× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Δε συναινούμε στην κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών»

Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις εξετάσεις τύπου ελληνικής Pisa

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 27/4/2023

«Δε συναινούμε στην κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών»
' χρόνος ανάγνωσης

Την αντίθεση του στις εξετάσεις τύπου Pisa εκφράζει με ανακοίνωση του το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Λέσβου και τονίζει πως η κυβέρνηση: «Κάτω από τους εύηχους επικοινωνιακούς τίτλους δεν μπορεί να κρύψει την πολιτική της απόφαση για τη μετακύληση των ευθυνών για τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης στις πλάτες των εκπαιδευτικών».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Δικτύου αναφέρει:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

«Η κυβέρνηση της ΝΔ, ακόμα και μέσα στην προεκλογική περίοδο, συνεχίζει την πολιτική της κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων. Κάτω από τους εύηχους επικοινωνιακούς τίτλους δεν μπορεί να κρύψει την πολιτική της απόφαση για τη μετακύληση των ευθυνών για τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Στο άρθρο 104 του Ν.4823/3-8-2021 εκτός της εσωτερικής αξιολόγησης με αριθμητική κλίμακα του έργου της σχολικής μονάδας από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και του σχολείου από τον σύμβουλο εκπαίδευσης, της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, προβλέπεται ότι κάθε σχολικό έτος θα διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις υποχρεωτικά  για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές της Γ’ τάξης των γυμνασίων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν μερικές μέρες δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο ορισμός των σχολείων για τις εξετάσεις τύπου (ελληνικής) PISA που θα διεξαχθούν για 2η φορά (πρώτη φορά έγιναν πέρσι) στις 10 Μαΐου. Συνολικά έχουν οριστεί 600 σχολικές μονάδες 300 Πρωτοβάθμιας και 300 Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Οι βασικοί στόχοι της τυποποιημένης αξιολόγησης και οι απώτεροι πολιτικοί στόχοι της Κυβέρνησης της ΝΔ είναι:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Η ολόπλευρη γνώση εγκαταλείπεται και τη θέση της καταλαμβάνει η απόκτηση δεξιοτήτων που επιτυγχάνεται με τον κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων παραβλέποντας τη συνθετότητα της ίδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των παραμέτρων που την προσδιορίζουν (μορφωτικό – πολιτιστικό – οικονομικό υπόστρωμα).

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα σχολεία θα μετατραπούν σταδιακά σε απέραντα εξεταστικά κέντρα και οι γονείς θα αναγκαστούν να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη μιας και τα «φροντιστήρια» για την καλύτερη επίδοση σε αυτές του πανελλαδικού τύπου εξετάσεις θα αρχίζουν από τις μικρότερες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.

 

Το σχολικό περιβάλλον του ανταγωνισμού και των αλλεπάλληλων εξετάσεων καθίσταται ιδιαίτερα ψυχοπιεστικό για τα παιδιά καθώς ενσταλάζει μέσα τους από την τρυφερή τους ηλικία τη μειωμένη προσδοκία ενώ εντείνει το άγχος για παιδιά και οικογένειες.

 

Το εξεταστικό κεντρικό σύστημα θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο βάζοντας μεγαλύτερους φραγμούς στην κινητικότητα της κοινωνικής διαστρωμάτωσης  αφήνοντας στη μοίρα τους τούς μαθητές που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικομορφωτικά στρώματα.

 

Η ευθύνη της ποιότητας της εκπαίδευσης μεταφέρεται σχεδόν ολοσχερώς στις πλάτες του εκπαιδευτικού, συγκαλύπτοντας τις ευθύνες κυβέρνησης, κράτους και τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το δε περιεχόμενο της διδασκαλίας των μαθημάτων θα αντικατασταθεί από τη διδασκαλία «πώς να πετύχεις στο τεστ», μέσα στην τάξη, εκπαιδευτικοί και μαθητές θα αναγκαστούν να ενστερνιστούν τις προκατασκευασμένες απαντήσεις. Το «γιατί» θα υποχωρήσει και θα αντικατασταθεί από τα «τι» και τα «πώς».

