× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Οι Έλληνες κόβουν τον καφέ εκτός σπιτιού

Το 54% των καταναλωτών έχουν δηλώσει ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας της ακρίβειας

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 25/3/2023

Οι Έλληνες κόβουν τον καφέ εκτός σπιτιού

«Φρένο» στην εκτός σπιτιού κατανάλωση καφέ των Ελλήνων έχουν βάλει η πληθωριστική κρίση και οι ανατιμήσεις. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Κάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές καφέ (54%) δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας του γενικότερου κλίματος ανατιμήσεων στην αγορά, ενώ το 45% από αυτούς αναφέρει ότι δεν έχει περιορίσει τις εξόδους, παρά το γενικότερο κλίμα αυξήσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



Σε ό,τι αφορά την διαμόρφωση των τιμών, όσοι καταναλώνουν καφέ (σ.σ. το 95% των ερωτηθέντων) εκτιμούν ότι η τιμή του το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί.

Συγκεκριμένα, το συνολικό ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι η τιμή έχει αυξηθεί είναι 93% και καταμερίζεται σε ποσοστό 75% εκείνων που απαντούν ότι μετά βεβαιότητας έχει αυξηθεί και στο 18% εκείνων που απαντούν ότι μάλλον έχει αυξηθεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



Εύρημα που προκύπτει από την έρευνα και παρουσιάζει ειδικό ενδιαφέρον, είναι ότι περίπου 7 στους 10 ερωτηθέντες απαντούν αρνητικά στο ερώτημα για το εάν θα έπρεπε να υπάρχει Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ. Συγκεκριμένα, το 80% δηλώνει ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο ειδικός φόρος, με το 66% από αυτούς να τοποθετούνται λέγοντας «σίγουρα όχι» και το 14% αναφέρει ότι «μάλλον όχι», καθώς θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο επιβαρύνει την τιμή του προϊόντος που αποτελεί την καθημερινή τους συνήθεια. Σχολιάζοντας το συγκεκριμένο εύρημα, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, Γιάννος Μπενόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σημειώνει ότι «όχι μόνο υφίσταται Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ, αλλά αποτελεί πάγιο αίτημα της Ελληνικής Ένωσης Καφέ τα τελευταία χρόνια η κατάργησή του». Σύμφωνα με τον ίδιο, «το συγκεκριμένο φορολογικό μέτρο επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων αλλά και την τιμή του καφέ που αγοράζει ο καταναλωτής με ποσό που υπερβαίνει τα 140 εκατ. ευρώ ετησίως».



ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή καφέ



Από την εκτενή έρευνα, το κύριο στοιχείο που αναδεικνύεται είναι η άρρηκτη σχέση του Έλληνα καταναλωτή με τον καφέ, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μπενόπουλος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



Η κατανάλωση καφέ είναι μια ισχυρή νεοελληνική παράδοση, καθότι το 95% των Ελλήνων αγοράζουν καφέ. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι περίπου 8 στους 10 ερωτηθέντες πίνουν καθημερινά καφέ (84%), ενώ οι περισσότεροι από αυτούς που δεν πίνουν (66%), φροντίζουν να εφοδιάζουν με καφέ το νοικοκυριό τους. Το 50% των ερωτηθέντων θα καταναλώσουν πάνω από έναν καφέ την ημέρα (συνήθως 2 ή 3).



Για το 75% όσων ερωτήθηκαν, η συνήθεια του καφέ είναι σταθερή και δεν υποκαθίσταται με την κατανάλωση άλλου ροφήματος όπως το τσάι ή το χαμομήλι. Η συνήθεια αυτή, ειδικά εκτός σπιτιού, δεν επηρεάστηκε ούτε από τις αλλαγές και τους περιορισμούς που έφερε η πανδημία στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει σκεφτεί ποτέ να κόψει τον καφέ. Ωστόσο, ένα ποσοστό 17% θα το έκανε για λόγους υγείας, το 14% για οικονομικούς λόγους και ένα 13% επειδή ο καφές του προκαλεί αϋπνία.



