× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ από την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/2/2023

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Δέκα χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ δίνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στους συμπολίτες μας οι οποίοι όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση πλήττονται από την ακρίβεια και την αύξηση των τιμών η οποία παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει συνεχίζουν να ανεβαίνουν ανεξέλεγκτα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών, οι πολίτες απροστάτευτοι, μόνοι και έρμαια των κερδοσκοπικών διαθέσεων των προμηθευτών και των μεγάλων εταιρειών.

Αναλυτικά η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ αναφέρει: 

«Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο των διαχρονικών ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διενεργεί έρευνες στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπίσει τα φαινόμενα αυτά, να ενημερώσει τους καταναλωτές και την Πολιτεία, στο πλαίσιο του δικού της ρόλου.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου η ακρίβεια έχει γίνει ο υπ’αριθμόν 1 κίνδυνος για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή και παρά τα μέτρα που η Πολιτεία θέσπισε («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών, χωρίς δυνατότητα να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα.

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα. 

Η ΕΕΚΕ, συνεπής στο ρόλο της και μέσα από την εμπειρία των επιτόπιων (και διαδικτυακών) ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διατυπώνει τον παρακάτω δεκάλογο ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, οι οποίοι, αλλάζοντας σε ένα βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες, μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές.

1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε

2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών

3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας

4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα

5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας

6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων

7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά

8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές

9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο

10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανώμαστε

Για την ΕΕΚΕ ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής, προς το σκοπό αυτό θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας».

Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Θέλουν να «παγώσουν» την αγορά του ελαιολάδου

Προσπάθειες εμπόρων και τυποποιητών να καμφθεί η ανοδική πορεία των τιμών
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Όχι στο Πρέβελης» λέει ο Δήμαρχος Λήμνου

Ζητά να αντικατασταθεί το Blue Star Myconos με πλοίο ανάλογης κατηγορίας, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

H Λέσβος στους ιδανικούς τουριστικούς προορισμούς για την New York Post

Σύμφωνα με τους συντάκτες του άρθρου «η Λέσβος είναι η αγαπημένη τοποθεσία για καλλιτέχνες, συγγραφείς και ρομαντικούς». Αναδημοσίευση από το in.gr
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ισχνή αύξηση του τζίρου για το λιανεμπόριο του βορείου Αιγαίου

Στα 131 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος των λιανεμπορικών επιχειρήσεων του βορείου Αιγαίου το πρώτο τρίμηνο του 2023
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ως τις 6 Ιουνίου οι αιτήσεις ενοικίαση παραλιών από όμορες επιχειρήσεις

Οι ενοικιαζόμενες εκτάσεις παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα της ΕΤΑΔ
ΑΓΟΡΑ

Η Lidl Ελλάς μειώνει τις τιμές σε πάνω από 160 προϊόντα έως 35%

Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο καταναλωτικό κοινό, η εταιρεία θέτει σε προτεραιότητα να παρέχει μόνιμα χαμηλές τιμές
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυξήθηκε ο τζίρος μειώθηκαν τα ξενοδοχεία στη Λέσβο

Οι επιχειρήσεις καταλυμάτων που λειτούργησαν στην Λέσβο το 2022 ήταν μειωμένες 14,7% σε σχέση με το 2021
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΧΩΡΙΑ

Εγκρίθηκε η πρόταση αξιοποίησης του Σάρλιτζα

Η προθεσμία κατάθεσης των μη δεσμευτικών προτάσεων λήγει στις 30 Ιουνίου 2023
ΕΡΓΑΣΙΑ

Κάλεσμα στους εργαζόμενους του κοινωφελούς προγράμματος

Για ανανέωση των συμβάσεων στους Δήμους Μυτιλήνης, Δυτικής Λέσβου και Λήμνου
ΓΕΥΣΗ

Αυξήθηκε ο τζίρος της εστίασης στη Λέσβο

Μειώθηκαν οι επιχειρήσεις του κλάδο της εστίασης το 2022 σε σχέση με το 2021. Δείτε αναλυτικά τα στατιστικά στοιχεία για την εξέλιξη του κλάδου σε Λέσβο και Λήμνο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέα παράταση για τα σχέδια βελτίωσης ως τις 30 Ιουνίου

Αναμένεται από μέρα σε μέρα η επίσημη ανακοίνωση της
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Πόσο θα κοστίσουν οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις με ταχύπλοα

«Άγονες» θερινές γραμμές για ακτοπλοϊκές συνδέσεις της εκλογικής περιφέρειας του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