ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Πάμε κι όπου βγει» με κατολισθήσεις στον νέο δρόμο Καλλονής ‑ Σιγρίου
Το έργο εμφανίζει πτώσεις βράχων τόσο στο τμήμα της οδού Μονή Λειμώνος έως Φίλια που έχει κλείσει και τώρα και μεταξύ Φίλιας και Ανεμώτιας.
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 27/2/2025

Γράφουν οι: Μαρία Χατζηγεωργίου και Θράσος Αβραάμ
Η φράση «πάμε και όπου βγει» έχει αναχθεί πλέον σε κυβερνητική στρατηγική, αποτελώντας την πιο ακριβή αποτύπωση της σημερινής πραγματικότητας στην Ελλάδα. Από την ανεπάρκεια στις δημόσιες συγκοινωνίες, τα ανεπαρκή σχολικά κτήρια και την τραγική οδική ασφάλεια, μέχρι τις συνεχείς αποτυχίες στην παράδοση κρίσιμων έργων υποδομής, όλα δείχνουν πως η προχειρότητα και η έλλειψη ευθύνης είναι το μόνο σταθερό στοιχείο της διακυβέρνησης Μητσοτάκη.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας περίπτωσης αποτελεί ο νέος οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου ο οποίος πολύ πρόσφατα ολοκληρώθηκε και μάλιστα εγκαινιάσθηκε με καμάρι από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη την άνοιξη του 2023.
Δυστυχώς πριν τρεις μήνες περίπου σημειώθηκαν οι πρώτες κατολισθήσεις στο τμήμα της οδού από την Μονή Λειμώνος έως την Φίλια. Μάλιστα το τμήμα αυτό του δρόμου λόγω της κατάστασης, έκλεισε επισήμως με μπάρες που υπάρχουν εκεί, ανεπισήμως όμως παραμένει ανοιχτό και οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να περάσουν από εκεί, φυσικά με δική τους ευθύνη.
Πρόσφατα ωστόσο σημειώθηκαν νέες κατολισθήσεις σε άλλο τμήμα του δρόμου και συγκεκριμένα στο ύψος μεταξύ της Φιλίας και της Ανεμώτιας. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες του ρεπορτάζ έχουν πέσει μεγάλοι όγκοι βράχων στην άκρη του δρόμου και εφόσον δεν υπάρχει κάποιο πλέγμα για να συγκρατήσει τις κατολισθήσεις στο συγκεκριμένο σημείο. Το ζήτημα είναι προφανώς ότι σκάφτηκαν τα βράχια στο πλαίσιο του έργου, όμως δεν θωρακίσθηκαν τα πρανή, τουλάχιστον όχι όσο απαιτείται, ώστε να μην γίνονται κατολισθήσεις. Σε κάποια σημεία έχουν τοποθετηθεί συρματοπλέγματα ωστόσο φαίνεται ότι η αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου μέτρου δεν είναι ικανή να συγκρατήσει τις πτώσεις.
Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα. Πώς είναι δυνατόν ένα τόσο ακριβοπληρωμένο έργο, που χρηματοδοτήθηκε από τα χρήματα των φορολογουμένων, να εμφανίζει τέτοιες αστοχίες μέσα σε τόσο συντομο χρονικό διάστημα; Γιατί δεν θωρακίστηκαν σωστά τα πρανή των βράχων ώστε να αποτραπούν οι κατολισθήσεις; Ποιος ευθύνεται για αυτή την εγκληματική προχειρότητα;
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, αντιλαμβανόμενη το φιάσκο, δεν έχει παραλάβει ακόμη το έργο, αφήνοντας το βάρος της αποκατάστασης στον εργολάβο και το Υπουργείο Υποδομών. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, ούτε στο κλειστό εδώ και τρεις μήνες τμήμα ούτε στο νέο σημείο των κατολισθήσεων έχει γίνει η παραμικρή παρέμβαση. Ο δρόμος παραμένει επικίνδυνος, οι πολίτες ρισκάρουν τη ζωή τους και η κυβέρνηση απλά σιωπά.
Η συγκεκριμένη υπόθεση δεν είναι απλά ένα μεμονωμένο περιστατικό. Είναι η αντανάκλαση μιας γενικότερης κυβερνητικής νοοτροπίας, όπου η επικοινωνία προηγείται της ουσίας, τα εγκαίνια προηγούνται της ασφάλειας και η ανευθυνότητα προηγείται της λογοδοσίας. Εάν δεν υπάρξει άμεση παρέμβαση, το καλοκαίρι του 2025 ο δρόμος αυτός, που αποτελεί βασική τουριστική αρτηρία της Λέσβου, θα μετατραπεί σε παγίδα θανάτου για εκατοντάδες αυτοκίνητα και τουριστικά λεωφορεία.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει πλέον καταστήσει σαφές ότι το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η εικόνα, ενώ οι πολίτες της χώρας αφήνονται να πορεύονται με την επικίνδυνη λογική του «πάμε και όπου βγει». Το ζήτημα είναι: μέχρι πότε;