× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Οργανωμένο Λιανεμπόριο: Μείωση του όγκο των πωλήσεων

Δύσκολες ώρες για τους καταναλωτές δείχνουν τα στοιχεία για την εξέλιξη του τζίρου στο λιανεμπόριο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 4/2/2023

Οργανωμένο Λιανεμπόριο: Μείωση του όγκο των πωλήσεων

Ο Ιανουάριος ολοκληρώθηκε και τα πράγματα δεν φαίνονται αισιόδοξα στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Όπως επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο senior consultant της IRI, Βαγγέλης Φώσκολος, εντείνεται η πτώση της κατανάλωσης και εκτιμάται ότι στο σύνολο του μήνα θα είναι μειωμένη σε όγκο ενώ η αξία των πωλήσεων θα είναι αυξημένη, λόγω κυρίως των ανατιμήσεων σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων.



Αξιοσημείωτο είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεκίνησαν με θετική ψυχολογία τη νέα χρονιά ελπίζοντας ότι δεν θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε νέες ανατιμήσεις, παρά το γεγονός ότι τα λειτουργικά κόστη παραμένουν υψηλά. Συγκρατούν σε μεγάλο βαθμό τις τιμές, συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό τις προωθητικές ενέργειες ενώ συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του υπουργείου για το καλάθι του νοικοκυριού προς όφελος του τελικού καταναλωτή.



Σημαντική ώθηση στην αγορά αναμένεται, σύμφωνα με τον ίδιο, να δώσει η κάρτα αγορών (Market Pass) και να ενισχύσει την πορεία του όγκου πωλήσεων «Τα περίπου 650 εκατ. ευρώ της δράσης της κάρτας αγορών (Market Pass) είναι πάνω από το 5% του συνολικού ετήσιου τζίρου των σούπερ μάρκετ, οπότε εκτιμάται ότι η εφαρμογή του μέτρου θα δώσει μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου» τονίζει χαρακτηριστικά.



Εστιάζοντας στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή και τις νέες αγοραστικές συνήθειες που έχει υιοθετήσει, ο κ. Φώσκολος επισημαίνει ότι είναι συγκρατημένος στις αγορές του και γνωρίζει από πριν πώς θα συμπεριφερθεί στο σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, ψάχνει τις προσφορές, ελέγχει την ποιότητα, συγκρίνει τις τιμές και τις ποσότητες και κάνει στοχευμένες αγορές. «Η οικονομική κρίση και η πανδημία του κορονοϊού έχουν αλλάξει ριζικά την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή και σε συνδυασμό με το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα και τα αυξημένα κόστη κάλυψης βασικών αναγκών αναπροσαρμόζει την τελική λίστα αγορών με την ζυγαριά να γέρνει προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και αυτά που πωλούνται υπό καθεστώς προσφορών» τονίζει.



Μεγαλύτερη ζήτηση για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας



Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) συνεχίζουν να αποτελούν δημοφιλή κατηγορία για τους καταναλωτές και εξελίσσονται σε καθοριστικό παράγοντα για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, το 2022 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 16,3%, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να αυξάνονται κατά 16,4%, σε σχέση με το 2021.



Καθώς η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις ευνοούν την κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής, ο strategic retail analyst, Κωνσταντίνος Μαχαίρας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισημαίνει ότι μεγάλη πρόκληση για τις επιχειρήσεις αποτελεί η διατήρηση των μεριδίων σε ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ επωνύμων και ιδιωτικής ετικέτας θα ενταθεί περαιτέρω. Όπως εξηγεί «το «καλάθι του νοικοκυριού» μπορεί να πέτυχε τον στόχο του ως προς την συγκράτηση των τιμών, ωστόσο δημιούργησε ένα οξύ ανταγωνισμό μεταξύ των λιανεμπόρων και των προμηθευτών στα εκτός καλαθιού προϊόντα. Εκεί ο ανταγωνισμός στις τιμές είναι πολύ πιο έντονος».



