× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΚΙΝΑΛ κατά Κεραμέως

Ανακοίνωση Τομέα Νησιωτικής Πολιτικής για το άνοιγμα των σχολείων

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 6/5/2020

ΚΙΝΑΛ κατά Κεραμέως

Την  απόφαση της υπουργού παιδείας, κας Κεραμέως να ανοίξει τα σχολεία (γυμνάσια- λύκεια) χωρίς να έχουν επιλυθεί τα προβλήματα που προκύπτουν με την επιστροφή των μαθητών- εκπαιδευτικών στις τάξεις, καταγγέλλει ο τομέας νησιωτικής πολιτικής ΚΙΝΑΛ και χαρακτηρίζει έως πράξη πειραματισμού και μεγάλου υγειονομικού ρίσκου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, σε τηλεδιάσκεψη που είχαν μέλη του τομέα με συνδικαλιστικά στελέχη από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την Δευτέρα, 4 Μαΐου 2020,  αναδείχθηκαν οι εγγενείς αδυναμίες και οι κίνδυνοι που εγκυμονούν με το άνοιγμα των σχολείων. Έκκληση αγωνίας αλλά και απορία εξέφρασαν οι εκπαιδευτικοί καθώς δεν μπορούν να αντιληφθούν με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η προστασία του πληθυσμού των σχολικών κοινοτήτων.

Αναλυτικά το ΚΙΝΑΛ θεωρεί ότι:

«Τα μέτρα προστασίας και προφύλαξης του συνόλου της σχολικής κοινότητας  (εκπαιδευτικοί- μαθητές- βοηθητικό προσωπικό), είναι ελλιπή και αντιβαίνουν τους κανόνες υγιεινής που η ίδια η κυβέρνηση είχε επιβάλει έως σήμερα. Η όλη αντιμετώπιση θυμίζει τη ρήση « μια στο καρφί και μια στο πέταλο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί ο έλεγχος των μαθητικών κοινοτήτων ως προς τον ιό; Γιατί εξαιρεί το υπουργείο από τα  υγειονομικά τεστ ελέγχου του ιού μαθητές και εκπαιδευτικούς;

Ειδικότερα, για τους  εκπαιδευτικούς που επιστρέφουν από τις ιδιαίτερες τους πατρίδες, τι πρέπει να γίνει; Θα μπουν σε καραντίνα για 14 ημέρες, όπως γινόταν έως σήμερα για κάποιον που ερχόταν από άλλη γεωγραφική περιοχή  ή θα πάνε απευθείας στα σχολεία; Δεδομένου πως πολλοί εξ’ αυτών επιστρέφουν από περιοχές που έχουν εμφανίσει κρούσματα κορωναϊού, θα υπάρξει ειδική μέριμνα ελέγχου; Υπάρχει μέριμνα για τεστ στο προσωπικό που θα βρίσκεται στα σχολεία την πρώτη ημέρα λειτουργίας;

Η απολύμανση των σχολικών μονάδων που αποτελεί ευθύνη των οικείων δήμων, θα γίνει εφάπαξ ή θα γίνεται συστηματικά και με ποια συχνότητα; Επαρκεί η απολύμανση όταν για ώρες θα βρίσκονται στον ίδιο χώρο της σχολικής αίθουσας μαθητές κ εκπαιδευτικοί, με τον συγχρωτισμό για ώρα να αυξάνει το ρίσκο μετάδοσης;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το βοηθητικό προσωπικό που απασχολείται στα δημοτικά σχολεία και τώρα  καλείται να μεταβεί σε σχολικά κτίρια γυμνασίων- λυκείων  που δεν ανήκουν στην έδρα του, πως θα μετακινούνται; Ποιος θα καλύπτει τα έξοδα μετακίνησης τους;

Πως διασφαλίζεται η προστασία των μαθητών την ώρα του διαλείμματος στο προαύλιο; Με το δεδομένο πως δεν θα επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στα καθήκοντα τους καθώς είτε ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες , είτε θα λάβουν άδεια ειδικού σκοπού λόγω τέκνων σε  δημοτικό σχολείο,  η αναλογία μαθητών- εκπαιδευτικών θα είναι δυσανάλογη, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι εκπαιδευτικοί να διασφαλίσουν την τήρηση των μέτρων υγιεινής - απόστασης την ώρα του διαλείμματος.