 

Για την προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την αποτροπή όλων αυτών των σχεδίων οφείλουμε να συνεχίσουμε τον αγώνα, που ξεκινήσαμε πέρυσι, με δυναμική αντίσταση σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο, με:

 

- Ενεργοποίηση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. με συναντήσεις με τους συλλόγους γονέων των σχολείων που καλούνται να μπουν στη διαδικασία.

- Ενημέρωση των γονέων των μαθητών με επιστολή που θα κοινοποιεί τις θέσεις μας.

- Συνδικαλιστική κάλυψη όλων των συναδέλφων (3ωρη στάση εργασίας από τη ΔΟΕ και εκτίμηση 3ωρης στάσης εργασίας από τους κατά τόπους Συλλόγους) για να μην υλοποιηθούν οι εξετάσεις στις σχολικές μονάδες που έχουν οριστεί.

 

Με μαζικότητα, ενότητα και αγώνα συνεχίζουμε δυναμικά μέχρι την τελική νίκη!!!».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Ημερολόγιο 2026 με θέμα την πολιτιστική κληρονομιά της Λέσβου

Πρόσκληση συμμετοχής των Συλλόγων Γονέων με έμφαση στην πολιτιστική κληρονομιά της Λέσβου
ΔΡΑΣΕΙΣ

Η κοινωνική οικονομία σε πρώτο πλάνο

Στους χώρους του μοναδικού δημοσιογραφικού συνεταιρισμού στο Αιγαίο ξεναγήθηκαν Visit Agiasos, Καλοτρόπιο, ViModo και Business Incubator Gotse Delchev στο πλαίσιο του έργου ELCSEE
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Γιατροί Χωρίς Σύνορα: 10 χρόνια ανθρωπιστικής δράσης στη Λέσβο

Τιμούν την επέτειο με μια μεγάλη σειρά εκδηλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στο πόδι το ΠΕΚ και τα σωματεία της Λέσβου

Περιοδείες, συζητήσεις και πανό σε όλη τη Μυτιλήνη για την απεργία της 16ης Δεκεμβρίου και της συγκέντρωσης έξω από τα δικαστήρια στις 9:00 το πρωί
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

ΕΛΜΕ Λέσβου: Κυλιόμενες στάσεις εργασίας για τη συμμετοχή στην παλλεσβιακή κινητοποίηση

Στο δρόμο την 16η Δεκεμβρίου για προϋπολογισμό και διώξεις συνδικαλιστών. Κάλεσμα αλληλεγγύης σε αγρότες και εργαζόμενους
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επίσκεψη σκύλου–οδηγού στο 12ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης

Μάθημα ενσυναίσθησης και συμπερίληψης για τους μικρούς μαθητές
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Πρωτιά για την Αγωνιστική Συσπείρωση στην ΕΛΜΕ Λήμνου‑Αγίου Ευστρατίου

Αναλυτικά τα αποτελέσματα των πρόσφατων αρχαιρεσιών
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Η Επιτροπή Ειρήνης Λέσβου συμμετέχει στην κινητοποίηση της Τρίτης 16 Δεκεμβρίου

Καλεί σε συγκέντρωση στις 9 το πρωί στα Δικαστήρια Μυτιλήνης
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ο Ερυθρός Σταυρός δίπλα στους πλημμυροπαθείς της Καλλονής

Κουβέρτες, ρουχισμός, τρόφιμα και είδη υγιεινής διανεμήθηκαν σε οικογένειες που επλήγησαν στις 11 Νοεμβρίου
ΔΡΑΣΕΙΣ

11η Εθελοντική Αιμοδοσία στη Μόρια

Από τον Πεζοπορικό Σύλλογο «Η Διχάλα»
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

«Το άστρο των Χριστουγέννων» στη Μυτιλήνη

Μια μοναδική αστρονομική αφήγηση για μικρούς και μεγάλους στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Βήματα ζωής για τα παιδιά της Παναγιούδας μέσα από το «Kids Save Lives»

Μαθητές εξασκήθηκαν σε τεχνικές Βασικής Υποστήριξης της Ζωής με ειδικές κούκλες προσομοίωσης