Πρωτοπόρες δράσεις στο δημοτικό σχολείο Παναγιούδας
Δημιουργήθηκαν και ολοκληρώθηκαν 7 εκδηλώσεις στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 24/10/2022
Ένα από τα δημοτικά σχολεία της Λέσβου που ξεχωρίζουν για τις ποικιλόμορφες δραστηριότητες που πραγματοποιούν είναι το δημοτικό σχολείο της Παναγιούδας «Οδυσσέας Ελύτης (Αλεπουδέλης)» που φέτος συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού CodeWeek2022, με δραστηριότητες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 8 και 23 Οκτωβρίου.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που το διαχειρίζονται εθελοντές και το υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Στα πλαίσια αυτού λοιπόν, προωθείται η δημιουργικότητα, η επίλυση προβλημάτων και η συνεργασία μέσω του προγραμματισμού και άλλων δραστηριοτήτων του τομέα της τεχνολογίας. Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν στην εβδομάδα του κώδικα μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες για την ηλικία και το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων τους.
Στα πλαίσια του μαθήματος των Τ.Π.Ε.δημιουργήθηκαν και ολοκληρώθηκαν οι7 εκδηλώσεις που ακολουθούν:
Το μαϊμουδάκι θέλει να φάει φρουτάκι
https://codeweek.eu/view/483306/to-maimoydaki-thelei-na-faei-froytaki
Σε αυτή την δραστηριότητα οι μαθητές των μικρών τάξεων καλούνται να προγραμματίσουν την διαδρομή, να μετακινήσουν το πιόνι και να φτάσουν στο σημείο που υποδεικνύουν οι κάρτες. Για τα παραπάνω υπάρχουν ταμπλό, πιόνια, κάρτες και χρωματιστοί ράβδοι.
Ο κώδικας μού αποκαλύπτει την κρυμμένη εικόνα
https://codeweek.eu/view/485138/anakalypto-tin-krimmeni-eikona
Σε αυτή την δραστηριότητα οι μαθητές καλούνται να εφαρμόσουν έναν αλγόριθμο, να ακολουθήσουν δηλαδή μια σειρά από βήματα ώστε να σπάσουν τον κώδικα. Τότε είναι που θα αποκαλυφθεί η κρυμμένη εικόνα. Η δραστηριότητα πραγματοποιείται σε χαρτί.
Κλασσικός Λαβύρινθος
https://codeweek.eu/view/485118/klassikos-lavyrinthos
Στην συγκεκριμένη δραστηριότητα οι μαθητές καλούνται να ολοκληρώσουν τις 20 αποστολές του AngryBird, εκτελώντας εντολές ακολουθίας. Η δραστηριότητα βρίσκεται στα μαθήματα του code.org
Αποκρυπτογράφηση μηνύματος
https://codeweek.eu/view/485145/apokriptoghrafisi-minymatos
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα έχει σκοπό να εισάγει τους μαθητές στην έννοια του δυαδικού συστήματος, το σύστημα κωδικοποίησης με 0 και 1 με το οποίο οι υπολογιστές καταλαβαίνουν τα δεδομένα. Για τις απαιτήσεις της δραστηριότητας δημιουργείται ένα κωδικοποιημένο αλφάβητο με σύμβολα. Οι μαθητές καλούνται:
να αποκωδικοποιήσουν ένα κρυμμένο μήνυμα
να γράψουν το όνομά τους με την χρήση του καινούριου αλφαβήτου και
να γράψουν ένα δικό τους μήνυμα, το οποίο θα αποκωδικοποιήσει ένας συμμαθητής του.
To ρομπότ αποφεύγει τα εμπόδια
https://codeweek.eu/view/485129/to-rompot-apofeughei-ta-empodia
Στην δραστηριότητα αυτή, οι μαθητές ακολουθούν συγκριμένες οδηγίες προκειμένου να φτιάξουν ένα αυτοκινούμενο όχημα. Έπειτα, καλούνται να χρησιμοποιήσουν μπλοκ προγραμματισμού ώστε να το προγραμματίσουν. Σκοπός είναι να κινείται στον χώρο, αλλά όταν εντοπίσει ένα εμπόδιο στο διάβα του θα σταματάει. Για την ολοκλήρωση του πρότζεκτ χρησιμοποιούμε το σετ ρομποτικής και το λογισμικό LegoWeDo 2.0.
Κινούμενα γράμματα στο Scratch
https://codeweek.eu/view/494831/kinoumena-ghrammata-sto-scratch
Περιγραφή:
Σε αυτή την δραστηριότητα, οι μαθητές εισάγονται στις έννοιες του προγραμματισμού χρησιμοποιώντας το λογισμικό Scratch. Οι μαθητές σε ομάδες, επιλέγουν ένα υπόβαθρο της αρεσκείας τους και έπειτα εισάγουν φιγούρες γραμμάτων σχηματίζοντας την φράση "CODE WEEK". Με τις κατάλληλες εντολές του προγράμματος, δίνουν κίνηση και ζωντάνια σε κάθε ένα από τα γράμματα.
Βοηθήστε τον Fuzz να περάσει από τον λαβύρινθο!
https://codeweek.eu/view/494933/boithiste-ton-fuzz-na-perasei-apo-ton-lavyrintho
Σε αυτή την δραστηριότητα, οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν τα βέλη που λείπουν ώστε να βοηθήσουν τον Fuzz να ακολουθήσει την σωστή κατεύθυνση και να φτάσει στο τέλος του λαβύρινθου.Με τις δραστηριότητές μας συνδέθηκαν, με τον κωδικό code4allcw22-1AqU1, σχολεία από όλη την Ελλάδα με τουλάχιστον 265 δραστηριότητες.
Η διεύθυνση του σχολείου ευχαριστεί θερμά την εκπαιδευτικό του σχολείου Ευστρατία Καραγκούνη, η οποία συντόνισε όλες τις δραστηριότητες που περιγράφηκαν. Σειρά έχει το πρόγραμμα ρομποτικής για τους μαθητές.