× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ από την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/2/2023

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Δέκα χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ δίνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στους συμπολίτες μας οι οποίοι όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση πλήττονται από την ακρίβεια και την αύξηση των τιμών η οποία παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει συνεχίζουν να ανεβαίνουν ανεξέλεγκτα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών, οι πολίτες απροστάτευτοι, μόνοι και έρμαια των κερδοσκοπικών διαθέσεων των προμηθευτών και των μεγάλων εταιρειών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικά η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ αναφέρει: 

«Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο των διαχρονικών ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διενεργεί έρευνες στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπίσει τα φαινόμενα αυτά, να ενημερώσει τους καταναλωτές και την Πολιτεία, στο πλαίσιο του δικού της ρόλου.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου η ακρίβεια έχει γίνει ο υπ’αριθμόν 1 κίνδυνος για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή και παρά τα μέτρα που η Πολιτεία θέσπισε («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών, χωρίς δυνατότητα να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα. 

Η ΕΕΚΕ, συνεπής στο ρόλο της και μέσα από την εμπειρία των επιτόπιων (και διαδικτυακών) ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διατυπώνει τον παρακάτω δεκάλογο ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, οι οποίοι, αλλάζοντας σε ένα βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες, μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές.

1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών

3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας

4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας

6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων

7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά

8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές

9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο

10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανώμαστε

Για την ΕΕΚΕ ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής, προς το σκοπό αυτό θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας».

Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΟΡΑ

Έρχεται «Λευκή νύχτα» και ηλεκτρονικό εμπόριο στην αγορά της Μυτιλήνης

Με δυναμικές κινήσεις, διοργάνωση εκδηλώσεων, και προτάσεις για τον εξωραϊσμό της αγοράς, προσπαθεί ο Εμπορικός Σύλλογος να ξορκίσει τον δύσκολο χειμώνα και να γυρίσει το παιχνίδι με αύξηση τζίρου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

11.500 Τούρκοι ως το Σάββατο ‑ Το Μπαϊράμι δοκίμασε τις τουριστικές αντοχές της Λέσβου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες ήρθαν στο νησί τις τελευταίες ημέρες, ωστόσο οι υποδομές του νησιού δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν όλο αυτόν τον κόσμο δηλώνει ο πράκτορας Άρης Λαζαρής
ΓΕΥΣΗ

Γευστική απόδραση, στο καφέ ‑ Ταξιάρχης με θέα το Αιγαίο

Αποδράστε για λίγο από τη βουή της πόλης στο γραφικό αναψυκτήριο της Εκκλησίας των Παμμεγίστων Ταξιαρχών στο Καγιάνι. Δοκιμάστε χειροποίητα γλυκά ταψιού και κουταλιού, καφέ στο μπρίκι και μυρωδάτους λουκουμάδες
ΕΡΓΑΣΙΑ

Προσλήψεις στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Δείτε αναλυτικά τις θέσεις και ειδικότητες που ζητούνται
ΑΓΡΟΤΕΣ

Κάλεσμα της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων για βοήθεια στην φωτιά

Καλεί τους αγρότες που είναι στην ευρύτερη περιοχή της Μόριας με κάθε μέσο να συνδράμουν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς
ΑΓΟΡΑ

Η ΑΣΠΙΔΑ, ευχαριστεί όσους βοήθησαν στα γυρίσματα του MASTER CHEF

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, αποτελεί μεγάλη χαρά το γεγονός ότι μια σημαντική τηλεοπτική εκπομπή γαστρονομίας επέλεξε το νησί μας για τα γυρίσματα της
ΑΓΟΡΑ

Τα entos κλείνουν τα 18 και το γιορτάζουν με «προκλητικές τιμές»

Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια, τα Entos συμπληρώνουν 18 χρόνια παρουσίας στον χώρο του επίπλου και της διακόσμησης και το γιορτάζουν με «προκλητικές τιμές» που δεν πρέπει να χάσετε!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πονοκέφαλος η αναζήτηση προσωπικού στον τουριστικό κλάδο της Λέσβου

Το πανελλαδικό πρόβλημα έλλειψης εργαζομένων στον τουρισμό χτυπά την πόρτα και του νησιού μας. Οι επιχειρηματίες δηλώνουν ότι κλείνουν από νωρίς το προσωπικό τους, όμως αν χρειαστεί πρόσθετη βοήθεια υπάρχει έλλειψη χεριών
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΟΡΑ

«Φυσάει άνεμος τουριστικής ανάπτυξης και εκλογών στο Επιμελητήριο Λέσβου»

Ο Βαγγέλης Μυρσινιάς αναφέρθηκε στα δεδομένα της επιχειρηματικότητας και την άνθηση του τουρισμού, επισήμανε όμως ότι υπάρχουν υπαρκτά προβλήματα και σημαντική μείωση της κατανάλωσης
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η συναισθηματική ζωή των μικρών μας τόπων, Ο Αϊ Γιάννης ο Κλήδονας

Γράφει η ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΖΗΣΗ , Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Το Φεστιβάλ για τη Σαπφώ είναι δράση επιθετικής εξωστρέφειας»

Η Περιφερειακή Αρχή μαζί με τις διοργανώτριες του φεστιβάλ, παρουσίασαν με υπερηφάνεια το πρόγραμμα, ενώ ο Κ. Μουτζούρης προανήγγειλε νέο φεστιβάλ για τον Αγιο Βαλεντίνο
ΑΓΟΡΑ

Το θερινό ωράριο στην αγορά της Μυτιλήνης

Τι θα ισχύει για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Μυτιλήνης