× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Οργανωμένο Λιανεμπόριο: Μείωση του όγκο των πωλήσεων

Δύσκολες ώρες για τους καταναλωτές δείχνουν τα στοιχεία για την εξέλιξη του τζίρου στο λιανεμπόριο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 4/2/2023

Οργανωμένο Λιανεμπόριο: Μείωση του όγκο των πωλήσεων
' χρόνος ανάγνωσης

Ο Ιανουάριος ολοκληρώθηκε και τα πράγματα δεν φαίνονται αισιόδοξα στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Όπως επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο senior consultant της IRI, Βαγγέλης Φώσκολος, εντείνεται η πτώση της κατανάλωσης και εκτιμάται ότι στο σύνολο του μήνα θα είναι μειωμένη σε όγκο ενώ η αξία των πωλήσεων θα είναι αυξημένη, λόγω κυρίως των ανατιμήσεων σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων.



Αξιοσημείωτο είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεκίνησαν με θετική ψυχολογία τη νέα χρονιά ελπίζοντας ότι δεν θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε νέες ανατιμήσεις, παρά το γεγονός ότι τα λειτουργικά κόστη παραμένουν υψηλά. Συγκρατούν σε μεγάλο βαθμό τις τιμές, συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό τις προωθητικές ενέργειες ενώ συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του υπουργείου για το καλάθι του νοικοκυριού προς όφελος του τελικού καταναλωτή.



Σημαντική ώθηση στην αγορά αναμένεται, σύμφωνα με τον ίδιο, να δώσει η κάρτα αγορών (Market Pass) και να ενισχύσει την πορεία του όγκου πωλήσεων «Τα περίπου 650 εκατ. ευρώ της δράσης της κάρτας αγορών (Market Pass) είναι πάνω από το 5% του συνολικού ετήσιου τζίρου των σούπερ μάρκετ, οπότε εκτιμάται ότι η εφαρμογή του μέτρου θα δώσει μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου» τονίζει χαρακτηριστικά.



Εστιάζοντας στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή και τις νέες αγοραστικές συνήθειες που έχει υιοθετήσει, ο κ. Φώσκολος επισημαίνει ότι είναι συγκρατημένος στις αγορές του και γνωρίζει από πριν πώς θα συμπεριφερθεί στο σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, ψάχνει τις προσφορές, ελέγχει την ποιότητα, συγκρίνει τις τιμές και τις ποσότητες και κάνει στοχευμένες αγορές. «Η οικονομική κρίση και η πανδημία του κορονοϊού έχουν αλλάξει ριζικά την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή και σε συνδυασμό με το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα και τα αυξημένα κόστη κάλυψης βασικών αναγκών αναπροσαρμόζει την τελική λίστα αγορών με την ζυγαριά να γέρνει προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και αυτά που πωλούνται υπό καθεστώς προσφορών» τονίζει.



Μεγαλύτερη ζήτηση για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας



Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) συνεχίζουν να αποτελούν δημοφιλή κατηγορία για τους καταναλωτές και εξελίσσονται σε καθοριστικό παράγοντα για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, το 2022 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 16,3%, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να αυξάνονται κατά 16,4%, σε σχέση με το 2021.



Καθώς η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις ευνοούν την κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής, ο strategic retail analyst, Κωνσταντίνος Μαχαίρας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισημαίνει ότι μεγάλη πρόκληση για τις επιχειρήσεις αποτελεί η διατήρηση των μεριδίων σε ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ επωνύμων και ιδιωτικής ετικέτας θα ενταθεί περαιτέρω. Όπως εξηγεί «το «καλάθι του νοικοκυριού» μπορεί να πέτυχε τον στόχο του ως προς την συγκράτηση των τιμών, ωστόσο δημιούργησε ένα οξύ ανταγωνισμό μεταξύ των λιανεμπόρων και των προμηθευτών στα εκτός καλαθιού προϊόντα. Εκεί ο ανταγωνισμός στις τιμές είναι πολύ πιο έντονος».