Συν τοις άλλοις για το 38% εκείνων που πίνουν καφέ, ο περιορισμός της κατανάλωσής του στο σπίτι, στη δουλειά ή και εκτός σπιτιού, είτε για οικονομικούς λόγους, είτε για άλλα αίτια, θα σήμαινε αυτομάτως και τον περιορισμό των κοινωνικών τους συναναστροφών.

Αναφορικά με τα είδη καφέ που προκρίνονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών, σύμφωνα με τον κ. Μπενόπουλο, ο αλεσμένος καταλαμβάνει το 78% των πωλήσεων, ενώ ένα ποσοστό 18% αντιστοιχεί σε πωλήσεις κάψουλας, οι οποίες ωστόσο εμφανίζουν τάση ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια. Ο ελληνικός κυριαρχεί στις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, ενώ ο εσπρέσο καταναλώνεται πρώτος με διαφορά στον τομέα της εστίασης.



Σημειώνεται ότι η ποσοτική έρευνα που διενήργησε η Κάπα Research για την Ελληνική Ένωση Καφέ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.003 ατόμων στις 13 περιφέρειες της χώρας στο διάστημα 17 έως και 24 Ιανουαρίου. Σε αυτήν συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω. Η συλλογή των στοιχείων έγινε κατά 61% (611 άτομα) με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων και κατά 39% (392 άτομα) με βάση ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω του ειδικά διαμορφωμένου online πάνελ της Κάπα Research.

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΓΕΥΣΗ

Roll Ice cream & more: Παγωτό μπροστά στα μάτια σας

Αυθεντικές γεύσεις, πρωτότυπες επιλογές και κλασικές γλυκές αποδράσεις στην Προκυμαία Μυτιλήνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

704 Αμερικανοί τουρίστες στη Λέσβο

Το πολυτελές εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο Grandeur, έφτασε την Τετάρτη 29 Μαΐου στο λιμάνι της Μυτιλήνης
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Νέοι αγρότες» τα μυστικά της νέας προκήρυξης

Δείτε εδώ τα κριτήρια εισόδου στο πρόγραμμα για κτηνοτρόφους, ελαιοπαραγωγούς και αμπελουργούς στο Βόρειο Αιγαίο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ

36 θέσεις στο Δήμο Δυτικής Λέσβου

Με συμβάσεις τετράμηνης διάρκειας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ένα νέο στρατηγικό σχέδιο έχει ανάγκη ο αμπελοοινικός τομέας

Στα συμπεράσματα από το πρόσφατο Συνέδριο Αμπελουργίας η ΚΕΟΣΟΕ διαπιστώσει διαρκή συρρίκνωση του κλάδου
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Κρύβουν παγίδες οι προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις

Τα τεκμήρια φέρνουν μεγαλύτερους φόρους για τους ελεύθερους επαγγελματίες- O πρόεδρος της Ένωση Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματικών Λέσβου Παναγιώτης Τατάκης εξηγει
ΕΛΛΑΔΑ

Ξεκίνησαν οι έλεγχοι για παραβάσεις σε παραλίες και αιγιαλό

Με drones οι πρώτοι έλεγχοι. Τσουχτερά τα πρόστιμα για τους παραβάτες
ΑΓΡΟΤΕΣ

Έτοιμος για πλήρη συμμόρφωση με εντολές της Κομισιόν δήλωσε ο Αυγενάκης

Νέα συνάντηση τεχνικού χαρακτήρα στις 11 Ιουνίου στελεχών του ΟΠΕΚΕΠΕ και των στελεχών της Κομισιόν
ΕΡΓΑΣΙΑ

Οριστικά αποτελέσματα για πρόγραμμα του Επιμελητηρίου Λέσβου

Αφορά στην Πράξη: «Βελτίωση Δεξιοτήτων στο Βόρειο Αιγαίο».
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΑΓΡΟΤΕΣ

ΑΤΗΕΝΑ: ο πρώτος ελληνικός Διεθνής Διαγωνισμός Ελαιολάδου!

Πραγματοποιείται ετησίως από το 2016
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Μέσα από τη συνεργασία και την αναβίωση των αμπελώνων, η Ανεμώτια αναπτύσσεται

Για τις δράσεις του Σωματείου Αμπελουργών και της Κοιν. Σεπ «Ηφαίστειο» μιλήσαμε με τον Μιχάλη Μαρμάρου
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