Εστιάζοντας στις ανατιμήσεις των προϊόντων, ο ίδιος εκτιμά ότι υπάρχει μια αποκλιμάκωση και προβλέπει ότι μέχρι τον Απρίλιο θα συνεχιστούν μικρές αναπροσαρμογές στα τρόφιμα της τάξεως του 2% με 3% που θα μπορούν πολύ πιο εύκολα να απορροφηθούν από το ελληνικό λιανεμπόριο.



Αναφορικά με τον τζίρο στο οργανωμένο λιανεμπόριο κατά την εφετινή χρονιά, επισημαίνει ότι «αύξηση των πωλήσεων σε όγκο μπορεί να καταγραφεί από τον Μάιο και μετά κυρίως στις περιφερειακές αγορές, σε νησιά και παραθεριστικά κέντρα και στα cash carry, λόγω της έναρξης της τουριστικής περιόδου. Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει να ομολοποιηθεί η πορεία προς την κανονικότητα την οποία την περιμένουμε προς το τέλος 2023 αρχές 2024, αν δεν έχουμε άλλες εκπλήξεις» υποστηρίζει ο κ. Μαχαίρας.

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Μικροί οινοπαραγωγοί με πιστοποίηση

Ανώτατο όριο παραγωγής τα 1.000 εκατόλιτρα κρασιού
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέοι ψεκασμοί για τον δάκο σε Σάμο και Λήμνο

Η αυξημένη υγρασία των τελευταίων ημερών επισπεύδει τους ψεκασμούς
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ από 16 έως 20 Σεπτεμβρίου

Θα καταβληθούν 71,8 εκατ. ευρώ σε 78.634 δικαιούχους
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ανακοινώθηκαν εννέα νέες εστίες πανώλης των προβάτων

Σε Κόρινθο, Λάρισα, Αγρίνιο και Ηλεία οι νέες εστίες που ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σε θανάτωση οδηγούνται 4.500 αιγοπρόβατα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Η επίσημη ανακοίνωση των εκλογών του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης

Οι εκλογές θα γίνουν την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου από τις 7.30 έως τις 9.30 το βράδυ. Δείτε όλους τους υποψήφιους
ΑΓΟΡΑ

Η LIDL Ελλάς γιορτάζει και χαρίζει καύσιμα

Η Lidl Ελλάς γιορτάζει 25 χρόνια και χαρίζει καύσιμα για όλη τη χρονιά σε 100 τυχερούς μέσω του LidlPlus
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Είμαστε με την πλάτη στον τοίχο και οφείλουμε να βγούμε μπροστά»

Εκκληση Μπαρούτη για το χαράτσι του Λιμενικού Ταμείου στους Τούρκους επισκέπτες
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πάνω από 1200 γυναίκες στο φετινό Φεστιβάλ Ερεσού

Ξεκίνησε πολύχρωμα, παρά τη νεροποντή η μεγάλη γιορτή συμπερίληψης που μετρά 24 χρόνια
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αεροδρόμιο Μυτιλήνης: Με ρυθμό αύξησης 15% τρέχει η επιβατική κίνηση

Μειώθηκαν και τον Αύγουστο οι επιβάτες στις πτήσεις εσωτερικού του «Οδυσσέας Ελύτης»
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ της Βουλγαρίας θα πληρώσει τις επιδοτήσεις;

Επί ξυρού ακμής κινούνται ΟΠΕΚΕΠΕ και υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μυτιλήνη: 16.563 οι αφίξεις τουριστών με τσάρτερ τον Αύγουστο

Σχεδόν οι μισοί τουρίστες της Λέσβου ήταν από Αγγλία και Ολλανδία
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

«Μας απέκλεισαν από τις εκλογές του Εμπορικού Συλλόγου»

Η παράταξη «Αγωνιστική Συνεργασία Εμπόρων Μυτιλήνης», εξέδωσε ανακοίνωση όπου καταγγέλει τη διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου για τακτικές αποκλεισμού και άρνησης εγγραφής στα μητρώα του