Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα, η διαδικτυακή τελετή ορκωμοσία των πρώτων αποφοίτων του Διιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φυσικοί Κίνδυνοι και Αντιμετώπιση Καταστροφών».
Στην ορκωμοσία παρευρέθησαν ο Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου Δ. Παπαγεωργίου, ο Κοσμήτορα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών κ. Ν. Ναγόπουλος, ο Πρόεδρος του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Καθηγητής Θ. Κίζος, ο Διευθυντής του Διι-ιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Καθηγητής Ν. Ζούρος.
Προσφωνώντας τους αποφοίτους ο Διευθυντής του Διιδρυματικού Προγράμματος Σπουδών Καθηγητής Νικόλαος Ζούρος αναφέρθηκε στην φιλοσοφία και στους στόχους του Δι-ιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φυσικοί Κίνδυνοι και Αντιμετώπιση Καταστροφών» το οποίο λειτούργησε για πρώτη χρονιά το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 στη Μυτιλήνη, και είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ των Τμημάτων Γεωγραφίας και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Στο πλαίσιο της λειτουργίας του Δι-ιδρυματικού ΠΜΣ συνεργάζονται επίσης το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου (Μ.Φ.Ι.Α.Δ.Λ.), το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Κρήτης (Μ.Φ.Ι.-Π.Κ.) και το Αριστοτέλειο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης (Α.Μ.Φ.Ι.Θ.)
Αντικείμενο του Δι-ιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών είναι η εκπαίδευση και η έρευνα για την κατάρτιση επιστημόνων σε θέματα που αφορούν φυσικούς κινδύνους και καταστροφές και την αντιμετώπισή τους με σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές της επιστήμης διαχείρισης των περιβαλλοντικών κινδύνων.
Αναλυτικά οι στόχοι του Δ.Π.Μ.Σ. είναι:
Το Δι-ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στοχεύει στην παροχή μίας υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης για την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών προσαρμοσμένου στις ανάγκες του συγκεκριμένου κλάδου. Η πολυετής διδακτική εμπειρία όλων των διδασκόντων και η υψηλή ερευνητική και επιστημονική τους επάρκεια στα αντικείμενα του Δ.Π.Μ.Σ., όπως αυτή υποδεικνύεται και από το πλούσιο δημοσιευμένο επιστημονικό τους έργο, αποτελούν εχέγγυα του προσδοκώμενου υψηλού επιπέδου κατάρτισης νέων επιστημόνων.