Εστιάζοντας στις ανατιμήσεις των προϊόντων, ο ίδιος εκτιμά ότι υπάρχει μια αποκλιμάκωση και προβλέπει ότι μέχρι τον Απρίλιο θα συνεχιστούν μικρές αναπροσαρμογές στα τρόφιμα της τάξεως του 2% με 3% που θα μπορούν πολύ πιο εύκολα να απορροφηθούν από το ελληνικό λιανεμπόριο.



Αναφορικά με τον τζίρο στο οργανωμένο λιανεμπόριο κατά την εφετινή χρονιά, επισημαίνει ότι «αύξηση των πωλήσεων σε όγκο μπορεί να καταγραφεί από τον Μάιο και μετά κυρίως στις περιφερειακές αγορές, σε νησιά και παραθεριστικά κέντρα και στα cash carry, λόγω της έναρξης της τουριστικής περιόδου. Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει να ομολοποιηθεί η πορεία προς την κανονικότητα την οποία την περιμένουμε προς το τέλος 2023 αρχές 2024, αν δεν έχουμε άλλες εκπλήξεις» υποστηρίζει ο κ. Μαχαίρας.

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πασχαλινό ποδαρικό για την τουριστική σεζόν στη Λέσβο

Με 189 τουρίστες από την Αγγλία στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Αύξηση της απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα του Βορείου Αιγαίου

Οριακή άνοδος στο τριτογενή και μεγάλη πτώση στο δευτερογενή τομέα της οικονομίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυτά είναι τα τέσσερα προς πώληση ξενοδοχεία της Λέσβου

Από 850.000 έως 1,55 εκατ. ευρώ οι τιμές διάθεσής τους
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχεται η άμεση απόδοση του ΦΠΑ την ώρα της συναλλαγής

Προς κατάργηση οι περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ ανά μήνα ή ανά τρίμηνο
ΕΡΓΑΣΙΑ

Εννιά θέσεις στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου για έργο στη Νάπη – Πελόπη

Επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό ζητείται για τη διενέργεια σωστικών ανασκαφών
ΕΛΛΑΔΑ

Ένα μαύρο σύννεφο πλανάται πάνω από την ερευνητική δημοσιογραφία

Πρόκειται για τα (νομικά) «χαστούκια» που δίνουν οι ισχυροί σε όσους τους εκθέτουν
ΑΓΟΡΑ

Σε Πασχαλινούς ρυθμούς η αγορά της Μυτιλήνης

Δείτε αναλυτικά το ωράριο των καταστημάτων από σήμερα έως την Λαμπροπαρασκευή
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μόνο ντόπιοι και φοιτητές ταξιδεύουν στη Λέσβο το Πάσχα

Αντίθετα στη Χίο το έθιμο του ρουκετοπόλεμου προσελκύει μεγάλο αριθμό Ελλήνων τουριστών. Πληρότητα 100% για τη Λέσβο στα δρομολόγια των ημερών που γιορτάζεται ο Ταξιάρχης.
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Κόλπος Καλλονής: Αρθηκε η απαγόρευση αλιείας για Καλόγνωμες και Κυδώνια

Παραμένει η απαγόρευση αλιείας για τα Χάβαρα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως 25 Απριλίου

Την Λαμπροτρίτη ξεκινά η καταβολή των συντάξεων
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μείωση 5% της δηλωμένης ανεργίας στο Βόρειο Αιγαίο

Σε 15.451 άτομα διαμορφώθηκε ο μέσος όρος των ανέργων στα νησιά της Περιφέρειας το πρώτο τρίμηνο του έτους
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεκίνησε τις πληρωμές των συνδεδεμένων ενισχύσεων ο ΟΠΕΚΕΠΕ

Καταβλήθηκαν 119,1 εκατ. ευρώ σε 110.868 δικαιούχους