× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Μια τονωτική ένεση στον γαμήλιο τουρισμό παρακαλώ. Η Λέσβος μας το έχει ανάγκη

Πέρα από το γαλάζιο και το λευκό, υπάρχει το αυθεντικό-Γράφει η ΓΑΒΡΙΕΛΑ ΒΑΤΗ*

Δημοσίευση 3/5/2021

Μια τονωτική ένεση στον γαμήλιο τουρισμό παρακαλώ. Η Λέσβος μας το έχει ανάγκη
' χρόνος ανάγνωσης

Η Λέσβος έχει απεριόριστες δυνατότητες για να μπει στον χάρτη του γαμήλιου τουρισμού. Τα ζευγάρια εδώ και αρκετά χρόνια αναζητούν την αυθεντικότητα ενός διαφορετικού ελληνικού νησιού. Ωραίο το λευκό με το γαλάζιο, αλλά αυτή τη στιγμή αναζητούν χρώμα και εμπειρίες. Ελαιώνες, βουνά, φύση, κεραμίδια κι όχι ασβέστη. Αυθεντικές γεύσεις και λιγότερο τουριστικούς προορισμούς. Όμως όταν ψάχνουν στο διαδίκτυο, η Λέσβος είναι «αλλού». Γιατί;

Η παγκόσμια βιομηχανία γάμου σε προορισμό εκτιμάται στα 80 δισ. δολάρια. Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των ζευγαριών από Βόρεια Αμερική και Ευρώπη. Ένας στους τέσσερις Άγγλους προτιμάνε το εξωτερικό για τον γάμο τους και ο μέσος όρος ενός αγγλικού γάμου με τον μήνα μέλιτος είναι πάνω από 36.000 λίρες. Το 2019 ο κλάδος δημιούργησε έσοδα της τάξεως των 200 εκατομμυρίων ευρώ καταγράφοντας περισσότερες από 260.000 διανυκτερεύσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μέση δαπάνη κάθε καλεσμένου είναι τετραπλάσια της δαπάνης των επισκεπτών αναψυχής. Η Λέσβος δυστυχώς είναι «αλλού».
Η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Γαλλία και η Τουρκία είναι χώρες που ανταγωνίζεται η Ελλάδα μας και ως τώρα ο μόνος τρόπος διαφήμισής μας είναι από την κάθε εταιρεία ξεχωριστά.

Η ελληνική κυβέρνηση, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι θα πρέπει να αντιληφθούν τη δυναμική του κλάδου και να τον υποστηρίξουν με συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες. Η Λέσβος θα πρέπει να ανοίξει ένα κανάλι επικοινωνίας με την κυβέρνηση και να ενταχθεί σε ένα γενικότερο πλάνο στρατηγικής προώθησης του ελληνικού γαμήλιου τουρισμού. Κι αυτό, δυστυχώς, δεν μπορεί να γίνει από μία εταιρεία μόνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας κούκος δεν θα φέρει την άνοιξη και αν δεν υπάρχει ένας κοινός στόχος για όλους, δυστυχώς η κάθε μεμονωμένη αλλά πολύτιμη ενέργεια του καθενός ποτέ δεν θα συμβάλλει σε μια μεγάλη αλλαγή και ενδεχομένως στην ανάδειξη της Λέσβου ως γαμήλιος προορισμός.


Παραδείγματα προς μίμηση υπάρχουν πολλά. Ο ΕΟΤ προβάλλει τον γαμήλιο τουρισμό αλλά ποτέ με ένα βίντεο από τη Λέσβο. Σαντορίνη, Κεφαλονιά, ναι. Η Λέσβος; Την έχουν «αλλού».

Η περιφέρεια Αττικής πήρε μέρος στην έκθεση BRIDAL EXPO 2019 με στόχο την ανάδειξη της Αττικής προσκαλώντας διοργανωτές γάμων σε διεθνές επίπεδο και παράγοντας υψηλής ποιότητας οπτικοακουστικό υλικό παρουσιάζοντας την Αττική και τα νησιά του Σαρωνικού ως μοναδικό γαμήλιο τουρισμό. Η άνοδος τώρα της Αττικής είναι πλέον εμφανής με ζευγάρια από όλον τον κόσμο να επιλέγουν την «Αττική Ριβιέρα» για τον γάμο τους. Ο Δήμος Ρεθύμνης επενδύει πολύ στον γαμήλιο τουρισμό και ήταν από τους πρώτους που πήρε απόφαση να τελούνται πολιτικοί γάμοι εκτός Δημαρχείου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Στη Λέσβο ευτυχώς από το 2017 που άλλαξε ο νόμος, γάμοι τελούνται εκτός Δημαρχείου στον Δήμο Δυτικής Λέσβου κι έπειτα από συνεννόηση με τους υπεύθυνους. Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, αλλά αν βλέπουμε όλοι μπροστά γίνονται και θαύματα.