Κρίσιμο και το θέμα της χωρητικότητας των μαθητών στις τάξεις, όταν τα μέτρα που ανακοινώθηκαν επιβάλλουν αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μ. ανά μαθητή και ως εκ τούτου απαιτούνται μεγαλύτερες σε χωρητικότητα αίθουσες, που φυσικά  δεν υπάρχουν. Να σημειωθεί ότι οι οδηγίες του ΕΟΔΥ άλλαξαν στην ιστοσελίδα του και από σύσταση επιστημόνων για 7τμ/μαθητή υπάρχει πλέον αναφορά σε οδηγίες του υπουργείου Παιδείας, που όμως είναι αναρμόδιο για θέματα υγείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχει λάβει υπόψη της,  η  υπουργός,  το πρόβλημα που δημιουργείται στην  μετακίνηση με λεωφορεία των μαθητών; Αν σε προ-κορωναϊού συνθήκες χρειαζόντουσαν π.χ. 2 λεωφορεία για τη μετακίνηση τους, με τα νέα μέτρα ασφαλείας,  απαιτείται ο διπλάσιος αριθμός λεωφορείων. Έχει προβλεφθεί αυτό το ζήτημα ή στις 18 Μαΐου οι μαθητές θα μετακινηθούν στα σχολεία τους με συνθήκες προ-κορωναϊού; Έχουν προβλεφθεί πρόσθετα δρομολόγια αστικών κ υπεραστικών λεωφορείων δεδομένου του συνωστισμού που ήδη υπήρχε στα δρομολόγια πρωινές και μεσημεριανές ώρες από και προς σχολικές μονάδες;

Επιπρόσθετα, η απόφαση ζωντανής μετάδοσης μαθήματος με λειτουργία κάμερας σε κάθε τάξη προκειμένου να γίνεται παράλληλα και τηλε-εκπαίδευση σε όσους μαθητές δεν θα επιστρέψουν στα σχολεία,   είναι αντισυνταγματική και καταστρατηγεί κάθε έννοια προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Υπάρχει και σχετική καταγγελία από την ΟΛΜΕ ( ΟΛΜΕ 3/5/2020). Το θέμα της τηλε-εκπαίδευσης, ενώ θα έπρεπε να αποτελεί ένα υποστηρικτικό εργαλείο της μαθησιακής διδασκαλίας, αποδείχθηκε ανέτοιμο και με μεγάλα προβλήματα, κυρίως στα νησιά, καθώς δεν υπάρχουν τα κατάλληλα δίκτυα και οι ταχύτητες για να αντέξουν τον όγκο δεδομένων. Επίσης, πολλά νοικοκυριά δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό για να συμμετέχουν τα παιδιά τους σε μαθήματα τηλε-εκπαίδευσης. Ακόμα και οι υποσχέσεις για προμήθεια tablet στους μαθητές αποδείχθηκαν φιάσκο, καθώς υπάρχουν σχολεία που ακόμα δεν έλαβαν ούτε ένα tablet, αλλά και σχολεία που ενώ ζήτησαν συγκεκριμένο αριθμό με βάση τις ανάγκες των μαθητών, τελικά έλαβαν ελάχιστα τεμάχια, αναγκάζοντας τους διευθυντές των σχολείων να μην ξέρουν που να τα δώσουν. Δυστυχώς, η τηλε-εκπαίδευση στα νησιά, ενώ θα έπρεπε να είναι πλεονέκτημα, αποδείχθηκε τελικά ένα μεγάλο μειονέκτημα.

Πλείστα τα ερωτήματα και τα προβλήματα που ανακύπτουν από την αψυχολόγητη και με πολλά ρίσκα, απόφαση της υπουργού για το άνοιγμα τω γυμνασίων - λυκείων σε όλη την επικράτεια.  Για ποιο λόγο η υπουργός προχωρά σε αυτή την απόφαση και δεν μένει στις θέσεις των ειδικών, που προτείνουν  τη διεξαγωγή μόνο πανελλαδικών εξετάσεων;

Η υπουργός πειραματίζεται με την μαθητική κοινότητα και όχι μόνο, καθώς η διασπορά της νόσου, πολύ εύκολα μπορεί να μεταφερθεί στις οικογένειες των μαθητών και ως εκ τούτου, θέτει μεγάλα ερωτηματικά ως προς την μέχρι σήμερα στάση της κυβέρνησης.

