× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ από την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/2/2023

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή
' χρόνος ανάγνωσης

Δέκα χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ δίνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στους συμπολίτες μας οι οποίοι όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση πλήττονται από την ακρίβεια και την αύξηση των τιμών η οποία παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει συνεχίζουν να ανεβαίνουν ανεξέλεγκτα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών, οι πολίτες απροστάτευτοι, μόνοι και έρμαια των κερδοσκοπικών διαθέσεων των προμηθευτών και των μεγάλων εταιρειών.

Αναλυτικά η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ αναφέρει: 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο των διαχρονικών ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διενεργεί έρευνες στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπίσει τα φαινόμενα αυτά, να ενημερώσει τους καταναλωτές και την Πολιτεία, στο πλαίσιο του δικού της ρόλου.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου η ακρίβεια έχει γίνει ο υπ’αριθμόν 1 κίνδυνος για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή και παρά τα μέτρα που η Πολιτεία θέσπισε («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών, χωρίς δυνατότητα να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα. 

Η ΕΕΚΕ, συνεπής στο ρόλο της και μέσα από την εμπειρία των επιτόπιων (και διαδικτυακών) ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διατυπώνει τον παρακάτω δεκάλογο ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, οι οποίοι, αλλάζοντας σε ένα βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες, μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές.

1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών

3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας

4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας

6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων

7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά

8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές

9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο

10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανώμαστε

Για την ΕΕΚΕ ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής, προς το σκοπό αυτό θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας».

Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΟΡΑ

Νέο «πιο θερινό» ωράριο, για την αγορά της Μυτιλήνης

Το απόγευμα τα καταστήματα θα ανοίξουν στις 6.30 το απόγευμα
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Νησιά με στρατηγική, όχι απλώς παραλίες»

Ρεπορτάζ για την επικείμενη συνάντηση των Περιφερειαρχών Βορείου Αιγαίου Κώστα Μουτζούρη, Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου και Ιονίων Νήσων Ιωάννη Τρεπεκλή
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουριστικό info kiosk στη Μυτιλήνη

Αξιοποιείται παλιό περίπτερο ως σημείο τουριστικής πληροφόρησης – Έξυπνες οθόνες, φυλλάδια και σχεδιασμός επέκτασης σε γειτονιές και χωριά
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Οι συνταξιούχοι του Βορείου Αιγαίου επιστρέφουν στη δουλειά

Αποκαλύπτουμε όσα κρύβονται πίσω από τους στατιστικούς πίνακες της ΕΛΣΤΑΤ
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μονάδα επεξεργασίας αλατιού στη Λέσβο και πλάνα για την ανάπτυξη του θερμαλισμού

Ο επιχειρηματίας Θεόδωρος Κούσκος μιλά για τα σχέδια επενδύσεων σε Βατερά, Αλυκές, Πολιχνίτο, Αγιάσο καθώς και για τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της Λέσβου μέσα από τον θερμαλισμό
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ανακοινώθηκαν τα δρομολόγια του Ro–Ro «Θαλασσίτης»

Δείτε τις μέρες και τις ώρες που το πλοίο θα προσεγγίζει τα λιμάνια του Βορείου Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Στην τελική ευθεία… ο διαγωνισμός για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές

Ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2024 κι ως τα μέσα του Ιουνίου του 2025 δεν έχει ολοκληρωθεί. Δύο εταιρείες διεκδικούν την άγονη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΕΡΓΑΣΙΑ

Θέσεις εργασίας στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Δείτε αναλυτικά τις ειδικότητες που ζητούνται για τις εργασίες της αποκατάστασης του μεγάλου περιβόλου στο Κάστρο Μυτιλήνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παρουσιάζεται το «LesvosTreasures» στην Καλλονή

Ο Εμπορικός Σύλλογος Καλλονής προσκαλεί το κοινό στην παρουσίαση μιας καινοτόμου ψηφιακής υπηρεσίας που αναδεικνύει τη Λέσβο ως κορυφαίο τουριστικό και πολιτιστικό προορισμό
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Porto Myrina: Εκεί που το Αιγαίο αγκαλιάζει τη φιλοξενία

Κάθε χώρος είναι εμπνευσμένος από τη λιτή αρχοντιά της Λήμνου, προσφέροντας πανοραμική θέα στη θάλασσα ή στους καταπράσινους κήπους
ΕΛΛΑΔΑ

Σε δύσβατο σταυροδρόμι ο ελληνικός τουρισμός

Συγκρατημένη αισιοδοξία του ΣΕΤΕ για την τουριστική περίοδο του 2025