× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Πρόσω ολοταχώς με φθαρμένα υλικά του 2012‑14 και νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες»

Ανακοίνωση των Συνεργαζόμενων Eκπαιδευτικών Κινήσεων ενάντια στο Νομοσχέδιο της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/4/2020

«Πρόσω ολοταχώς με φθαρμένα υλικά του 2012‑14 και νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες»
' χρόνος ανάγνωσης

Απορρίπτουν ολοκληρωτικά το Νομοσχέδιο της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως οι εκπαιδευτικοί που δραστηριοποιούνται στην παράταξη Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις καθώς, όπως επισημαίνουν, στην ανακοίνωση τους πρόκειται για νομοσχέδιο που συνιστά πισωγύρισμα στο 2012-2014 και εισάγει νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες.

Παράλληλα η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) κάνει λόγο για «βαθύτατα αντιδημοκρατική ενέργεια καθώς δεν είναι δυνατόν το υπουργείο Παιδείας να ζητά συναίνεση και από την άλλη να καταθέτει νομοσχέδιο που αφορά μαθητές, γονείς, καθηγητές, δασκάλους και το οποίο είναι δεδομένο πως θα δημιουργήσει μεγάλες εντάσεις».Στο ίδιο μήκος κύματος, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) τονίζει πως «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να δημιουργήσει εικονική πραγματικότητα και περιφρονεί στοιχειώδεις κανόνες θεσμικού διαλόγου».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτόχρονα, δεκάδες σύλλογοι εκπαιδευτικών και μαθητές ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου και καλούν σε κινητοποίηση, την Παρασκευή 24 Απριλίου στις 12.00, έξω από τη Βουλή.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της παράταξης ΣΥΝΕΚ έχει ως εξής: «Έγκαιρα είχαμε προειδοποιήσει την Υπουργό Παιδείας Κα Κεραμέως να “μην τολμήσει” να καταθέσει νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά, τους εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία σε συνθήκες κατ’ οίκον περιορισμού, με δημοκρατικές και συμμετοχικές διαδικασίες σε αναστολή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν ολόκληρη η κοινωνία αγωνιά και αγωνίζεται με κόστος και θυσίες να ξεπεραστεί η υγειονομική κρίση και να επανέλθει η κανονικότητα, όταν οι εκπαιδευτικοί δίνουν μαθήματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης για να στηρίξουν τους μαθητές τους και το δημόσιο σχολείο, η κα Υπουργός επιλέγει “να χτυπήσει” θεωρώντας ότι επικρατούν οι κατάλληλες συνθήκες μη αντίδρασης στα αντιδραστικά εκπαιδευτικά της μέτρα.

Έτσι καταθέτει ένα νομοσχέδιο, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς και δρομολογεί μια τραγική οπισθοδρόμηση με αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, οι οποίες ορθώνουν νέα εμπόδια στη μόρφωση της νέας γενιάς, διογκώνουν τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χτυπούν δημοκρατικές εσωτερικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού κόσμου και επαναφέρουν τις ιδεοληψίες για τα σχολεία των αρίστων.

Με το νομοσχέδιο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετατρέπει το σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις, θεσμοθετώντας πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο καθιστώντας έτσι πολύ πιο δύσκολη τη διαδικασία προαγωγής και απόλυσης, και θυσιάζοντας πολύτιμο διδακτικό χρόνο στη διεξαγωγή εξετάσεων.

Η αύξηση του εξεταστικού φόρτου και η καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων θα οδηγήσει σε αύξηση της μαθητικής διαρροής και στη μετατροπή του Λυκείου σε σχολείο όπου θα καλλιεργείται ακραίος ανταγωνισμός μεταξύ μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών και θα ενισχύεται η ανάγκη προσφυγής στα φροντιστήρια, σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής δυσκολίας για την οικογένεια. Υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, το σχολικό έτος 2013-14, το ποσοστό των μεταξεταστέων ανέβηκε στο 23%, από το 4% που κυμαινόταν τα προηγούμενα χρόνια.

Επαναφέρει την αυστηροποίηση των μαθητικών ποινών, δίνοντας βάρος στην τιμωρία και όχι την πρόληψη και την παιδαγωγική διαδικασία, καθώς και το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στους απολυτήριους τίτλους, που θα συνοδεύουν τους μαθητές σε όλη τους της ζωή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων δημιουργώντας συνειδητά και σκόπιμα, ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση με σχολεία δύο κατηγοριών, προσηλωμένο στο ιδεολόγημα της «αριστείας» που είδαμε πώς εφαρμόστηκε από το επιτελικό κράτος του Κου Μητσοτάκη σε νοσοκομεία και οργανισμούς.