Η νέα πραγματικότητα που μας επιφύλαξε ο Covid-19 έπληξε και εξακολουθεί να πλήττει τον κλάδο με καταστροφικές επιπτώσεις της τάξεως του 70%-80%. Είναι λογικό, αν αναλογιστεί κανείς πως ένας γάμος από το εξωτερικό προγραμματίζεται τουλάχιστον εννέα μήνες νωρίτερα.

Υπάρχει βέβαια συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2021 κι ότι θα είναι η χρονιά που θα μας βάλει πάλι στον δρόμο για την κανονικότητα. Είναι πολύ σημαντικό να μη χαθεί η επαφή με τους πελάτες μας, κι ακόμα κι αν η ζήτηση είναι χαμηλή, εμείς να προσπαθούμε με κάθε μέσο να τους εξυπηρετήσουμε και να τους κρατήσουμε αισιόδοξους.

Η Λέσβος δεν υστερεί σε τίποτα, παρά στο ομαδικό πνεύμα. Αν σκεφτούμε όλοι μαζί έχοντας ως κοινό στόχο την ανάδειξη του τόπου μας κι όχι απαραίτητα της επιχείρησής μας μόνο, τότε κάτι μπορεί να γίνει. Γιατί η Λέσβος μας αξίζει να μην είναι πουθενά «αλλού» παρά στις πρώτες αναζητήσεις στο διαδίκτυο ως τουριστικός προορισμός, στις προτιμήσεις του κάθε ταξιδιώτη και στις καρδιές όλων μας.

*Η Γαβριέλα Βατή είναι συνιδιοκτήτρια του MENTA WEDDINGS, Wedding Designer & Event Planner
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Ξεκίνησαν οι εργασίες για παιδική χαρά στο Μεσαγρό Γέρας

Στον ίδιο σχεδιασμό και οι παιδικές χαρές σε Πλακάδο και Σκόπελο
ΑΤΖΕΝΤΑ

Οικογενειακό εργαστήρι με γλυκά στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό Μυτιλήνης

Ο Στράτος Πέτρου και η Ασημένια Μήλιου προσκαλούν σε γιορτινό εργαστήρι BakeiT
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Ημερολόγιο 2026 με θέμα την πολιτιστική κληρονομιά της Λέσβου

Πρόσκληση συμμετοχής των Συλλόγων Γονέων με έμφαση στην πολιτιστική κληρονομιά της Λέσβου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Επικίνδυνες «κόντρες» ανηλίκων στα Κεραμειά

Η διασταύρωση Κεραμειών–Ιππείου έχει γίνει «πίστα» για ανηλίκους
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΤΖΕΝΤΑ

Ποδηλάτες και Lesvos Runners τιμούν το βουνό και τη φύση

Με ποδηλατοβόλτα, εκδηλώσεις και τον στολισμό του χριστουγεννιάτικου δέντρου της ορεινής ποδηλασίας γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Βουνού στην Αμαλή
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

«Το άστρο των Χριστουγέννων» στη Μυτιλήνη

Μια μοναδική αστρονομική αφήγηση για μικρούς και μεγάλους στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό
ΘΕΑΤΡΟ

Μια σκληρή ιστορία για τη διπλανή πόρτα ζωντανεύει στους «Αστέγους»

Κατερίνα Κομνηνάκα, Ανθή Σαμαρτζίδου και Άννα Ταξείδη μιλούν στον ρ/σ του «Ν» για το έργο, τις σχέσεις, τη βία και τις δομές στήριξης που λείπουν.
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΤΖΕΝΤΑ

Ανοίγει το Χριστουγεννιάτικο σπιτάκι της ΣΥΝ‑εξέλιξης στο Πάρκο Αγίας Ειρήνης

Χειροποίητες δημιουργίες και γιορτινή διάθεση από 12 έως 18 Δεκεμβρίου
ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ

Βράβευση του Δήμου Μυτιλήνης για την προστασία των ζώων συντροφιάς

Διάκριση με «Ηρωικές Καρδιές» από το Υπουργείο Εσωτερικών
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Παράδοση βρεφικών πακέτων «Baby Kits» στην Καλλονή

Από την οργάνωση «Αποστολή» και τη Eurobank
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Το aRtοποιώ σκορπίζει αγάπη με γλυκό και αρκουδάκι

Συλλογή παιχνιδιών, τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για οικογένειες της Λέσβου
ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

Πώς το αιμοδυναμικό της Μυτιλήνης αλλάζει τον χάρτη της καρδιολογικής φροντίδας

Η ομιλία του δρ Αναστάσιου Μίλκα στην εκδήλωση της AHEPA και η μάχη για κάθε καρδιά στο νησί