× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μειώθηκαν κατά 10% οι επιβάτες

Χάνει το κοινό της η ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς–Χίος-Μυτιλήνη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 28/6/2024

Μειώθηκαν κατά 10% οι επιβάτες
' χρόνος ανάγνωσης

Προβληματισμό προκαλεί η μείωση της επιβατικής κίνησης στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Πρόκειται για την κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου που εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος της μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων από λεκανοπέδιο της Αττικής προς τα δύο μεγαλύτερα νησιά του Βορείου Αιγαίου τη Λέσβο και την Χίο.  Δηλαδή πρόκειται για μια γραμμή που έχει πολύ κρίσιμο ρόλο στην οικονομική ζωή των δύο νησιών.  Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ στην γραμμή το 2022 είχαν διακινηθεί 570.071 επιβάτες, ενώ ο αριθμός τους μειώθηκε το 2023 σε 510.345. Σε ποσοστά η μείωση ανήλθε στο 10,5%

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν πως το τρίτο τρίμηνο του 2023 στην γραμμή διακινήθηκαν 263.672 επιβάτες όταν την ίδια περίοδο του 2022 είχαν διακινηθεί 338.972 επιβάτες. Δηλαδή την κρίσιμη περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου του 2023, αντί να αυξηθεί η επιβατική κίνηση στην γραμμή μειώθηκε κατά 75.300 επιβάτες. Με συνέπεια η μικρή αύξηση που καταγράφηκε το πρώτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2023 να μην μπορέσει να αλλάξει την συνολικότερη πτωτική πορεία της επιβατικής κίνησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στην ουσία δηλώνουν, ορθότερα φωνάζουν, πως η σημαντικότερη ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου υποβαθμίζεται αντί να αναβαθμίζεται. Οι χαμηλές ταχύτητες των πλοίων που είναι δρομολογημένα στην γραμμή, κάνουν το ταξίδι πολύωρο. Το 2024 το ταξίδι με το πλοίο στην γραμμή αυτή είναι πολύ μεγαλύτερης διάρκειας από ότι ήταν την δεκαετία του 2000.  Η γραμμή χρειάζεται νέα σύγχρονα και ταχύτερα πλοία. Εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα είναι η πόλη της Χίου να αποκτήσει ένα νέο λιμάνι, στοιχείο απαραίτητο τόσο για την δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων όσο και για την μείωση του χρόνου παραμονής του πλοίου στο λιμάνι του νησιού.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Ξεκίνησαν οι εργασίες για παιδική χαρά στο Μεσαγρό Γέρας

Στον ίδιο σχεδιασμό και οι παιδικές χαρές σε Πλακάδο και Σκόπελο
ΜΟΥΣΙΚΗ

Ανοίγει σήμερα το Χριστουγεννιάτικο Χωριό Μυτιλήνης

Εγκαίνια στο πάρκο Αγίας Ειρήνης με συναυλία της Πέννυς Μπαλτατζή
ΑΤΖΕΝΤΑ

Οικογενειακό εργαστήρι με γλυκά στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό Μυτιλήνης

Ο Στράτος Πέτρου και η Ασημένια Μήλιου προσκαλούν σε γιορτινό εργαστήρι BakeiT
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Τεχνική αξιολόγηση λιμένων και παράκτιας ζώνης στη Λέσβο

Αυτοψία από τον Δρ. Ι. Σιώρη σε Ντίπι, Παναγιούδα και Τσαμάκια
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου

Παραδόθηκε υλικό σήμανσης στην Αστυνομική Διεύθυνση Λέσβου
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Η παράταξη «Νέα Δράση‑Νέος Δήμος» ζητά ειδική συνεδρίαση για τη ΔΕΔΑΠΑΛ

Αίτημα για Δημοτικό Συμβούλιο με μοναδικό θέμα τη ΔΕΔΑΠΑΛ και αιχμές για τη λειτουργία της Δημοτικής Αρχής Μυτιλήνης
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στους δρόμους ξανά οι συνταξιούχοι της Λέσβου

Κάλεσμα αγώνα ενάντια στην ακρίβεια, τις περικοπές και τον προϋπολογισμό του 2026
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Και δεύτερη προσφορά για τη γραμμή Βόλου‑ νησιών Βορείου Αιγαίου

«Πράσινο φως» και από τον Κικίλια μετά την επικοινωνία με τον Κώστα Μουτζούρη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Επικίνδυνες «κόντρες» ανηλίκων στα Κεραμειά

Η διασταύρωση Κεραμειών–Ιππείου έχει γίνει «πίστα» για ανηλίκους
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Χριστουγεννιάτικο χωριό στη Λέσχη Εθνοφρουράς Μυτιλήνης

Μια πρωτόγνωρη γιορτινή δράση για τις οικογένειες των στελεχών της 98 ΑΔΤΕ με την πρωτοβουλία του Υποστράτηγου Νικόλαου Γκρέτσα
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΔΡΑΣΕΙΣ

11η Εθελοντική Αιμοδοσία στη Μόρια

Από τον Πεζοπορικό Σύλλογο «Η Διχάλα»