× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ από την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/2/2023

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή
' χρόνος ανάγνωσης

Δέκα χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ δίνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στους συμπολίτες μας οι οποίοι όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση πλήττονται από την ακρίβεια και την αύξηση των τιμών η οποία παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει συνεχίζουν να ανεβαίνουν ανεξέλεγκτα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών, οι πολίτες απροστάτευτοι, μόνοι και έρμαια των κερδοσκοπικών διαθέσεων των προμηθευτών και των μεγάλων εταιρειών.

Αναλυτικά η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ αναφέρει: 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο των διαχρονικών ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διενεργεί έρευνες στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπίσει τα φαινόμενα αυτά, να ενημερώσει τους καταναλωτές και την Πολιτεία, στο πλαίσιο του δικού της ρόλου.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου η ακρίβεια έχει γίνει ο υπ’αριθμόν 1 κίνδυνος για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή και παρά τα μέτρα που η Πολιτεία θέσπισε («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών, χωρίς δυνατότητα να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα. 

Η ΕΕΚΕ, συνεπής στο ρόλο της και μέσα από την εμπειρία των επιτόπιων (και διαδικτυακών) ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διατυπώνει τον παρακάτω δεκάλογο ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, οι οποίοι, αλλάζοντας σε ένα βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες, μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές.

1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών

3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας

4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας

6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων

7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά

8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές

9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο

10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανώμαστε

Για την ΕΕΚΕ ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής, προς το σκοπό αυτό θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας».

Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΑΓΡΟΤΕΣ

Στο στόχαστρο οι αγρότες της Λέσβου για τον αποκλεισμό του λιμανιού Μυτιλήνης

Εισαγγελική παραγγελία από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Μυτιλήνης και αστυνομικές έρευνες για ταυτοποίηση των αγροτικών οχημάτων αντί για απαντήσεις στα οξυμένα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ξεκινά η πληρωμή του Μεταφορικού ισοδύναμου

Για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η κίνηση στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης ανεβαίνει παρά την ακρίβεια

Αύξηση 4% στους επιβάτες το 2025 και 11,1% μόνο τον Νοέμβριο δείχνουν τα στοιχεία της Fraport
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Νέες θέσεις εργασίας στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Αναλυτικά οι ειδικότητες που ζητούνται με σύμβαση εργασίας διάρκειας έξι μηνών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Και δεύτερη προσφορά για τη γραμμή Βόλου‑ νησιών Βορείου Αιγαίου

«Πράσινο φως» και από τον Κικίλια μετά την επικοινωνία με τον Κώστα Μουτζούρη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Οι Τούρκοι αγρότες χαιρετίζουν τον αγώνα των Ελλήνων συναδέλφων τους

«Αγωνιζόμαστε για τα ίδια δικαιώματα εκατέρωθεν του Αιγαίου» δηλώνει η Ένωση Όλων των Αγροτών Παραγωγών Τουρκίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Βάζουν το λύκο να φυλάει τα πρόβατα»

Γεωπόνοι αντιδρούν στη μετάβαση του ελέγχου του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πώς θα κάνουν ενστάσεις οι αγρότες για τις επιδοτήσεις 2025

Αναλυτικός οδηγός από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για λάθη σε στρέμματα, τιμολόγια, βοσκοτόπους, ΚΑΕΚ και ΑΤΑΚ, με νέες προθεσμίες και διαδικασίες έως τις αρχές 2026
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση στο χρόνο καταβολής των εισφορών στον ΕΛΓΑ

Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις θα ισχύουν μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαχείρισης των ζημιών από τους παγετούς και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 30ής Ιουνίου 2026
ΕΛΛΑΔΑ

Επεισοδιακή κατάθεση του Ξυλούρη για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ειρωνείες και θλιβερές εικόνες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το Οικονομικό Επιμελητήριο βορείου Αιγαίου στο πλευρό των παραγωγών

Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση για αδυναμία προστασίας και «σκιές διαφθοράς» στη διαχείριση ευρωπαϊκών πόρων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