Βιωματικές δράσεις για τα δικαιώματα των παιδιών
Πραγματοποιοιήθηκαν από τους μαθητές της Δ' και ΣΤ' του 15ου Δημοτικού Σχολείου της Μυτιλήνης στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 10/12/2024
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μαθητές των Δ’ και Στ’ τάξεων του 15ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης, καθώς και οι μαθητές του Τμήματος Προσφύγων του σχολείου, συμμετείχαν σήμερα σε βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, με στόχο να προσεγγίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα με παιγνιώδη τρόπο.
Η πρωτοβουλία αυτή, που υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας, είχε ως στόχο την ενίσχυση δεξιοτήτων όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργασία και η αποδοχή, οι οποίες σχετίζονται άμεσα με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο σχολείο, με τη συμμετοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και των παιδιών από τη Δομή Υποστήριξης Εκπαίδευσης Προσφύγων και τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων της Κλειστής Ελεγχόμενης Δομής Λέσβου.
Μετά από μια σύντομη εισήγηση από την υπεύθυνη εκπαίδευσης της Διεθνούς Αμνηστίας, Μάρω Γούναρη, οι μαθητές χωρίστηκαν σε μεικτές ομάδες Ελλήνων και προσφύγων και συμμετείχαν σε διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια. Μέσα από την ευχάριστη διαδικασία του παιχνιδιού, οι μαθητές συνειδητοποίησαν την αξία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης και ήρθαν σε επαφή με τα ανθρώπινα δικαιώματα, ενώ ονειρεύτηκαν έναν κόσμο όπου όλοι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να φωνάξουν «ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ!»
Σε ένα από τα επιδαπέδια παιχνίδια, τα παιδιά έριχναν το ζάρι και προχωρούσαν προς το τέρμα, αντιμετωπίζοντας εμπόδια που απαιτούσαν να απαντήσουν σε γρίφους ή να κάνουν παντομίμα, με στόχο την εμπέδωση των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την κατανόηση του αγώνα που συχνά απαιτείται για την προστασία τους.
Σε άλλο ομαδικό παιχνίδι, τα παιδιά δημιούργησαν ένα δίκτυο συνεργασίας, πετώντας μεταξύ τους ένα κουβάρι και προσπαθώντας να ισορροπήσουν μια μπάλα. Η πρόκληση μεγάλωσε όταν κάποιοι χαλάρωσαν το σκοινί ή βγήκαν από τον κύκλο, προβάλλοντας την αξία της συνεργασίας και της συμπερίληψης.
Μέσα από τη δράση αυτή, οι μαθητές έμαθαν ότι η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι ένα διαρκές και συλλογικό καθήκον, που απαιτεί ενεργό συμμετοχή και αλληλεγγύη για την υπεράσπισή τους.