× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μειώθηκαν κατά 10% οι επιβάτες

Χάνει το κοινό της η ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς–Χίος-Μυτιλήνη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 28/6/2024

Μειώθηκαν κατά 10% οι επιβάτες
' χρόνος ανάγνωσης

Προβληματισμό προκαλεί η μείωση της επιβατικής κίνησης στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Πρόκειται για την κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου που εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος της μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων από λεκανοπέδιο της Αττικής προς τα δύο μεγαλύτερα νησιά του Βορείου Αιγαίου τη Λέσβο και την Χίο.  Δηλαδή πρόκειται για μια γραμμή που έχει πολύ κρίσιμο ρόλο στην οικονομική ζωή των δύο νησιών.  Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ στην γραμμή το 2022 είχαν διακινηθεί 570.071 επιβάτες, ενώ ο αριθμός τους μειώθηκε το 2023 σε 510.345. Σε ποσοστά η μείωση ανήλθε στο 10,5%

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν πως το τρίτο τρίμηνο του 2023 στην γραμμή διακινήθηκαν 263.672 επιβάτες όταν την ίδια περίοδο του 2022 είχαν διακινηθεί 338.972 επιβάτες. Δηλαδή την κρίσιμη περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου του 2023, αντί να αυξηθεί η επιβατική κίνηση στην γραμμή μειώθηκε κατά 75.300 επιβάτες. Με συνέπεια η μικρή αύξηση που καταγράφηκε το πρώτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2023 να μην μπορέσει να αλλάξει την συνολικότερη πτωτική πορεία της επιβατικής κίνησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στην ουσία δηλώνουν, ορθότερα φωνάζουν, πως η σημαντικότερη ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου υποβαθμίζεται αντί να αναβαθμίζεται. Οι χαμηλές ταχύτητες των πλοίων που είναι δρομολογημένα στην γραμμή, κάνουν το ταξίδι πολύωρο. Το 2024 το ταξίδι με το πλοίο στην γραμμή αυτή είναι πολύ μεγαλύτερης διάρκειας από ότι ήταν την δεκαετία του 2000.  Η γραμμή χρειάζεται νέα σύγχρονα και ταχύτερα πλοία. Εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα είναι η πόλη της Χίου να αποκτήσει ένα νέο λιμάνι, στοιχείο απαραίτητο τόσο για την δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων όσο και για την μείωση του χρόνου παραμονής του πλοίου στο λιμάνι του νησιού.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Αναταράξεις στη δημοτική αρχή της Λήμνου

Εκτός παράταξης της Δημάρχου η Μαντώ Γαροφαλλίδου-Διαφωνίες για τη χρηματοδότηση και τον ρόλο της ΑΜΚΕ Λήμνος Τουριστική
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πάνω από 800 με 1.000 επισκέπτες αναμένονται το τριήμερο της Πρωτοχρονιάς

Το Χριστουγεννιάτικο Χωριό της Μυτιλήνης φέρνει επισκέπτες λέει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Νίκος Γιαννάκας στην κάμερα του «Ν»
ΑΤΖΕΝΤΑ

Kάλαντα στην αγορά της Μυτιλήνης από τους Αιολείς

Την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου, στις 6.30 το απόγευμα
ΧΩΡΙΑ

Χριστουγεννιάτικο χρώμα στη Σκάλα Πολιχνίτου

Οι κάτοικοι της περιοχής σε συνεργασία με το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου προχώρησαν στον καλαίσθητο εορταστικό στολισμό
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κάλεσμα του ΚΚΕ για μαζική παρουσία στην απεργιακή συγκέντρωση της Μυτιλήνης

Στο επίκεντρο η καταστολή, οι αγροτικές κινητοποιήσεις και ο νέος κρατικός προϋπολογισμός
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Ξεκίνησαν οι εργασίες για παιδική χαρά στο Μεσαγρό Γέρας

Στον ίδιο σχεδιασμό και οι παιδικές χαρές σε Πλακάδο και Σκόπελο
ΜΟΥΣΙΚΗ

Ανοίγει σήμερα το Χριστουγεννιάτικο Χωριό Μυτιλήνης

Εγκαίνια στο πάρκο Αγίας Ειρήνης με συναυλία της Πέννυς Μπαλτατζή
ΑΤΖΕΝΤΑ

Οικογενειακό εργαστήρι με γλυκά στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό Μυτιλήνης

Ο Στράτος Πέτρου και η Ασημένια Μήλιου προσκαλούν σε γιορτινό εργαστήρι BakeiT
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Τεχνική αξιολόγηση λιμένων και παράκτιας ζώνης στη Λέσβο

Αυτοψία από τον Δρ. Ι. Σιώρη σε Ντίπι, Παναγιούδα και Τσαμάκια
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου

Παραδόθηκε υλικό σήμανσης στην Αστυνομική Διεύθυνση Λέσβου
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Η παράταξη «Νέα Δράση‑Νέος Δήμος» ζητά ειδική συνεδρίαση για τη ΔΕΔΑΠΑΛ

Αίτημα για Δημοτικό Συμβούλιο με μοναδικό θέμα τη ΔΕΔΑΠΑΛ και αιχμές για τη λειτουργία της Δημοτικής Αρχής Μυτιλήνης
ΔΡΑΣΕΙΣ

Εντυπωσιακό ξεκίνημα στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό της Μυτιλήνης

Παραμυθένια εγκαίνια με πλήθος κόσμου στο πάρκο Αγίας Ειρήνης και μήνυμα γιορτής για όλη της Λέσβο