× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Οργανωμένο Λιανεμπόριο: Μείωση του όγκο των πωλήσεων

Δύσκολες ώρες για τους καταναλωτές δείχνουν τα στοιχεία για την εξέλιξη του τζίρου στο λιανεμπόριο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 4/2/2023

Οργανωμένο Λιανεμπόριο: Μείωση του όγκο των πωλήσεων

Ο Ιανουάριος ολοκληρώθηκε και τα πράγματα δεν φαίνονται αισιόδοξα στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Όπως επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο senior consultant της IRI, Βαγγέλης Φώσκολος, εντείνεται η πτώση της κατανάλωσης και εκτιμάται ότι στο σύνολο του μήνα θα είναι μειωμένη σε όγκο ενώ η αξία των πωλήσεων θα είναι αυξημένη, λόγω κυρίως των ανατιμήσεων σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων.



Αξιοσημείωτο είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεκίνησαν με θετική ψυχολογία τη νέα χρονιά ελπίζοντας ότι δεν θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε νέες ανατιμήσεις, παρά το γεγονός ότι τα λειτουργικά κόστη παραμένουν υψηλά. Συγκρατούν σε μεγάλο βαθμό τις τιμές, συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό τις προωθητικές ενέργειες ενώ συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του υπουργείου για το καλάθι του νοικοκυριού προς όφελος του τελικού καταναλωτή.



Σημαντική ώθηση στην αγορά αναμένεται, σύμφωνα με τον ίδιο, να δώσει η κάρτα αγορών (Market Pass) και να ενισχύσει την πορεία του όγκου πωλήσεων «Τα περίπου 650 εκατ. ευρώ της δράσης της κάρτας αγορών (Market Pass) είναι πάνω από το 5% του συνολικού ετήσιου τζίρου των σούπερ μάρκετ, οπότε εκτιμάται ότι η εφαρμογή του μέτρου θα δώσει μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου» τονίζει χαρακτηριστικά.



Εστιάζοντας στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή και τις νέες αγοραστικές συνήθειες που έχει υιοθετήσει, ο κ. Φώσκολος επισημαίνει ότι είναι συγκρατημένος στις αγορές του και γνωρίζει από πριν πώς θα συμπεριφερθεί στο σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, ψάχνει τις προσφορές, ελέγχει την ποιότητα, συγκρίνει τις τιμές και τις ποσότητες και κάνει στοχευμένες αγορές. «Η οικονομική κρίση και η πανδημία του κορονοϊού έχουν αλλάξει ριζικά την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή και σε συνδυασμό με το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα και τα αυξημένα κόστη κάλυψης βασικών αναγκών αναπροσαρμόζει την τελική λίστα αγορών με την ζυγαριά να γέρνει προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και αυτά που πωλούνται υπό καθεστώς προσφορών» τονίζει.



Μεγαλύτερη ζήτηση για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας



Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) συνεχίζουν να αποτελούν δημοφιλή κατηγορία για τους καταναλωτές και εξελίσσονται σε καθοριστικό παράγοντα για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, το 2022 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 16,3%, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να αυξάνονται κατά 16,4%, σε σχέση με το 2021.



Καθώς η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις ευνοούν την κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής, ο strategic retail analyst, Κωνσταντίνος Μαχαίρας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισημαίνει ότι μεγάλη πρόκληση για τις επιχειρήσεις αποτελεί η διατήρηση των μεριδίων σε ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ επωνύμων και ιδιωτικής ετικέτας θα ενταθεί περαιτέρω. Όπως εξηγεί «το «καλάθι του νοικοκυριού» μπορεί να πέτυχε τον στόχο του ως προς την συγκράτηση των τιμών, ωστόσο δημιούργησε ένα οξύ ανταγωνισμό μεταξύ των λιανεμπόρων και των προμηθευτών στα εκτός καλαθιού προϊόντα. Εκεί ο ανταγωνισμός στις τιμές είναι πολύ πιο έντονος».



Εστιάζοντας στις ανατιμήσεις των προϊόντων, ο ίδιος εκτιμά ότι υπάρχει μια αποκλιμάκωση και προβλέπει ότι μέχρι τον Απρίλιο θα συνεχιστούν μικρές αναπροσαρμογές στα τρόφιμα της τάξεως του 2% με 3% που θα μπορούν πολύ πιο εύκολα να απορροφηθούν από το ελληνικό λιανεμπόριο.