Επαναφέρει την εσωτερική και εξωτερική τιμωρητική αξιολόγηση για σχολεία και εκπαιδευτικούς με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την ένταση του ανταγωνισμού και τελικά τη χειραγώγηση και τον έλεγχο των εκπαιδευτικών.

Επανέρχεται, η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αρχικά για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που συνδέεται με την υπηρεσιακή και την επαγγελματική τους εξέλιξη και φανερώνει το δρόμο που θα ακολουθήσει για όλους τους εκπαιδευτικούς από τον Σεπτέμβρη του 2021.

Για τους αναπληρωτές, που περιμένουν τον διορισμό τους από το φθινόπωρο του 2019, επιχειρεί δυσμενείς αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις μέσω της αύξησης των ετών ποινής όταν δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Αυτή είναι η έμπρακτη απόδειξη αναγνώρισης και σεβασμού, όπως διαφημίζει καθημερινά στα ΜΜΕ, που δείχνει η κυβέρνηση στους εκπαιδευτικούς.

Απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο, απαιτούμε την απόσυρσή του και καταγγέλλουμε την ίδια την πράξη της κατάθεσης ως αντιδημοκρατική με μόνο στόχο την επικοινωνιακή διαχείριση των εκπαιδευτικών ζητημάτων».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η Ανακύκλωση Αιγαίου ταξιδεύει στη Χίο και εμπνέει τους μικρούς μαθητές

Με δίκτυο 350 σημείων συλλογής μπαταριών και 30 για ηλεκτρικές συσκευές, η εταιρεία προωθεί έμπρακτα την περιβαλλοντική συνείδηση, μοιράζοντας στα σχολεία της Χίου το παραμύθι «Η περιπέτεια της Ανακύκλωσης» του Στάθη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αλλάζουμε το κλίμα στα FM: «εξωτικές σταδιοδρομίες»

Για να βρεις τον δρόμο σου, «το μυστικό είναι να κινείσαι». Μια συζήτηση με τις περιβαλλοντολόγους Φένια Καλαχάνη και Κέλλυ Νιτόδα.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Δουλειά, πειθαρχία και όνειρο Ολυμπιακών Αγώνων για τον 17χρονο Βλάση Κιντάκα

Ο 17χρονος από τη Γέρα κατέκτησε τη 2η θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κουνγκ Φου, δουλεύοντας παράλληλα για να στηρίξει την προετοιμασία του- Τι είπε με τον προπονητή του Δ. Λουκαδή στο «Ν»
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Εθελοντική αιμοδοσία στο Σκόπελο της Γέρας

Την Κυριακή 2 Νοεμβρίου από τις 9.30 ως τις 13.30
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Συνάντηση της Ένωσης Στρατιωτικών Λέσβου με τη Μαρία Κομνηνάκα

Η βουλευτίνα του ΚΚΕ ενημερώθηκε από τους συνδικαλιστές στρατιωτικούς για τις θέσεις τους επί του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
ΥΓΕΙΑ

Η Καλλονή στα ροζ για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού

Μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν στον Ροζ Περίπατο, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας και ενημέρωσης από το θεματικό πάρκο Βασιλειάδη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η «κορδέλα της ψυχραιμίας» προβληματίζει σε ΚΤΕΛ της Λέσβου

Το ΚΤΕΛ λέει ότι τα παιδιά είναι ζωηρά — κι ένας οδηγός έβαλε σχοινί για να κρατήσει την «τάξη» στο λεωφορείο
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Κύκλωμα διακίνησης ξεσκεπάστηκε στη Μυτιλήνη

26χρονος αλλοδαπός συνελήφθη ως μέλος ομάδας οκτώ ατόμων που φέρονται να οργάνωναν μεταφορές μεταναστών από τα τουρκικά παράλια προς τη Λέσβο
ΔΡΑΣΕΙΣ

Μαθητές του Γυμνασίου Καλλονής γνώρισαν τα φθινοπωρινά πουλιά του νησιού

Μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία στον υγρότοπο Καλλονής με δράσεις παρατήρησης και ενημέρωσης από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Συνάντηση των στρατιωτικών της Λέσβου με τον Παναγιώτη Παρασκευαΐδη

Στο επίκεντρο οι αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Άμυνας και οι επιπτώσεις στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων
ΥΓΕΙΑ

Ενημέρωση για τον καρκίνου του μαστού στη Μυτιλήνη

Δράση στην αγορά της Μυτιλήνης από την 1η ΤΟΜΥ Λέσβου σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Μυτιλήνης και τον Σύλλογο Καρκινοπαθών Λέσβου
ΔΡΑΣΕΙΣ

Παρουσιάζονται στη Μυτιλήνη τα Πολιτιστικά Masterplans του Βορείου Αιγαίου

Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στις 10:00 το πρωί, στο Επιμελητήριο Λέσβου