ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
«Ο Δήμος Μυτιλήνης θα γίνει περίγελος της Ευρώπης με τα έργα των 18 εκ. ευρώ »
Εκθέσεις ιδεών χωρίς μελέτες και προδιαγραφές χαρακτηρίζει τις προτάσεις του Δήμου Μυτιλήνης προς την Ευρωπαϊκή Ένωση ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Κώστας Κατσαρός
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσίευση 23/1/2021
Οξύτατη κριτική στη Δημοτική Αρχή Μυτιλήνης ασκεί ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Λέσβου, Κώστας Κατσαρός, σχετικά με τα 18 εκατομμύρια ευρώ που δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση ως αντισταθμιστικά για το μεταναστευτικό.
Σε συνέντευξή του στο «Ν» 99 fm και στην εκπομπή «Πρωινοί Διάλογοι» ο Κώστας Κατσαρός, χαρακτήρισε εξαιρετικά πρόχειρες τις ανακοινώσεις της δημοτικής αρχής για τα τρία μεγάλα έργα στο παλιό κολυμβητήριο, στην πλαζ Τσαμάκια και στον Άγιο Θεράποντα, σημειωνοντας ότι δεν υπάρχουν ούτε μελέτες, ούτε αδειδοτήσεις, ούτε καν εκτιμήσεις για το πόσο μπορεί να κοστίζουν αυτές οι παρεμβάσεις.
Έργα χωρίς μελέτη και προϋπολογισμό
«Αυτό που δεν μπορώ να κατανοήσω σημείωσε, είναι πως προκύπτει το ποσό των 18 εκατομμυρίων ευρώ. Υπάρχουν δηλαδή εγκεκριμένες μελέτες με προϋπολογισμό οι οποίες δείχνουν ότι τα χρήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των έργων αυτών αντιστοιχεί σε αυτό το ποσό; Επιπλέον δεν κατανοώ πως ο Δήμος Μυτιλήνης προτείνει παρεμβάσεις και έργα σε ακίνητα με περίπλοκο ιδιοκτησιακό καθεστώς, και βαριές αδειοδοτήσεις αιγιαλού και παραλίας οι οποίες είναι σχεδόν αδύνατον να εξασφαλισθούν σε σύντομο διάστημα».
Σοβαρά στατικά προβλήματα
Αναφερόμενος στο θέμα του κολυμβητηρίου στο λιμάνι, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι το εν λόγω κτίριο, έχει κριθεί ακατάλληλο και μάλιστα όπως είπε η προηγούμενη δημοτική αρχή μέσω του master plan είχε προτείνει την κατεδάφισή του και τη δημιουργία αίθουσας αναμονής. Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε είναι ένα κτίριο με πολύ σοβαρά προβλήματα και κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει ποια είναι η στατική κατάσταση του και πόσα χρήματα πραγματικά απαιτούνται για την επισκευή του.
Η ΕΤΑΔ δεν παραχωρεί τα φιλέτα της
«Σε ό,τι αφορά στην ανάπλαση της πλαζ Τσαμάκια, δεν ξέρω ποιο είναι το σχέδιο της Δημοτικής Αρχής, όποιο και αν είναι όμως οφείλει να γνωρίζει ότι η παραλία αυτή δεν ανήκει στο Δήμο Μυτιλήνης. Συνολικά η πλαζ είναι 17,7 στρέμματα. Από αυτά τα 11 ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ και τα 7 στρέμματα ανήκουν στην ΕΤΑΔ.
Σε μια προσπάθεια που έκανε η προηγούμενη δημοτική αρχή να εξασφαλίσει δωρεάν παραχωρήσεις των εκτάσεων αυτών, έλαβε αρνητική απάντηση και μάλιστα η ΕΤΑΔ είχε πει χαρακτηριστικά ότι σκοπεύει να αξιοποιήσει το «φιλέτο» όπως το χαρακτήρισε έναντι υψηλού τιμήματος. Από εκεί και πέρα μπαίνουν σοβαρά ζητήματα αιγιαλού και παραλίας τα οποία ως γνωστόν είναι δύσκολο να ξεπεραστούν».
Αναφορικά με το έργο του Αγίου Θεράποντα, ο Κώστας Κατσαρός σημείωσε πως η μόνη υπηρεσία που μπορεί να διεκδικήσει χρήματα για την ανάπλαση του Ιερού Ναού είναι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου, η οποία άλλωστε σημείωσε το επόμενο διάστημα έχει προγραμματίσει την υλοποίηση ενός σημαντικού έργου, το οποίο όμως δεν έχει σχέση προφανώς με όσα ανακοίνωσε ο Δήμος Μυτιλήνης.
Χάνεται ο ποδηλατόδρομος;
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, αναφέρθηκε στα έργα που ενέταξε ο τέως Δήμο Λέσβου στο Πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης και τα οποία όπως σημείωσε δεν φαίνεται να προχωρούν.
«Πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα των έργων αυτών, σημείωσε ο Κώστας Κατσαρός είναι ο ποδηλατόδρομος Σουράδας – Νεάπολης, ένα σημαντικό έργο με εξασφαλισμένη Περιβαλλοντική μελέτη, την οποία η προηγούμενη δημοτική αρχή ίδρωσε για να πάρει, και το έργο της Διαχείρισης των Αστικών Αποβλήτων. Ειδικά το έργο του ποδηλατόδρομου, είναι ένα ώριμο έργο που η δημοτική αρχή θα μπορούσε να εντάξει αμέσως μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες νομιμοποίησης του δρόμου του αεροδρομίου η οποία αναμένεται να γίνει τον Απρίλιο. Απο εκεί και πέρα μια σειρά από σημαντικά έργα δεν ξέρουμε σε τι φάση βρίσκονται και πότε θα δημοπρατηθούν».
Υπάρχουν αδειοδοτήσεις
Σχολιάζοντας τα έργα που ενέταξε η δημοτική αρχή στο Πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης, όπως η Πλατεία Σαπφούς – Ανάπλαση της Προκυμαίας, σημείωσε ότι καλές είναι οι προτάσεις και τα σχέδια επί χάρτου, ωστόσο, πρόσθεσε χωρίς εξασφαλισμένες αδειοδοτήσεις τα έργα δεν μπορούν να προχωρήσουν και να δημοπρατηθούν έως το τέλος του 2021».