Αναφορικά με τον τζίρο στο οργανωμένο λιανεμπόριο κατά την εφετινή χρονιά, επισημαίνει ότι «αύξηση των πωλήσεων σε όγκο μπορεί να καταγραφεί από τον Μάιο και μετά κυρίως στις περιφερειακές αγορές, σε νησιά και παραθεριστικά κέντρα και στα cash carry, λόγω της έναρξης της τουριστικής περιόδου. Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει να ομολοποιηθεί η πορεία προς την κανονικότητα την οποία την περιμένουμε προς το τέλος 2023 αρχές 2024, αν δεν έχουμε άλλες εκπλήξεις» υποστηρίζει ο κ. Μαχαίρας.

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΟΡΑ

Πόσο αυξήθηκαν τα καύσιμα μέσα σε δύο χρόνια;

Μεγάλες διαφορές καταγράφονται στις τιμές των καυσίμων στα πρατήρια της Λέσβου από το Μάρτιο του 2021 έως σήμερα. Η αύξηση στην αμόλυβδη αγγίζει τα 30 λεπτά ενώ στο πετρέλαιο κίνηση είναι σχεδόν 35 λεπτά
ΑΓΟΡΑ

Ούζο Βαρβαγιάννη: Με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή στη Food Expo 2023

Από τον Μάιο θα είναι διαθέσιμες στην αγορά οι ανανεωμένες ετικέτες των προϊόντων της εταιρείας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Επιτέλους, ξεκίνησε η πληρωμή του de minimis!

Με αρκετές ημέρες καθυστέρηση από την αρχική ημερομηνία που είχε ανακοινωθεί
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συνεχίζεται η αγωνία των ελαιοπαραγωγών της Λέσβου

Νέα υπόσχεση για πληρωμή της de minimis επιδότησης στους ελαιοπαραγωγούς της Λέσβου, την Τετάρτη 22 Μαρτίου. Νέα ανακοίνωση του βουλευτή της Ν.Δ. Χαράλαμπου Αθανασίου στο Facebook
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Δυναμική παρουσία Λήμνου και Λέσβου στην Food Expo 2023

Οι επιχειρήσεις των νησιών μας είχαν την δυνατότητα να παρουσιάσουν τα ξεχωριστά προϊόντα τους στους χιλιάδες επισκέπτες της έκθεσης
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Παραμένει στο «κόκκινο» η δηλωμένη ανεργία

17.136 οι δηλωμένοι άνεργοι του βορείου Αιγαίου το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου του 2023
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Στα επίπεδα του 2019 η επιβατική κίνηση στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη

Ανοδική πορεία ακολουθούν τα διακινηθέντα οχήματα στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Από Απρίλη...καλοκαίρι στη Λέσβο», με έναρξη της τουριστικής περιόδου

Στις 20 Απριλίου ξεκινά η τουριστική περίοδος με δύο αεροπλάνα από Ολλανδία και Αγγλία την ίδια μέρα. Το διάστημα αυτό ξεκινά και το Μπαϊράμι των Τούρκων. Σχεδόν 19 θα είναι φέτος οι απευθείας πτήσεις στο νησί
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προτάσεις των ξενοδόχων της Λέσβου για την τουριστική αναβάθμιση του νησιού

Κατατέθηκαν στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία εταιρείας διαχείρισης προορισμού
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Στρώσε το τραπέζι της 25ης Μαρτίου! Απόλαυσε έναν πεντανόστιμο μπακαλιάρο και συνόδευσέ τον με ό,τι τραβάει η όρεξή σου!
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σμύρνη – Μυτιλήνη, δυο με τρεις φορές την εβδομάδα

Συμβολή στην τουριστική ανάπτυξη της Λέσβου η επαναδρομολόγηση του ταχύπλοου της ναυτιλιακής εταιρίας Izdeniz από τις 2 Ιουνίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σε ανοιξιάτικο πλαίσιο οι τιμές του ελαιολάδου

Συνεχίζουν το «κατενάτσιο» έμποροι και τυποποιητές
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