× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Παλιές υποσχέσεις σε νέο περιτύλιγμα

Η σημερινή αναφορά του Πρωθυπουργού για δρομολόγηση οχηματαγωγού πλοίου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Μυτιλήνη – Χίος – Πειραιάς έχει μεγάλη προϊστορία...

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 3/8/2025

Παλιές υποσχέσεις σε νέο περιτύλιγμα
' χρόνος ανάγνωσης

Την Κυριακή 3 Αυγούστου, σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, ο Πρωθυπουργός υποσχέθηκε ακτοπλοϊκή σύνδεση του Έβρου (βλέπε Αλεξανδρούπολη) με τον Πειραιά, με ενδιάμεσους σταθμούς τη Λέσβο και τη Χίο. Ο φιλοκυβερνητικός Τύπος, που δεν έχει πάει ακόμη για διακοπές, αντιμετώπισε το θέμα ως μία θετική κυβερνητική παροχή. Στη νησιωτική Ελλάδα, η ανταπόκριση του Τύπου ήταν ακόμη πιο θετική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλήθεια είναι πως το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει κάνει τρεις ή τέσσερις προσκλήσεις ζητώντας την εκδήλωση ενδιαφέροντος από εταιρείες που διαχειρίζονται οχηματαγωγά πλοία για τη συγκεκριμένη γραμμή, χωρίς να προσφέρει μίσθωμα. Όλες οι προσκλήσεις έως σήμερα έχουν βγει άκαρπες, καθώς όλες οι εν δυνάμει ενδιαφερόμενες εταιρείες θέλουν να λάβουν μίσθωμα. Έτσι, το μόνο νέο στοιχείο στην ανακοίνωση του Πρωθυπουργού είναι πως τώρα η κυβέρνηση είναι έτοιμη να προσφέρει μίσθωμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα πείτε ότι έτσι κι αλλιώς πρόκειται για ένα θετικό νέο, τόσο για τον Έβρο όσο και για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Ωστόσο, η αναφορά του Πρωθυπουργού είναι πολύ σαφής: η νέα γραμμή έρχεται ως μέσο στήριξης του Έβρου κι όχι των νησιών. Στόχος είναι να μειωθεί το μεταφορικό κόστος που βαρύνει τα προϊόντα του Έβρου όταν φθάνουν στην Αττική. Γι’ αυτό και στον αρχικό σχεδιασμό προβλεπόταν τα φορτηγά με εμπορεύματα επιχειρήσεων του Έβρου να μεταφέρονται στον Πειραιά δωρεάν.

Το ερώτημα που θέτουν οι νησιώτες είναι αν η γραμμή αυτή θα καλύψει τις ανάγκες των νησιών του Βορείου Αιγαίου. Είναι φανερό πως από τον σχεδιασμό της γραμμής έχει εξαιρεθεί η Λήμνος, για λόγους ακατανόητους κατά την άποψή μας. Σε ό,τι αφορά τη Λέσβο και τη Χίο, ίσως υπάρξει μια εναλλακτική λύση στη μεταφορά εμπορευμάτων τους καλοκαιρινούς μήνες. Ωστόσο, καμία μεταφορική εταιρεία δεν θα διακινδυνεύσει να μείνει εκτός των γκαράζ των πλοίων που σταθερά εξυπηρετούν τις μεταφορές φορτηγών από και προς τα δύο νησιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια παλιά υπόσχεση
Στις 18 Νοεμβρίου 2024, το «Ν» δημοσίευσε άρθρο με τίτλο «Κυοφορείται σύνδεση Μυτιλήνης και Χίου με Αλεξανδρούπολη» και υπότιτλο «Σχεδιάζεται η δρομολόγηση οχηματαγωγού πλοίου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Μυτιλήνη – Χίος – Πειραιάς». Στις 9 Απριλίου, το «Ν» επανήλθε στο θέμα και δημοσίευσε άρθρο με τίτλο «Ζητείται Ro‑Ro για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σίγρι – Μεστά – Πειραιάς» και υπότιτλο «Σύμβαση διάρκειας ενός έως πέντε ετών προβλέπει η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Ναυτιλίας». Στις αρχές του καλοκαιριού έγιναν οι σχετικές ανακοινώσεις από τον υφυπουργό Ναυτιλίας, Στέφανο Γκίκα. Κι επειδή τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις, ο Πρωθυπουργός θυμήθηκε αυτή την κυβερνητική υπόσχεση, που είχε δοθεί στους κατοίκους του Έβρου πριν από πολύ καιρό, και την επανέφερε.

