× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Τα έργα αν έχουν πατρότητα, έχουν και ονοματεπώνυμο»

Ο Νίκος Σηφουνάκης σπάει τη σιωπή του και μιλά για τα έργα Καλλονής – Σιγρίου και Αγίας Παρασκευής - Στύψης

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 16/3/2021

«Τα έργα αν έχουν πατρότητα, έχουν και ονοματεπώνυμο»
' χρόνος ανάγνωσης

«Έχω αποχωρήσει οικειοθελώς από την ενεργό πολιτική, αλλά παραμένω ενεργός πολίτης, περιορίζοντας στο ελάχιστο τον Δημόσιο Λόγο μου» αναφέρει με δήλωση του σήμερα ο πρώην βουλευτής Λέσβου και επί πολλά χρόνια Υπουργός Νίκος Σηφουνάκης.

Με αφορμή όμως «την επίσημη ανακοίνωση για την δημοπράτηση του σημαντικού οδικού έργου Καλλονής –Πέτρας και τις δηλώσεις που ακολούθησαν ως προς την ‘πατρότητα’ του έργου, μια παλαιά παθογένεια της πολιτικής» και «την για δεύτερη φορά διαφαινόμενη διακοπή –εγκατάλειψη του εκτελούμενου έργου Καλλονής – Σίγρι» ο Νίκος Σηφουνάκης με δημόσια δήλωση του που διένειμε στα Μέσα Ενημέρωσης μίλησε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Θεωρώ χρέος να υπενθυμιστεί η ιστορική αλήθεια όπως δρομολογήθηκε και με ευθύνη μου, η οποία είναι αδιαμφισβήτητη και τεκμηριωμένη» λέει ο κ. Σηφουνάκης τονίζοντας πως «επί δεκαετίες η κατασκευή του υπήρξε όραμα το οποίο κυριαρχούσε στις προεκλογικές διακηρύξεις, όμως την πρωτοβουλία και ευθύνη της κατασκευής του ανέλαβε η Κυβέρνηση που σχηματίστηκε μετά τις εκλογές του 2000.


Ακολουθεί η παράθεση του χρονικού των έργων:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«2002-2003: Κυβέρνηση Κ. Σημίτη, το Υπουργείο Αιγαίου καταθέτει την πρόταση υλοποίησης του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου αλλά και Καλλονής - Πέτρας, ο οποίος δεν είχε προταχθεί έως τότε. Φορέας εκτέλεσης ορίστηκε το ΥΠΕΧΩΔΕ και Φορέας χρηματοδότησης το Υπουργείο Αιγαίου, του οποίου ήμουν επικεφαλής την τετραετία 2000 - 2004. Το ΥΠΕΧΩΔΕ προκήρυξε την ανάθεση των μελετών στις 09/06/2003,οι οποίες ανατέθηκαν στα τεχνικά γραφεία: Δοξιάδη & Αρώνη-Δρέτα-Καρλάφτη,δαπάνης2,3 εκ. ευρώ και 1,1 εκ. ευρώ αντίστοιχα, με συμβατική υποχρέωση ολοκλήρωσης των αρχές 2005. Σσυντονιστής ορίστηκε οτότε Γεν. Γραμ. Δ. Καπετανάς.

Με την γνωστοποίηση της πρώτης επεξεργασίας των μελετών υπήρξαν αντιδράσεις, διαφωνίες και προσφυγές, όπως για το σημείο αφετηρίας Καλλονής-Πέτρας, τις παρακάμψεις χωριών, της Σήραγγας Στύψης κ.α. Οι Συσκέψεις με τους Δ/ντες ΥΠΕΧΩΔΕ, την Δ.Τ.Υ.Ν. Λέσβου και των Μελετητών γίνονταν τις περισσότερες φορές στην έδρα του Υπ. Αιγαίου στη Μυτιλήνη.


Με επισκέψεις επιτόπου στις έδρες των τότε Δήμων, οριστικοποιήθηκαν οι χαράξεις τους, και μάλιστα έγινα αυτοψίες και με την χρησιμοποίηση ελικοπτέρου.
2004-2009: Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, με επιστολές μου -Ευρωβουλευτής- ενημερώνω για την ανάγκη τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων εκπόνησης των μελετών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2009-2010: Κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, τοποθετούμαι στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, με εκχώρηση και της αρμοδιότητας της Γεν. Γραμ. Αιγαίου.

Επανεκκίνηση συναντήσεων με Μελετητές, Υπηρεσίες, Διαχειριστική Αρχή Συντονιστής ορίζεται ο νυν Αντιπεριφερειάρχης και τότε συνεργάτης του γραφείου μου, Π. Χριστόφας. Διαπιστώνεται η υποχρηματοδότηση που υπήρξε για τις μελέτες, οι οποίες επαναχρηματοδοτούνται και επιβεβαιώνεται ότι η μελέτη ‘’Καλλονή-Πέτρα’’έχει μεγάλη υστέρηση. Χρηματοδοτούνται και εκτελούνται τα εκκρεμή τμήματα έργων, Λάρσου-Καλλονής & Μόριας-Λάρσου.


