× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Μια τονωτική ένεση στον γαμήλιο τουρισμό παρακαλώ. Η Λέσβος μας το έχει ανάγκη

Πέρα από το γαλάζιο και το λευκό, υπάρχει το αυθεντικό-Γράφει η ΓΑΒΡΙΕΛΑ ΒΑΤΗ*

Δημοσίευση 3/5/2021

Μια τονωτική ένεση στον γαμήλιο τουρισμό παρακαλώ. Η Λέσβος μας το έχει ανάγκη

Η Λέσβος έχει απεριόριστες δυνατότητες για να μπει στον χάρτη του γαμήλιου τουρισμού. Τα ζευγάρια εδώ και αρκετά χρόνια αναζητούν την αυθεντικότητα ενός διαφορετικού ελληνικού νησιού. Ωραίο το λευκό με το γαλάζιο, αλλά αυτή τη στιγμή αναζητούν χρώμα και εμπειρίες. Ελαιώνες, βουνά, φύση, κεραμίδια κι όχι ασβέστη. Αυθεντικές γεύσεις και λιγότερο τουριστικούς προορισμούς. Όμως όταν ψάχνουν στο διαδίκτυο, η Λέσβος είναι «αλλού». Γιατί;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παγκόσμια βιομηχανία γάμου σε προορισμό εκτιμάται στα 80 δισ. δολάρια. Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των ζευγαριών από Βόρεια Αμερική και Ευρώπη. Ένας στους τέσσερις Άγγλους προτιμάνε το εξωτερικό για τον γάμο τους και ο μέσος όρος ενός αγγλικού γάμου με τον μήνα μέλιτος είναι πάνω από 36.000 λίρες. Το 2019 ο κλάδος δημιούργησε έσοδα της τάξεως των 200 εκατομμυρίων ευρώ καταγράφοντας περισσότερες από 260.000 διανυκτερεύσεις.

Η μέση δαπάνη κάθε καλεσμένου είναι τετραπλάσια της δαπάνης των επισκεπτών αναψυχής. Η Λέσβος δυστυχώς είναι «αλλού».
Η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Γαλλία και η Τουρκία είναι χώρες που ανταγωνίζεται η Ελλάδα μας και ως τώρα ο μόνος τρόπος διαφήμισής μας είναι από την κάθε εταιρεία ξεχωριστά.

Η ελληνική κυβέρνηση, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι θα πρέπει να αντιληφθούν τη δυναμική του κλάδου και να τον υποστηρίξουν με συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες. Η Λέσβος θα πρέπει να ανοίξει ένα κανάλι επικοινωνίας με την κυβέρνηση και να ενταχθεί σε ένα γενικότερο πλάνο στρατηγικής προώθησης του ελληνικού γαμήλιου τουρισμού. Κι αυτό, δυστυχώς, δεν μπορεί να γίνει από μία εταιρεία μόνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας κούκος δεν θα φέρει την άνοιξη και αν δεν υπάρχει ένας κοινός στόχος για όλους, δυστυχώς η κάθε μεμονωμένη αλλά πολύτιμη ενέργεια του καθενός ποτέ δεν θα συμβάλλει σε μια μεγάλη αλλαγή και ενδεχομένως στην ανάδειξη της Λέσβου ως γαμήλιος προορισμός.


Παραδείγματα προς μίμηση υπάρχουν πολλά. Ο ΕΟΤ προβάλλει τον γαμήλιο τουρισμό αλλά ποτέ με ένα βίντεο από τη Λέσβο. Σαντορίνη, Κεφαλονιά, ναι. Η Λέσβος; Την έχουν «αλλού».

Η περιφέρεια Αττικής πήρε μέρος στην έκθεση BRIDAL EXPO 2019 με στόχο την ανάδειξη της Αττικής προσκαλώντας διοργανωτές γάμων σε διεθνές επίπεδο και παράγοντας υψηλής ποιότητας οπτικοακουστικό υλικό παρουσιάζοντας την Αττική και τα νησιά του Σαρωνικού ως μοναδικό γαμήλιο τουρισμό. Η άνοδος τώρα της Αττικής είναι πλέον εμφανής με ζευγάρια από όλον τον κόσμο να επιλέγουν την «Αττική Ριβιέρα» για τον γάμο τους. Ο Δήμος Ρεθύμνης επενδύει πολύ στον γαμήλιο τουρισμό και ήταν από τους πρώτους που πήρε απόφαση να τελούνται πολιτικοί γάμοι εκτός Δημαρχείου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Στη Λέσβο ευτυχώς από το 2017 που άλλαξε ο νόμος, γάμοι τελούνται εκτός Δημαρχείου στον Δήμο Δυτικής Λέσβου κι έπειτα από συνεννόηση με τους υπεύθυνους. Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, αλλά αν βλέπουμε όλοι μπροστά γίνονται και θαύματα.