Το ερώτημα που καλείται να απαντήσει η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός είναι πού θα βρεθεί το οχηματαγωγό πλοίο που θα δρομολογηθεί στη γραμμή και μάλιστα θα πραγματοποιεί ένα δρομολόγιο την εβδομάδα. Δηλαδή, ουσιαστικά το πλοίο τις μισές ημέρες της εβδομάδας θα είναι δεσμευμένο στη συγκεκριμένη γραμμή.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχονται πρόστιμα για τις εκκρεμότητες στο ΓΕΜΗ

Θα επιβάλλονται από 1 Ιανουαρίου 2026 και θα φθάνουν ως τα 100.000 ευρώ
ΕΛΛΑΔΑ

Έμμεση ομολογία υποεκτίμησης της ανεργίας από την ΕΛΣΤΑΤ

Η διαχρονική απόκλιση του αριθμού των ανέργων που ανακοινώνει η Ελληνική Στατιστική Αρχή με τους αριθμούς που ανακοινώνει η ΔΥΠΑ μαρτυρά συστηματική υποεκτίμηση της ανεργίας.
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Συγχώνευση των δικτύων ΑΤΜ ετοιμάζουν οι τράπεζες

Η λύση που φαίνεται να εξετάζεται από τα τραπεζικά ιδρύματα είναι να στεγαστούν όλες οι τράπεζες σε ένα δίκτυο ΑΤΜ με κοινή ονομασία. Τα κοινόχρηστα ΑΤΜ έρχονται μετά την κατάργηση των προμηθειών.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Τρομάζει η επιζωοτία της ευλογιάς των προβάτων

Ώρα να ληφθούν μέτρα βιοασφάλειας στις εισόδους της Λέσβου και της Λήμνου, αλλά και να εντατικοποιηθούν τα μέτρα στις κτηνοτροφικές μονάδες
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Πάρτι κερδοσκόπων δείχνει ο πληθωρισμός

Τα στοιχεία της Eurostat για την εξέλιξη του πληθωρισμού στην Ελλάδα δείχνουν από που αντιλαμβάνεται κάθε κάτοικος της χώρας την διαρκή αύξηση των τιμών στα βασικά καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες
ΕΛΛΑΔΑ

Ετοιμάζονται «καμπάνες» για τις εταιρείες πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων

Συνεδριάζει τη Δευτέρα 4 Αυγούστου, το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) για να επιβάλει τις πρώτες διοικητικές ποινές
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Με πολύωρη καθυστέρηση αναμένεται το «Θαλασσίτης» στη Μυτιλήνη

Το οχηματαγωγό της Αειναύτης Ν.Ε. πραγματοποιεί το παρθενικό του ταξίδι στο Βόρειο Αιγαίο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κατά 17% υποχώρησαν οι αφίξεις Τούρκων τουριστών στη Λέσβο

Οι ημέρες παραμονής και η ημερήσια δαπάνη κρίνουν την θετική ή αρνητική πορεία της χρονιάς. Στα τέλη Σεπτεμβρίου θα υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για την εξέλιξη των αφίξεων στο σύνολο του έτους.
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως 8 Αυγούστου

Θα καταβληθούν 77,84 εκατ. ευρώ σε 94.759 δικαιούχους
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Το ΚΚΕ Λήμνου απορρίπτει τις φήμες εμπλοκής μέλους του

Σε ανακοίνωση της η Τομεακή Επιτροπή του κόμματος κάνει λόγο για «λασπολόγους και αντικομμουνιστές»
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επακούμβησε το «Διαγόρας» στο λιμάνι της Μύρινας

Μικρή ταλαιπωρία για τους επιβάτες του πλοίου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νέα γραμμή με καταμαράν από Αϊβαλί έφερε 150 τουρίστες στη Λέσβο

Την Παρασκευή 1η Αυγούστου. Ανάμεσα τους ήρθε και ο Δήμαρχος του Μπαλικεσίρ της Τουρκίας, τον οποίον υποδέχθηκε στο λιμάνι ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Νίκος Γιαννάκας