× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ από την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/2/2023

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή
' χρόνος ανάγνωσης

Δέκα χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ δίνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στους συμπολίτες μας οι οποίοι όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση πλήττονται από την ακρίβεια και την αύξηση των τιμών η οποία παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει συνεχίζουν να ανεβαίνουν ανεξέλεγκτα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών, οι πολίτες απροστάτευτοι, μόνοι και έρμαια των κερδοσκοπικών διαθέσεων των προμηθευτών και των μεγάλων εταιρειών.

Αναλυτικά η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ αναφέρει: 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο των διαχρονικών ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διενεργεί έρευνες στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπίσει τα φαινόμενα αυτά, να ενημερώσει τους καταναλωτές και την Πολιτεία, στο πλαίσιο του δικού της ρόλου.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου η ακρίβεια έχει γίνει ο υπ’αριθμόν 1 κίνδυνος για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή και παρά τα μέτρα που η Πολιτεία θέσπισε («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών, χωρίς δυνατότητα να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα. 

Η ΕΕΚΕ, συνεπής στο ρόλο της και μέσα από την εμπειρία των επιτόπιων (και διαδικτυακών) ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διατυπώνει τον παρακάτω δεκάλογο ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, οι οποίοι, αλλάζοντας σε ένα βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες, μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές.

1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών

3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας

4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας

6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων

7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά

8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές

9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο

10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανώμαστε

Για την ΕΕΚΕ ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής, προς το σκοπό αυτό θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας».

Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παιχνίδια τις Κομισιόν τους αρωματικούς υδρογονάνθρακες

Νέα παρέμβαση της Επιστημονική Εταιρεία Εγκυκλοπαιδιστών Ελαιοκομίας να μην ληφθούν αποφάσεις για το ελαιόλαδο και το πυρηνέλαιο χωρίς πλήρη επιστημονική τεκμηρίωση
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αντίστροφη μέτρηση για την αναγέννηση των Ιαματικών Λουτρών Θερμής

Σε εξέλιξη οι εργασίες εκσυγχρονισμού ύψους 1,5 εκατ. ευρώ – Στόχος να υποδεχθούν ξανά επισκέπτες το καλοκαίρι του 2026
ΕΛΛΑΔΑ

Η κυβέρνηση επανεξετάζει τα μέτρα κατά της φοροδιαφυγής

Γιατί οι πολίτες προτιμούν ακόμη τα μετρητά παρά τις εκπτώσεις φόρου στις ψηφιακές συναλλαγές
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως 29 Αυγούστου

Θα καταβληθούν 2,44 δισεκατομμύρια ευρώ σε 4.322.897 δικαιούχους
ΕΛΛΑΔΑ

Ζώα στα χαρτιά, επιδοτήσεις στην τσέπη

Οι «μεγαλοκτηνοτρόφοι» επικαλούνται μέχρι και τους λύκους για να δικαιολογήσουν τις απάτες
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Ούριος άνεμος στην αγορά του ελαιολάδου

Συνεχίστηκε η μικρή βελτίωση των τιμών και κατά τη διάρκεια του Αυγούστου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Θερίζει.. αιγοπρόβατα η ευλογιά στη Δυτική Ελλάδα

Επιβεβαιώθηκαν 13 εστίες της ζωονόσου και αναμένονται αποτελέσματα για άλλα 12 ύποπτα κρούσματα
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ο ρόλος των αναβαθμίδων στην προστασία του εδάφους

Ενδιαφέρουσα εκδήλωση από την Γεωτεχνική Αιγαίου στο προγράμματος GOV4ALL
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αλλαγές στις προδιαγραφές παραγωγής για το Λαδοτύρι Μυτιλήνης

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ενέκρινε το αίτημα Συλλόγου Τυροπαραγωγών Λέσβου
ΕΛΛΑΔΑ

Μόνιμη η επιστροφή ενός ενοικίου – Πότε θα γίνουν οι πληρωμές

Οι λεπτομέρειες για τη διαδικασία, τα ποσά και τα όρια εισοδήματος
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέες υποσχέσεις Τσιάρα για πληρωμές και βιολογικά

Οι αγρότες σε αναμονή με άδειες τσέπες