2010-Σεπτέμβριος:Υ πουργός αναπληρωτής ΥΠΕΚΑ, πραγματοποιείται συνάντηση στην Μυτιλήνη, και επίσκεψη στο Σίγρι για το Λιμάνι και τον οδικό άξονα με τον Υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα, και ανακοινώνεται η ένταξη του έργου Καλλονή-Σίγρι στο θεματικό πρόγραμμα του Υπ. Υποδομών 44,5 εκ. €, για να μην επιβαρυνθεί η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. (11/08/2011 εντάχθηκε επισήμως στο πρόγραμμα ‘’Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας’’)2011:Ολοκληρώνονται τα τεύχη Δημοπράτησης, εγκρίνεται από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, και την 1η Νοεμβρίου δημοσιεύεται και στον ΤοπικόΤύπο η Δημοπράτηση Καλλονής-Σίγρι, η οποία δεν πραγματοποιείται λόγω απεργιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

27 Μαρτίου 2012: Κυβέρνηση Λ. Παπαδήμου, παραμένω στο ΥΠΕΚΑ, τρίτη επαναδημοπράτηση του έργου η οποία οδήγησε και στην οριστική ανάθεσητου στις 09 Σεπτεμβρίου 2012, ενώ η μελέτη ‘’Καλλονή-Πέτρα’’ βρισκόταν στο στάδιο επικαιροποίησης της.Εν κατακλείδι: Γίνεται αντιληπτό ότι το πλήρες ιστορικό των δύο αυτών μεγάλων έργων δεν περιγράφεται εν συντομία. Ότι τα μεγάλα έργα δεν ολοκληρώνονται σε μια Κυβερνητική Θητεία.

Ο νόμος 3263/2004, με διαφάνεια ως προς τον μειοδότη έργου,αλλά λάθος η κατάργηση πρόσθετων κριτηρίων ποιοτικών κ.α. λειτούργησε εις βάρος της προοπτικής των έργων. Σε πολλαπλά παραδείγματα μπορώ να αναφερθώ, και σαφώς το ότι καρκινοβατεί επί εννέα χρόνια το μεγάλο έργο του βόρειου άξονα, με χαμηλή μάλιστα έκπτωση οφείλεται και σε αυτό.


Οι δύο οδικοί άξονες, το Λιμάνι Σιγρίου, το Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους, σχεδιάστηκαν ως ένα αλληλένδετο σύνολο και έτσι παρουσιάστηκαν από εμένα το μακρινό1984 (Νομάρχης), στο Συνέδριο Νομών του Αιγαίου, παρουσία του τότε Πρωθυπουργού Α. Παπανδρέου».

Και ο Νίκος Σηφουνάκης καταλήγει: «Τέλος, η ιστορική μνήμη έχει αποθηκεύσει πότε, και πως δημιουργήθηκαν τα μεγάλα έργα. Υπ ́ αυτήν την έννοια εάν υπάρχει πατρότητα αυτή έχει ονοματεπώνυμο».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΧΩΡΙΑ

Απολογισμός για το 2ο Φεστιβάλ Νέων του Πλωμαρίου

Επιτυχημένη διοργάνωση από το Σύνδεσμο Πλωμαριτών Αττικής «Βενιαμίν ο Λέσβιος»
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Η κυβέρνηση συνεχίζει τον εμπαιγμό των υγειονομικών

Το μέλος του γενικού συμβουλίου της ΠΟΕΔΗΝ Στρατής Σαμαράς καταγγέλλει την μη εκπλήρωση των κυβερνητικών υποσχέσεων
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

140.000 ευρώ για το Μιχαλέλειο και σιδερένια παπούτσια για δρόμους και παρακάμψεις

Αναλυτική ενημέρωση για την εξέλιξη των έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου έκανε ο Κώστας Μουτζούρης και οι στενοί συνεργάτες του αντιπεριφερειάρχες
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στο πλευρό της Καισαριανής η Λαϊκή Συσπείρωση Δυτικής Λέσβου

Καταγγέλλει προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών των δήμων και ποινικοποίησης της αλληλεγγύης στους εργαζόμενους
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΡΑΣΕΙΣ

Ένα νέο αμαξίδιο, ανάσα αξιοπρέπειας για τον Κώστα στην Ερμού

Χάρη στον Γιώργο Κοτοπούλη και τον Πρόδρομο Πατερέλλη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Νέα σχολική χρονιά με αναβαθμισμένες υποδομές στη Μυτιλήνη

Με ανακαινίσεις, νέους χώρους και σύγχρονο εξοπλισμό, ο Δήμος Μυτιλήνης αποδεικνύει ότι η Παιδεία μπαίνει στην πρώτη γραμμή!
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Νέα φωτιά στον καταυλισμό Ρομά στην Παγανή

Επί ποδός η Πυροσβεστική
ΑΤΖΕΝΤΑ

Μνήμη απελευθέρωσης: Σεπτέμβρης ’44 στη Λέσβο

Το ΚΚΕ καλεί σε εκδήλωση στα Τσαμάκια για την ιστορική μνήμη και τους σημερινούς αγώνες
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Έξι νέα έργα για την Παιδεία στο Βόρειο Αιγαίο

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Κ. Μουτζούρη εντάσσονται στο Πρόγραμμα 2021-2027 έργα άνω των 15,8 εκατ. ευρώ για σχολικές υποδομές σε Σάμο, Χίο και Ικαρία
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Βαρύ πένθος στις ενορίες της Καλλιθέας Μυτιλήνης

Απεβίωσε ο αγαπημένος ιερέας που υπηρέτησε με σεμνότητα και αγάπη την τοπική Εκκλησία
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Σε κατάσταση ακραίας ξηρασίας η Λέσβος

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η επίσημη ιστοσελίδα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών σε συνεργασία με την υπηρεσία Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Tο επικίνδυνο «διαβατήριο» των εφήβων για κλαμπ και αλκοόλ στη Μυτιλήνη

Ένα κοινό μυστικό ανάμεσα στους ανήλικους, άγνωστο όμως σε γονείς και καταστηματάρχες – οι κίνδυνοι και οι ευθύνες που προκύπτουν
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