ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ
Μειώθηκαν τα οχήματα που διακινήθηκαν στην γραμμή Πειραιάς – Χίος ‑ Μυτιλήνη
Το τρίτο τρίμηνο του 2023 μεταφέρθηκε το 50% των οχημάτων όλης της χρονιάς
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 30/6/2024

Στα 163.825 ανήλθαν τα οχήματα που διακινήθηκαν στην γραμμή Πειραιάς – Χίο – Μυτιλήνη το 2023. Το 2022 είχαν διακινηθεί 177.329 οχήματα. Δηλαδή σημειώθηκε μείωση στον αριθμό των μεταφερθέντων οχημάτων κατά 7,61%. Τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή, δυστυχώς, δεν διευκρινίζουν τον τύπο των οχημάτων καθώς καταγράφονται όλα μαζί είτε είναι φορτηγά, είτε Ι.Χ. επιβατικά, είτε δίκυκλα (μοτοσυκλέτες – μοτοποδήλατα). Η μείωση εντοπίζεται σχεδόν αποκλειστικά το τρίτο τρίμηνο του 2023 οπότε και τα μεταφερθέντα οχήματα από 98.581 το 2022 μειώθηκαν σε 81.839 την ίδια περίοδο του 2023. Το στοιχείο καθιστά βάσιμη την εκτίμηση πως μειώθηκε ο αριθμός των Ι.Χ. αυτοκινήτων που μεταφέρθηκαν. Εξέλιξη αναμενόμενη καθώς συνδυάζεται με την μείωση της επιβατικής κίνησης στην γραμμή (βλέπε ρεπορτάζ Μειώθηκαν κατά 10% οι επιβάτες) που σημειώθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Αξίζει να σημειωθεί πως είναι πάρα πολλά τα παράπονα των μεταφορικών εταιρειών αλλά και των παραγωγικών επιχειρήσεων της Λέσβου για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν την θερινή περίοδο σε ότι αφορά την μεταφορά των εμπορευμάτων. Έχει γίνει σχεδόν μόνιμο φαινόμενα να ξεμένουν φορτηγά στα λιμάνια φορτωμένα εμπορεύματα επειδή δεν υπάρχει χώρος στα γκαράζ των πλοίων. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην περίοδο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου, δηλαδή την περίοδο που υπάρχει αυξημένη κίνηση Ι.Χ. αυτοκινήτων. Γι' αυτό και είναι ανάγκη να ενισχυθεί η γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη τους καλοκαιρινούς μήνες με περισσότερα ακτοπλοϊκά δρομολόγια ώστε να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση για μεταφορά οχημάτων και επιβατών.