Η κυβέρνηση ενώ μας είχε πείσει για την αναγκαιότητα των αυστηρών μέτρων προστασίας για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωναϊού, σήμερα με τις αποφάσεις της, αυτοαναιρείται και δυναμιτίζει την ασφάλεια των πολιτών».

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Ολοκληρώνεται η ασφαλτόστρωση του δρόμου Καγιάνι ‑ Λουτρά

Θα ακολουθήσουν ανάλογες εργασίες και στον αγροτικό δρόμο Αγίας Μαρίνας - «Βουρνάζων Τούμπα» και «Θερμοκήπια»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ανακαινίστηκε ο δημοτικός σταθμός «Μαρία Αμπατζή»

Πραγματοποιήθηκαν εργασίες τόσο στον εσωτερικό όσο και στον εξωτερικό χώρο του κτιρίου, ώστε ο σταθμός να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις λειτουργικότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ημέρα χαράς και οικολογικής προστασίας για την Επάνω Σκάλα

Τα παιδιά του 5ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης με την Ανακύκλωση Αιγαίου, εθελοντές, δύτες, καταδρομείς καθάρισαν την ταλαιπωρημένη ακτή, τον βυθό, ενώ φύτεψαν και λουλούδια
ΥΓΕΙΑ

Το «ευχαριστώ» του Μανταμάδου για τα τεστ ΠΑΠ

Ανακοίνωση του προέδρου της Κοινότητας για τη γυναικολογική Κλινική του Νοσοκομείου Μυτιλήνης
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΑΤΡΟ

Παίζουν θέατρο για τα παιδιά με καρκίνο

Τρεις παραστάσεις στο καφενείο «Πι» στη Μυτιλήνη για τον Σύλλογο «Φλόγα»- Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη, Αντουέλ Νάκε και τον εκπρόσωπο, Μανώλη Λαδάκη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αγροτικό Τμήμα θα δημιουργηθεί στο Επιμελητήριο Λέσβου

Ξεκίνησε η διαδικασία σύστασης των τμημάτων σε πολλά Επιμελητήρια της χώρας
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Δεν μιλάμε για ανάπτυξη του τουρισμού με ένα δρομολόγιο προς Πειραιά»

Αναφορά Παρασκευαϊδη στον υπουργό Ναυτιλίας για τη σύνδεση με το Σίγρι
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Προσωρινή δικαίωση για 13 εργαζόμενους της ΔΕΥΑΛ

Παραμένουν στη θέση τους με προσωρινή διαταγή
ΘΕΑΤΡΟ

«Ίστατο Η Μήτηρ» ‑στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης

Mουσική εκδήλωση με δύο παραστάσεις την Τετάρτη 1 Μαΐου
ΔΡΑΣΕΙΣ

Βάστρια, «η αρχή ενός αγώνα»

Αυτοψία από τη Συνύπαρξη και Επικοινωνία στο Αιγαίο στις εργασίες για τη νέα δομή
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Θα σεβαστούν οι πολίτες της Μυτιλήνης την πεζοδρόμηση της Ερμού;

Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της Μυτιλήνης για την πεζοδρόμηση του Ιστορικού Κέντρου της πόλης. Προβληματισμοί, διαφωνίες και συμφωνίες εκφράστηκαν σε σχέση με την κυκλοφοριακή μελέτη που παρουσιάστηκε
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Ερωτήματα και αντιδράσεις για μίσθωση ακινήτου της ΑΔΕΛ στη Θερμή

Ο πρόεδρος της ΑΔΕΛ Βασίλης Τσαγκάρης ενέκρινε μίσθωση ακίνητου της Δημοτικής Επιχείρησης σε εταιρικό σχήμα που συμμετέχει ο ίδιος