Η νέα πραγματικότητα που μας επιφύλαξε ο Covid-19 έπληξε και εξακολουθεί να πλήττει τον κλάδο με καταστροφικές επιπτώσεις της τάξεως του 70%-80%. Είναι λογικό, αν αναλογιστεί κανείς πως ένας γάμος από το εξωτερικό προγραμματίζεται τουλάχιστον εννέα μήνες νωρίτερα.

Υπάρχει βέβαια συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2021 κι ότι θα είναι η χρονιά που θα μας βάλει πάλι στον δρόμο για την κανονικότητα. Είναι πολύ σημαντικό να μη χαθεί η επαφή με τους πελάτες μας, κι ακόμα κι αν η ζήτηση είναι χαμηλή, εμείς να προσπαθούμε με κάθε μέσο να τους εξυπηρετήσουμε και να τους κρατήσουμε αισιόδοξους.

Η Λέσβος δεν υστερεί σε τίποτα, παρά στο ομαδικό πνεύμα. Αν σκεφτούμε όλοι μαζί έχοντας ως κοινό στόχο την ανάδειξη του τόπου μας κι όχι απαραίτητα της επιχείρησής μας μόνο, τότε κάτι μπορεί να γίνει. Γιατί η Λέσβος μας αξίζει να μην είναι πουθενά «αλλού» παρά στις πρώτες αναζητήσεις στο διαδίκτυο ως τουριστικός προορισμός, στις προτιμήσεις του κάθε ταξιδιώτη και στις καρδιές όλων μας.

*Η Γαβριέλα Βατή είναι συνιδιοκτήτρια του MENTA WEDDINGS, Wedding Designer & Event Planner
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Νέα πνοή με φρέσκια λάμψη στο Ξενοδοχείο Λέσβιον

Διακριτική πολυτέλεια, λειτουργικότητα με τον πρωινό μπουφέ που ξεχωρίζουν στην Προκυμαία Μυτιλήνης
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Μικροί και μεγάλοι προστάτευσαν το πάρκο αναψυχής του Τσίγκου

Περιβαλλοντική δράση του Δήμου Μυτιλήνης
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Στο βάθρο της Σπερχειάδας ποδηλάτες της Λέσβου

Μεγάλες επιτυχίες για μια ακόμη φορά πέτυχε η αποστολή αθλητών ορεινής ποδηλασίας
ΓΕΥΣΗ

Μάζεψαν χόρτα και τα μαγείρεψαν

Μία νόστιμη δράση στο Νηπιαγωγείο Ταξιαρχών στο Καγιάνι
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Bόλτα στο σπήλαιο του Αγίου Φίλιππου στο φαράγγι της Θερμής

Γράφει ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΗΣ
ΓΕΥΣΗ

Platinum διάκριση για το Ούζο Βαρβαγιάννη

Στα Chefs’ Choice Awards 2024
ΑΤΖΕΝΤΑ

5η Ποδηλατάδα για τον Αυτισμό

Την Κυριακή 14 Απριλίου
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Φροντίδα του Δάσους με τον Δήμο Μυτιλήνης

Δράσεις εκπαίδευσης και καθαρισμού στην περιοχή «Τσίγκος» για παιδιά και μεγάλους
ΑΤΖΕΝΤΑ

Παιδικές χαρές του κόσμου για τα παιδιά της Κένυας

Πασχαλινό μπαζάρ από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης
ΑΤΖΕΝΤΑ

Πασχαλινό πρόγραμμα για παιδιά στο «Λευκό Χαρτί»!

Κατασκευές, ιστορίες και παιχνίδι
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

«Σύγχρονες προκλήσεις στην εκπαίδευση και ανατροφή των παιδιών»

Εκδήλωση από την «Ενωμένη Ρωμηοσύνη» με την υποστήριξη του Συνδέσμου Πολυτέκνων Λέσβου
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Ο αυτισμός χρειάζεται αποδοχή και συμπερίληψη, όχι επίκριση

Με αφορμή τον μήνα ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό, μιλήσαμε με τις εκπροσώπους της «Συνεξέλιξης», μητέρες που κάνουν τη διαφορά στη Λέσβο
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