× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ από την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/2/2023

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Δέκα χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ δίνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στους συμπολίτες μας οι οποίοι όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση πλήττονται από την ακρίβεια και την αύξηση των τιμών η οποία παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει συνεχίζουν να ανεβαίνουν ανεξέλεγκτα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών, οι πολίτες απροστάτευτοι, μόνοι και έρμαια των κερδοσκοπικών διαθέσεων των προμηθευτών και των μεγάλων εταιρειών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικά η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ αναφέρει: 

«Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο των διαχρονικών ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διενεργεί έρευνες στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπίσει τα φαινόμενα αυτά, να ενημερώσει τους καταναλωτές και την Πολιτεία, στο πλαίσιο του δικού της ρόλου.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου η ακρίβεια έχει γίνει ο υπ’αριθμόν 1 κίνδυνος για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή και παρά τα μέτρα που η Πολιτεία θέσπισε («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών, χωρίς δυνατότητα να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα. 

Η ΕΕΚΕ, συνεπής στο ρόλο της και μέσα από την εμπειρία των επιτόπιων (και διαδικτυακών) ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διατυπώνει τον παρακάτω δεκάλογο ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, οι οποίοι, αλλάζοντας σε ένα βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες, μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές.

1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών

3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας

4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας

6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων

7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά

8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές

9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο

10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανώμαστε

Για την ΕΕΚΕ ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής, προς το σκοπό αυτό θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας».

Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μειώθηκε η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα στο Βόρειο Αιγαίο

Αύξηση καταγράφει η οικοδομική δραστηριότητα σε πανελλαδικό επίπεδο κατά 15,7%
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Με έξι ώρες καθυστέρηση η αναχώρηση του Aqua Blue

Θα αναχωρήσει την Παρασκευή 26 Απριλίου στις 9:00 το βράδυ αντί στις 3:00 το απόγευμα
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Βραδιά με γεύσεις Βορείου Αιγαίου στο Λονδίνο

Άλλη μια προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών από την Αγγλία
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέα Διοίκηση στον Σύνδεσμο Συμβούλων Επιχειρήσεων Βορείου Αιγαίου

Οι εκλογές διεξήχθησαν ηλεκτρονικά
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εφτασαν οι πρώτοι Ολλανδοί στη Λέσβο

Προσγειώθηκε η πρώτη πτήση τσάρτερ της TUI στο Αεροδρόμιο Οδυσσέας Ελύτης
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Το προφίλ του Τούρκου τουρίστα στο Βόρειο Αιγαίο

Ο υψηλός πληθωρισμός στην Τουρκία έχει μειώσει την καταναλωτική δαπάνη των επισκεπτών
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Τέσσερεις θέσεις υδρονομέων στο Δήμο Μυτιλήνης

Μέχρι την Πέμπτη 2 Μαίου η υποβολή των αιτήσεων
ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Βιομηχανική κληρονομιά, από την Ξάνθη… στη Μυτιλήνη;

Μιλήσαμε με τη βιομηχανική αρχαιολόγο, Μαρία Πετρά, υπεύθυνη της εταιρείας Παστάλι που συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Βόρειο Αιγαίο ψηφίζουν οι Θεσσαλονικείς

Δείτε τους top προορισμούς που επιλέγουν οι ταξιδιώτες της Aegean Airlines στην Ελλάδα.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Καταδίκες αγροτών για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις

Η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου καταγγέλλει τις καταδίκες αγροτών σε ποινές φυλάκισης 15 μηνών για συμμετοχή στις κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Γενάρη του 2020
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πέρασε από την Ευρωβουλή η πρώτη αναθεώρηση της ΚΑΠ

Οι αναθεωρημένες διατάξεις θα εφαρμοστούν το 2024 σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ετοιμάζεται νέος νόμος για τους συνεταιρισμούς

Ξεκίνησε τις διαβουλεύσεις η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης