× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Παλιές υποσχέσεις σε νέο περιτύλιγμα

Η σημερινή αναφορά του Πρωθυπουργού για δρομολόγηση οχηματαγωγού πλοίου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Μυτιλήνη – Χίος – Πειραιάς έχει μεγάλη προϊστορία...

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 3/8/2025

Παλιές υποσχέσεις σε νέο περιτύλιγμα
' χρόνος ανάγνωσης

Την Κυριακή 3 Αυγούστου, σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, ο Πρωθυπουργός υποσχέθηκε ακτοπλοϊκή σύνδεση του Έβρου (βλέπε Αλεξανδρούπολη) με τον Πειραιά, με ενδιάμεσους σταθμούς τη Λέσβο και τη Χίο. Ο φιλοκυβερνητικός Τύπος, που δεν έχει πάει ακόμη για διακοπές, αντιμετώπισε το θέμα ως μία θετική κυβερνητική παροχή. Στη νησιωτική Ελλάδα, η ανταπόκριση του Τύπου ήταν ακόμη πιο θετική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλήθεια είναι πως το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει κάνει τρεις ή τέσσερις προσκλήσεις ζητώντας την εκδήλωση ενδιαφέροντος από εταιρείες που διαχειρίζονται οχηματαγωγά πλοία για τη συγκεκριμένη γραμμή, χωρίς να προσφέρει μίσθωμα. Όλες οι προσκλήσεις έως σήμερα έχουν βγει άκαρπες, καθώς όλες οι εν δυνάμει ενδιαφερόμενες εταιρείες θέλουν να λάβουν μίσθωμα. Έτσι, το μόνο νέο στοιχείο στην ανακοίνωση του Πρωθυπουργού είναι πως τώρα η κυβέρνηση είναι έτοιμη να προσφέρει μίσθωμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα πείτε ότι έτσι κι αλλιώς πρόκειται για ένα θετικό νέο, τόσο για τον Έβρο όσο και για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Ωστόσο, η αναφορά του Πρωθυπουργού είναι πολύ σαφής: η νέα γραμμή έρχεται ως μέσο στήριξης του Έβρου κι όχι των νησιών. Στόχος είναι να μειωθεί το μεταφορικό κόστος που βαρύνει τα προϊόντα του Έβρου όταν φθάνουν στην Αττική. Γι’ αυτό και στον αρχικό σχεδιασμό προβλεπόταν τα φορτηγά με εμπορεύματα επιχειρήσεων του Έβρου να μεταφέρονται στον Πειραιά δωρεάν.

Το ερώτημα που θέτουν οι νησιώτες είναι αν η γραμμή αυτή θα καλύψει τις ανάγκες των νησιών του Βορείου Αιγαίου. Είναι φανερό πως από τον σχεδιασμό της γραμμής έχει εξαιρεθεί η Λήμνος, για λόγους ακατανόητους κατά την άποψή μας. Σε ό,τι αφορά τη Λέσβο και τη Χίο, ίσως υπάρξει μια εναλλακτική λύση στη μεταφορά εμπορευμάτων τους καλοκαιρινούς μήνες. Ωστόσο, καμία μεταφορική εταιρεία δεν θα διακινδυνεύσει να μείνει εκτός των γκαράζ των πλοίων που σταθερά εξυπηρετούν τις μεταφορές φορτηγών από και προς τα δύο νησιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια παλιά υπόσχεση
Στις 18 Νοεμβρίου 2024, το «Ν» δημοσίευσε άρθρο με τίτλο «Κυοφορείται σύνδεση Μυτιλήνης και Χίου με Αλεξανδρούπολη» και υπότιτλο «Σχεδιάζεται η δρομολόγηση οχηματαγωγού πλοίου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Μυτιλήνη – Χίος – Πειραιάς». Στις 9 Απριλίου, το «Ν» επανήλθε στο θέμα και δημοσίευσε άρθρο με τίτλο «Ζητείται Ro‑Ro για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σίγρι – Μεστά – Πειραιάς» και υπότιτλο «Σύμβαση διάρκειας ενός έως πέντε ετών προβλέπει η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Ναυτιλίας». Στις αρχές του καλοκαιριού έγιναν οι σχετικές ανακοινώσεις από τον υφυπουργό Ναυτιλίας, Στέφανο Γκίκα. Κι επειδή τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις, ο Πρωθυπουργός θυμήθηκε αυτή την κυβερνητική υπόσχεση, που είχε δοθεί στους κατοίκους του Έβρου πριν από πολύ καιρό, και την επανέφερε.

Το ερώτημα που καλείται να απαντήσει η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός είναι πού θα βρεθεί το οχηματαγωγό πλοίο που θα δρομολογηθεί στη γραμμή και μάλιστα θα πραγματοποιεί ένα δρομολόγιο την εβδομάδα. Δηλαδή, ουσιαστικά το πλοίο τις μισές ημέρες της εβδομάδας θα είναι δεσμευμένο στη συγκεκριμένη γραμμή.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Εμπρός τώρα για το Βόλο»

Πλώρη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου με το Βόλο βάζει ο Περιφερειάρχης Κώστας Μουτζούρης μετά την προκήρυξη του διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού της γραμμής Ro-Ro Αλεξανδρούπολη-Λέσβος-Χίος-Πειραιά
ΑΓΟΡΑ

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην ΕΤΑΛ

Η Εταιρεία επενδύει στη συνεργασία και στη νησιωτική ανάπτυξη με ορίζοντα το 2030
ΑΤΖΕΝΤΑ

Ανάβουν τα καζάνια των φίλων στην Ανεμώτια

Αποστάγματα, μανιτάρια και μουσικές στη 5η Συνάντηση Φιλίας & Επικοινωνίας – μια γιορτή που μυρίζει κοινότητα και φθινόπωρο
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Μάχη για να σωθούν τα ΕΛΤΑ της Ερεσού και του Πλωμαρίου

Τι λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων ΕΛΤΑ Λέσβου στο «Ν» και αιχμηρή καταγγελία για την ολιγωρία της Διοίκησης από τους εργαζόμενους
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

«Ξαφνικός θάνατος» για τα ΕΛΤΑ στη Λέσβο

Τι λέει ο πρόεδρος του Σωματείου «Ζήνων», Γρηγόρης Κάιτατζης
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Το «Ηφαίστειο Ανεμώτιας» στο Πάντειο Πανεπιστήμιο

Παράδειγμα κοινωνικής επιχειρηματικότητας από τη Λέσβο
ΑΓΟΡΑ

Μοναδική προσφορά από το Beauty House στη Μυτιλήνη

IPL full body αποτρίχωση μόνο με 140 ευρώ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Πάνε και έρχονται στη Λέσβο τα στελέχη των γαλακτοβιομηχανιών

Στόχος των κτηνοτροφικών συνεταιρισμών του νησιού να πετύχουν αύξηση της τιμής για λογαριασμό των μελών τους
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ζοφερό φθινόπωρο για την ελαιοκομία στη Λέσβο

Ελάχιστη παραγωγή, χαμηλές τιμές και νέα μέτρα δημιουργούν ασφυξία στους ελαιοπαραγωγούς του νησιού. Από χαμηλά ξεκινούν οι τιμές στο νησί για έξτρα παρθένα και παρθένα ελαιόλαδα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Νέα δεδομένα στο κληρονομικό δίκαιο

Βασικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η προστασία των πολιτών από την οικονομική παγίδα των χρεωμένων κληρονομιών.
ΕΛΛΑΔΑ

Ποιος ελέγχει ποιον στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Η κατάθεση της Ρόζας Γαργαλάκου ανοίγει νέα ερωτήματα για τις ευθύνες των τεχνικών συμβούλων και των διοικήσεων
ΑΓΟΡΑ

Το In Market κλειστό σε ένδειξη πένθους

Η ομάδα του καταστήματος εκφράζει βαθιά θλίψη και τα συλλυπητήρια της στην οικογένεια της αγαπημένης συνεργάτιδας Ρένας Μαυρογιάννη