Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σήμερα
Ενάντια στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, ενώ ζητούν απόσυρση της κάμερας από την τάξη, ΕΛΜΕ και Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 1/6/2020
Την απόσυρση των καμερών από την τάξη και του πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση ζητούν οι εκπαιδευτικοί που διοργανώνουν σήμερα Δευτέρα στις 7 το απόγευμα συγκέντρωση στην πλατεία Σαπφούς.
Σε αυτό καλούν τόσο ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όσο και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης.
Ας σημειωθεί ότι ξεκινάει σήμερα Δευτέρα 1 Ιουνίου η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση στη βουλή και προχωρεί η ψήφιση του την επόμενη εβδομάδα.
Σε πανελλαδική δράση καλούν σήμερα και οι Ομοσπονδίες Δασκάλων και Καθηγητών.
Η κυβέρνηση κατέθεσε την Πέμπτη το βράδυ στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση, «προχωρώντας με αλαζονεία στην προώθηση της αντιεκπαιδευτικής αντιδραστικής πολιτικής της» επισημαίνει η «Αγωνιστική Παρέμβαση» της ΕΛΜΕ.
Η μεγάλη συμμετοχή χιλιάδων εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών και φοιτητών στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια (8/5, 13/5 και 19/5) στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα, οδήγησαν την κυβέρνηση στην αναπροσαρμογή την τακτική της, υποχωρώντας σε επιμέρους ρυθμίσεις για να προωθήσει άμεσα το συνολικό της σχέδιο για ψήφιση του πολυνομοσχεδίου.
Στο πολυνομοσχέδιο, όμως, διατηρούνται σύμφωνα με την «Αγωνιστική Παρέμβαση» σχεδόν «όλες οι αντιδραστικές αντιεκπαιδευτικές διατάξεις που υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο»:
-αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων με βάση προαγωγής 10 για όλες τις τάξεις, τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου –μέτρα που κάνουν το σχολείο εξεταστικό κέντρο , μετατρέπουν σε σχολική γνώση τα SOS θέματα και εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς .
-επαναφορά της διαγωγής και αύξηση ποινών για τους μαθητές,
νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων» προωθώντας τις δεξιότητες σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης .
-αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης «εσωτερική και εξωτερική» από τον Σεπτέμβρη του 2020, θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
-αύξηση του αριθμού των προτύπων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία.
-ποινές τουλάχιστον 2ετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές!
άμεση μείωση μετεγγραφών και εισακτέων από του χρόνου στα ΑΕΙ.
- ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα -πιο εκτεταμένη και βαθιά ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
«Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που θα συνθλίψει μαζικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών και θα επιφέρει ένα τεράστιο πλήγμα στο δημόσιο σχολείο. Είναι ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων των πολιτικών προηγούμενων κυβερνήσεων, που σκοπεύει να το ολοκληρώσει με τα νομοσχέδια για την ΤΕΕ και τις δομές και τη διοίκηση της εκπαίδευσης.
Κατευθύνσεις που προωθούνται για το σχολείο με το -υπό ψήφιση -αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο όπως η πειθάρχηση, ο πανοπτικός έλεγχος, η τυποποίηση του μαθήματος σε μετρήσιμες δεξιότητες , η αξιολόγηση, η εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού εξυπηρετούνται και με την τροπολογία και Υ.Α. για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, με σκοπό να διαμορφώσουν τα δεδομένα και το κατάλληλο έδαφος για την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών μέτρων του πολυνομοσχεδίου . Με την τροπολογία και Υ.Α. μια βαθιά αντιπαιδαγωγική – αντισυνταγματική – αντιδημοκρατική τομή - θεσπίζει ως κανονική εκπαιδευτική διαδικασία την εξ αποστάσεως “εκπαίδευση , μετατρέπει τη διδασκαλία σε reality show ακυρώνοντας το περιεχόμενο της, καταπατά τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών» συμπληρώνει μεταξύ άλλων.