Σε εκτενή δήλωση του ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Παναγιώτης Παρασκευαΐδης αναφέρει πως το έργο του δρόμου Καλλονής – Σίγρι ανακοινώθηκε, σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Επίσης υπογραμμίζει πως το έργο απεντάχθηκε από χρηματοδοτικά προγράμματα από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά. Ακόμη ο βουλευτής σημειώνει την ανάγκη χρηματοδότησης και κατασκευής συμπληρωματικών έργων για να παρέχει ασφάλεια ο δρόμος στα διερχόμενα οχήματα. Στην εκτενή ανακοίνωση του κ. Παρασκευαΐδη δεν γίνεται καμία αναφορά στον ρόλο του τέως υπουργού των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ Νίκου Σηφουνάκη στη σχεδίαση και ωρίμανση του έργου.
Παράλληλα, λίγες ώρες πριν την έλευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στη Μυτιλήνη ο βουλευτής αναφέρεται σε σειρά έργων που έχει ανάγκη το νησί και προβλημάτων που να αντιμετωπισθούν και με έμμεσο τρόπο σημειώνει τον προεκλογικό χαρακτήρα της επίσκεψης του Πρωθυπουργού.
Αναλυτικά ο κ. Παρασκευαΐδης αναφέρει:
Επιτέλους 25 ολόκληρα χρόνια μετά την εξαγγελία του έργου το έτος 1999, δια στόματος του τότε Πρωθυπουργού του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Κώστα Σημίτη στην Καλλονή, καθώς και του λιμανιού του Σιγρίου, αλλά και του δρόμου Καλλονής – Πέτρας, φτάσαμε στην ολοκλήρωσή του, χάριν και στον τεράστιο αγώνα των φορέων, αλλά κυρίως των κατοίκων, οι οποίοι δια της Επιτροπής Αγώνα που συνέστησαν κυριολεκτικά απέτρεψαν τη ματαίωσή του.
Εντάχθηκε τότε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την ανάθεση της εκπόνησης των μελετών και το 2003 αυτές ανατέθηκαν στους αναδόχους.
Το 2009 μετά από έντονα διαβήματα της Επιτροπής Αγώνα, διατέθηκαν επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή 20.000.000 ευρώ στην Περιφέρεια, ενώ ο προϋπολογισμός ήταν 45.000.000 ευρώ και δεν αρκούσαν.
Το έτος 2011 εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2006 – 2013 επί κυβέρνησης Γ. Α. Παπανδρέου, δημοπρατήθηκε, υπεγράφη Εργολαβική Σύμβαση και ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής από το Σίγρι.
Το 2014 επί κυβέρνησης κ. Α. Σαμαρά με απόφαση του τότε Γενικού Γραμματέα κ. Ευστράτιου Σιμόπουλου Ανακαλείται η Απόφαση ένταξής κατασκευής του έργου με την ΑΔΑ 7ΙΔ71 – 13Ψ/15-12-2014.
Τον Ιούνιο του 2016 επανεντάσσεται στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 επί κυβέρνησης κ. Αλέξη Τσίπρα.
Αυτά τα ολίγα για την ιστορία του έργου, για να μη σκεφθεί ουδείς προεκλογικά να κάνει «Μνημόσυνο και με ξένα κόλλυβα», αλλά και χωρίς ουδεμία διάθεση υποβάθμισης της ολοκλήρωσής του από τη σημερινή κυβέρνηση.
Στο έργο όμως, με βάση Ερωτήσεις μου στη Βουλή και Απαντήσεις του Υπουργείου Υποδομών, παραμένουν εκκρεμότητες κατασκευής που έχουν να κάνουν με την Άρση Επικινδυνότητας σε 3 σημεία:
α) Κατασκευή κόμβου με τον δρόμο Άντισσα – Λάψαρνα.
β) Κατασκευή Ανεμοθώρακα στο τμήμα του Αγίου Ιωάννη ( Μονή Υψηλού ).
γ) Ηλεκτροφωτισμός Κόμβου Ανεμώτιας.
