ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πλοίο για το Σίγρι ήταν και... πάει!
Δύσκολα θα μπει δρομολόγιο, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα λόγω κορονοϊού, τουλάχιστον ως τα τέλη Ιουνίου χωρίς ιδιαίτερες πιθανότητες και για Ιούλιο-Αύγουστο
Γράφει ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΗΣ Δημοσίευση 18/5/2020

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Σιγρίου με την ηπειρωτική Ελλάδα αποτέλεσε πέρυσι μια άκρως θετική εξέλιξη, που ενίσχυσε σημαντικά το τουριστικό ρεύμα προς τη Δυτική Λέσβο, εξυπηρετώντας σημαντικά τόσο τους κατοίκους της γύρω περιοχής, όσο και τους ταξιδιώτες της.
Παρότι η γραμμή, που ξεκινούσε από τον Πειραιά και έφτανε στο Σίγρι μέσω Μεστών Χίου, έτυχε θερμής ανταπόκρισης από το επιβατικό κοινό, όλα δείχνουν πως με τα σημερινά δεδομένα θα αποτελέσει απλή ανάμνηση φέτος το καλοκαίρι. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Ν», δεν υπάρχει -ως αυτή τη στιγμή- κάποια πρόβλεψη για δρομολόγιο που θα εξυπηρετεί και το λιμάνι του Σιγρίου από την Blue Star Ferries.
Το σχέδιο προ-κορονοϊού προέβλεπε και... Κυκλαδονήσια
Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα σχέδια της μοναδικής ναυτιλιακής εταιρείας, που δραστηριοποιείται στο βορειοανατολικό Αιγαίο, ήταν έτσι κι αλλιώς κάπως διαφοροποιημένα για το φετινό καλοκαίρι σε σχέση με πέρυσι, αφού προσανατολιζόταν να καθιερώσει τη σύνδεση μέσω κάποιου ή κάποιων κυκλαδίτικων προορισμών (σίγουρα τη Μύκονο και ίσως την Τήνο), πριν φτάσει σε Μεστά και Σίγρι. Μάλιστα, προ κορονοϊού, υπήρχε η σκέψη να μπει στη γραμμή το Blue Star Patmos που είναι σαφώς μεγαλύτερο πλοίο (μήκους 146μ), με διπλό καταπέλτη και δυνατότητα να μεταφέρει ως και 2.000 επιβάτες ανά ταξίδι.
Ωστόσο, η πανδημία του Covid-19 άλλαξε κατά πολύ τα πλάνα των ακτοπλοϊκών εταιρειών σε όλο το Αιγαίο, με αποτέλεσμα -κυρίως λόγω των περιοριστικών μέτρων- να υπάρχει προβληματισμός για την εκτέλεση του συνόλου των δρομολογίων που είχαν σχεδιαστεί.
Απαιτούνται πιέσεις, παρά τις μικρές πιθανότητες
Φυσικά, από τη στιγμή που η ακτοπλοϊκή σύνδεση με Μεστά και Σίγρι είναι εγκεκριμένη από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, κάθε διαφορετική εξέλιξη θα πρέπει να περάσει και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Ωστόσο, με τα υπάρχοντα δεδομένα, όλα δείχνουν ότι τουλάχιστον ως το τέλος Ιουνίου δεν θα υπάρξει τέτοιο δρομολόγιο, με τις πιθανότητες αυτό να συμβεί έστω μέσα στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου να μην ξεπερνούν, δυστυχώς, ούτε το 15-20%. Εξέλιξη, που είναι δεδομένο ότι θα προκαλέσει μαζικές αντιδράσεις και γιατί όχι συντονισμένες πιέσεις προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κυρίως από την τοπική αυτοδιοίκηση, αφού σε διαφορετική περίπτωση ουσιαστικά ακυρώνονται όλα όσα θετικά προηγήθηκαν πέρυσι τόσο για το Σίγρι, την πύλη της δυτικής Λέσβου, όσο και για τα Μεστά, της δυτικής Χίου.