× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Το Υπουργείο Ναυτιλίας κωφεύει στις εκκλήσεις των νησιωτικών επιχειρήσεων

Εγκληματικές καθυστερήσεις στην καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου, με αιτήσεις απλήρωτες από το 2022, οδηγούν τις νησιωτικές επιχειρήσεις σε οικονομικό στραγγαλισμό

Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 18/10/2024

Το Υπουργείο Ναυτιλίας κωφεύει στις εκκλήσεις των νησιωτικών επιχειρήσεων
' χρόνος ανάγνωσης

Η διαρκής αδιαφορία και οι εγκληματικές καθυστερήσεις του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στη διαχείριση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, έχουν φέρει τις νησιωτικές επιχειρήσεις στα όρια της απόγνωσης. Βρισκόμαστε ήδη στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, και ακόμα δεν έχει υπάρξει η παραμικρή πρόοδος στην καταβολή των χρημάτων για τις αιτήσεις της β' φάσης του 2022, ενώ η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων του πρώτου εξαμήνου του 2023 παραμένει κλειστή.

Πρόκειται για μια κατάσταση που ξεπερνά κάθε όριο λογικής και αντοχής. Οι επιχειρήσεις των ελληνικών νησιών, που παλεύουν καθημερινά με τις δυσκολίες της γεωγραφικής τους απομόνωσης, βλέπουν την κυβέρνηση να τους γυρίζει την πλάτη σε μια στιγμή που η οικονομική τους επιβίωση κρέμεται από μια κλωστή. Η αδιαφορία αυτή αποτελεί προκλητική παραβίαση της δέσμευσης του κράτους απέναντι στις νησιωτικές κοινωνίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ένα μέτρο που έχει σχεδιαστεί για να αντισταθμίσει το αυξημένο κόστος μεταφορών που επιβαρύνει τις νησιωτικές επιχειρήσεις, έχει μετατραπεί σε ανέκδοτο. Η αδυναμία του Υπουργείου να το διαχειριστεί σωστά αποδεικνύει μια αδιαμφισβήτητη έλλειψη οργάνωσης και ευθύνης.

Οι νησιωτικές οικονομίες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο. Η καθυστέρηση αυτή δεν είναι απλά μια γραφειοκρατική δυσλειτουργία, αλλά μια συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου να μην στηρίξει τις επιχειρήσεις που έχουν ανάγκη. Η αναβλητικότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας: οι αρμόδιοι αγνοούν τις ανάγκες των νησιωτών και παραμελούν την ανάπτυξη των ελληνικών νησιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αποτέλεσμα αυτής της ολιγωρίας είναι ο οικονομικός στραγγαλισμός των νησιωτικών επιχειρήσεων, που προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα σε ένα κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας. Οι υποσχέσεις της κυβέρνησης για στήριξη των νησιωτικών περιοχών φαίνονται κενές, καθώς οι πρακτικές της αποδεικνύουν ακριβώς το αντίθετο.

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν είναι προνόμιο· είναι ζωτικής σημασίας μέτρο για την επιβίωση των νησιωτών. Η παρατεταμένη καθυστέρηση στην καταβολή των ποσών δεν αποτελεί μόνο προδοσία των νησιωτικών επιχειρήσεων, αλλά και πλήγμα στην ίδια τη νησιωτική ταυτότητα της χώρας μας.

Να σημειωθεί ότι ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών έστειλε επιστολή στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ζητώντας την επίλυση του προβλήματος.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

14,2 εκατ. ευρώ για την προώθηση του ελληνικού κρασιού σε τρίτες χώρες

Ικανοποίηση στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για τον μεγάλο αριθμό των επενδυτικών σχεδίων που κατατέθηκαν
ΑΓΡΟΤΕΣ

Διευκρινίσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ για το πρόστιμο μαμούθ

Οι έλεγχοι αφορούν την περίοδο από το 2009 ως το 2023 υποστηρίζει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΕΛΛΑΔΑ

Μειώθηκε κατά 32,8% ο μέσος μισθό στην Ελλάδα

Αντιμέτωπος με την φτώχια ένας στους τρείς κατοίκους του Βορείου Αιγαίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Βαρύ πρόστιμο για τα παρατράγουδα του ΟΠΕΚΕΠΕ από την Κομισιόν

Κυρώσεις ύψους 415 εκατ. ευρώ επιβλήθηκαν στην χώρα και αφορούν παραβάσεις στη διαχείριση αγροτικών ενισχύσεων. Επίθεση της Νέας Αριστεράς στην κυβέρνηση
ΑΓΟΡΑ

Μην σταματάς ποτέ να εξελίσσεσαι: Η Lidl στο UEFA Women’s EURO 2025™

Η Lidl εστιάζει στην εκπαίδευση για τη διατροφή και την προσωπική ανάπτυξη στο πλαίσιο του partnership της με το UEFA Women’s EURO 2025
ΑΓΟΡΑ

Νέο «πιο θερινό» ωράριο, για την αγορά της Μυτιλήνης

Το απόγευμα τα καταστήματα θα ανοίξουν στις 6.30 το απόγευμα
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Νησιά με στρατηγική, όχι απλώς παραλίες»

Ρεπορτάζ για την επικείμενη συνάντηση των Περιφερειαρχών Βορείου Αιγαίου Κώστα Μουτζούρη, Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου και Ιονίων Νήσων Ιωάννη Τρεπεκλή
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουριστικό info kiosk στη Μυτιλήνη

Αξιοποιείται παλιό περίπτερο ως σημείο τουριστικής πληροφόρησης – Έξυπνες οθόνες, φυλλάδια και σχεδιασμός επέκτασης σε γειτονιές και χωριά
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Οι συνταξιούχοι του Βορείου Αιγαίου επιστρέφουν στη δουλειά

Αποκαλύπτουμε όσα κρύβονται πίσω από τους στατιστικούς πίνακες της ΕΛΣΤΑΤ
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μονάδα επεξεργασίας αλατιού στη Λέσβο και πλάνα για την ανάπτυξη του θερμαλισμού

Ο επιχειρηματίας Θεόδωρος Κούσκος μιλά για τα σχέδια επενδύσεων σε Βατερά, Αλυκές, Πολιχνίτο, Αγιάσο καθώς και για τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της Λέσβου μέσα από τον θερμαλισμό
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ανακοινώθηκαν τα δρομολόγια του Ro–Ro «Θαλασσίτης»

Δείτε τις μέρες και τις ώρες που το πλοίο θα προσεγγίζει τα λιμάνια του Βορείου Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Στην τελική ευθεία… ο διαγωνισμός για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές

Ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2024 κι ως τα μέσα του Ιουνίου του 2025 δεν έχει ολοκληρωθεί. Δύο εταιρείες διεκδικούν την άγονη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