε ανταλλαγές Τούρκων καθηγητών και Ελλήνων στα σχολεία. Οποιες διάφορες και αν υπάρχουν μεταξύ των δυο χωρών οι μειονότητες ειναι ό,τι πιο σημαντικό, σημείωσε. Ρώτησε τι μαθήματα κάνουν τα παιδιά στο σχολείο, τι εκδηλώσεις διοργανώνουν και πόσους καθηγητές έχουν.