Τα παραπάνω δεν αντιμετωπίστηκαν με την υφιστάμενη εργολαβία και χρειάζεται νέα και σχετική χρηματοδότηση για την ασφάλεια οχημάτων και επισκεπτών.
Επίσης εκκρεμεί το τμήμα του έργου που αφορά την αποζημίωση των 585 δικαιούχων αποζημίωσης από τις απαλλοτριώσεις των ιδιοκτησιών τους, που σύμφωνα με απάντηση του Υπουργείου Υποδομών – Διεύθυνση Αποζημιώσεων κινδυνεύουν, αφού αναφέρεται η έννοια της αυτοδίκαιης άρσης της απαλλοτρίωσης, λόγω παρέλευσης του χρόνου ισχύος της σχετικής Απόφασης!!!
Τέλος για να αυξηθεί η αξία αυτού του μεγάλου έργου πράγματι χρειάζεται να συνοδευτεί οπωσδήποτε με καλή και πυκνή ακτοπλοϊκή σύνδεση του λιμανιού του Σιγρίου με τα λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας, με σύγχρονα πλοία που θα εξασφαλίζουν μικρό χρόνο ταξιδιού.
Η Λέσβος όμως έχει προβλήματα και περιμένει και απαντήσεις από τον Πρωθυπουργό της χώρας και για τα παρακάτω:
α) το Φράγμα Τσικνιά ύψους 105.000.000 ευρώ απεντάχθηκε.
β) Τα Δίκτυα του Βιολογικού Καθαρισμού των Τ.Κ. Ταξιαρχών, Αγίας Μαρίνας, και οικισμών Βαρειάς - Ακρωτηρίου, Νεάπολης, Πληγωνίου, Κουμκό, Αγριλιάς, Κρατήγου ύψους 10,5 εκατομμυρίων ευρώ επίσης χάνονται από το Ταμείο Ανάκαμψης, εάν η προσφυγή του Δήμου Μυτιλήνης στο Σ.τ.Ε. απορριφθεί.
Είναι επιτακτική ανάγκη να μη χαθούν αυτοί οι πόροι από το νησί και ζητούμενο από τον Πρωθυπουργό είναι η ένταξή τους στο ΕΣΠΑ 2021 - 2027 καθώς και η Νότια Παράκαμψη της πόλης της Μυτιλήνης.
β) Η Πράσινη Ενίσχυση που καταβάλλονταν κάθε Δεκέμβριο, εφέτος αντικαταστάθηκε από τα Οικολογικά σχήματα, τα οποία είναι άγνωστο πότε θα πληρωθούν, πώς θα πληρωθούν και πόσοι οι δικαιούχοι, αφού το χρηματοδοτικό πλαφόν είναι 425.000.000 ευρώ και τα αιτήματα ανήλθαν σε 1 δις ευρώ !!!
γ) Οι συνδεδεμένες ενισχύσεις που κάθε χρόνο πληρωνόταν ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ – ΜΑΡΤΙΟ είναι επίσης άγνωστο πότε θα καταβληθούν και εκκρεμούν και αυτές.
Τα αναφέρω διότι ο προγραμματισμός της Αγροτικής Παραγωγής απαιτεί συνέπεια από την Πολιτεία,ώστε οι αγρότες να γνωρίζουν εκ των προτέρων, τι θα εισπράξουν ακριβώς και πότε χρονικά.
Είμαστε αντίθετοι και είναι λάθος η δημιουργία μιας τεράστιας δομής, που κατασκευάζεται στη Βάστρια, και για λόγους Εθνικούς, αλλά και γιατί πλέον οριστικά και μόνιμα η Λέσβος καταγράφεται στον Παγκόσμιο χάρτη μεταναστευτικών ροών ως ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ στην Ευρώπη.
Σε όλα αυτά αναμένουν απαντήσεις και λύσεις οι κάτοικοι της Λέσβου, έστω και με επιφύλαξη, λόγω της προεκλογικής περιόδου.