Τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής ζητά το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών σε ανακοίνωσή του. Μεταξύ άλλων σημειώνεται ότι το Υπουργείο Παιδείας παρόλο που έχει ολοκληρωθεί η διετή περίοδος δοκιμής αρνείται να προχωρήσει ως οφείλει στο διορισμό των δασκάλων Ειδικής Αγωγής.
«Το Υπουργείο Παιδείας, παρόλο που οι συνάδελφοι/ισσες μας της Ειδικής Αγωγής, έχουν ήδη περατώσει τη διετή τους περίοδο ως δόκιμοι, αρνείται να τους μονιμοποιήσει ως όφειλε. Η αντίδρασή μας έχει μεγάλη σημασία, καθώς η λύση που θα δοθεί θα αποτελέσει οδηγό και για όσους διορίστηκαν το 2021 και οι οποίοι είναι πιθανόν να αντιμετωπίσουν το ίδιο πρόβλημα τους επόμενους μήνες.
Τι έχει συμβεί
Μετά την παρέλευση διετίας θα έπρεπε να βγουν κανονικά διαπιστωτικές πράξεις για τη μονιμοποίηση των συναδέλφων/ισσών μας, ωστόσο το Υπουργείο δεν είχε δώσει τη σχετική εντολή. Το αποτέλεσμα ήταν ότι κάποιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προχώρησαν στη μονιμοποίηση και κάποιες (όπως η δική μας) όχι. Η παρελκυστική τακτική που ακολουθούσε το Υπουργείο Παιδείας είχε αρχίσει να γίνεται φανερή. Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών την καταγγείλαμε από την πρώτη στιγμή με ανακοινώσεις μας τόσο τοπικά, όσο και κεντρικά. Σχετικές αποφάσεις, μάλιστα, έλαβε τόσο η ΔΟΕ, όσο και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Λέσβου.
Ενώ όμως όλοι αναμέναμε ότι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που δεν είχαν εκδώσει διαπιστωτικές πράξεις θα το έκαναν, τελικά συνέβη το αντίθετο. Με παρέμβασή του το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε και κατάφερε όλες οι σχετικές πράξεις να ανακληθούν.
Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί με τη στάση του αυτή να κρατήσει ομήρους τους/τις συναδέλφους μας, αφού ο νόμος της κ. Κεραμέως προβλέπει ότι προκειμένου να μονιμοποιηθούν θα πρέπει πρώτα να περάσουν από ατομική αξιολόγηση. Να σημειωθεί ότι το επιχείρημα που διακινούν κάποιοι ότι κάτι τέτοιο προβλεπόταν και από τον νόμο Γαβρόγλου δεν ευσταθεί. Ον συγκεκριμένος νόμος παρέπεμπε στη σχετική διάταξη του 1966/85, ο οποίος προβλέπει κρίση των εκπαιδευτικών πριν μονιμοποιηθούν. Η κρίση αυτή όμως ουδεμία σχέση έχει με την αξιολόγηση. Όταν ψηφίστηκε ο νόμος, το 1985, δεν υπήρχε καν η έννοια της ατομικής αξιολόγησης και το ίδιο ισχύει και κατά το διάστημα της εισήγησής του από τον κ. Γαβρόγλου. Ουσιαστικά πρόκειται για μια τυπική διαδικασία, η οποία είναι γνωστή στους/στις συναδέλφους/ισσες, αφού οι πλειονότητα των εν ενεργεία εκπαιδευτικών μονιμοποιήθηκε με αυτόν τον τρόπο.
Τι πρέπει να γίνει τώρα
Η ΔΟΕ συνεδρίασε πολύ πρόσφατα για το θέμα αυτό και αποφάσισε να προτάξει το θέμα των μονιμοποιήσεων ως αίτημα στην 3ωρη στάση εργασίας που αποφάσισε για τις 15 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για κίνηση στη σωστή κατεύθυνση, αφού επιλέγει την πολιτική/ συνδικαλιστική πίεση ως μέσο επίλυσης του προβλήματος. Ωστόσο δεν αρκεί. Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκπ/σης Λέσβου προτείνει να γίνουν τα εξής επόμενα βήματα: