× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Κοστοβόρα η προσέγγιση στη Μυτιλήνη για το Smyrna di levante

Αντιδράσεις από την ΠΝΟ για την μειωμένη σύνθεση πληρώματος

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 6/10/2022

Κοστοβόρα η προσέγγιση στη Μυτιλήνη για το Smyrna di levante
' χρόνος ανάγνωσης

Στις 13 Σεπτεμβρίου στην ιστοσελίδα stonisi.gr δημοσιεύεται ανάλυση για την δρομολόγηση του Smyrna di levante με τίτλο «Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη - Σμύρνη» και τον προφητικό υπότιτλο «Η ταχύτητα του Smyrna di levante πρόβλημα στο σχεδιασμό της γραμμής και βάζει υπό αμφισβήτηση τις προσεγγίσεις στη Μυτιλήνη».

Εκείνο το ρεπορτάζ, ουσιαστικά ήταν μια οικονομοτεχνική προσέγγιση της νέας γραμμής γι’ αυτό και έθετε το ερώτημα «Ένα ταξίδι διάρκειας 16 ωρών από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη είναι θελκτικό (από άποψη χρόνου αλλά και ολικού κόστους) για τις μεταφορικές εταιρείες ή όχι;». Η απόφαση της Levante Ferries να βγει από το δρομολόγιο η προσέγγιση στην Μυτιλήνη απαντά το παραπάνω ερώτημα.

Το στοίχημα της βιωσιμότητας

Πρώτος στόχος της εταιρείας είναι να κερδίσει το στοίχημα της οικονομικής βιωσιμότητας της νέας γραμμής. Από τις 10 Οκτωβρίου και μετά το λογιστήριο της Levante Ferries θα αρχίσει να συγκεντρώσει πραγματικά οικονομικά στοιχεία κι όχι εκτιμήσεις.

Αν τα έσοδα από τα φορτηγά είναι ικανοποιητικά, τότε το πλοίο θα μείνει στην γραμμή και σταδιακά θα αρχίσει να καταγράφει κέρδη. Σταδιακά θα αυξηθεί και επιβατική κίνηση. Η βιωσιμότητα της γραμμής είναι μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία καθώς έχει δαπανήσει 16 εκατ. ευρώ και πολύ χρόνο για να ολοκληρώσει την μετασκευή του πλοίου.

Το κλειδί για την βιωσιμότητα της γραμμής είναι ο χρόνος και το κόστος μεταφοράς των οχημάτων από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη να είναι μικρότερος από το χρόνο και το κόστος οδικής μετακίνησης των οχημάτων από την μια πόλη στην άλλη. 

Η χαμηλή υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου, 18 μίλια ανά ώρα, εξοικονομεί καύσιμα αλλά οδηγεί σε μεγάλο χρόνο ταξιδιού, 14 ώρες σύμφωνα με το αναρτημένο πρόγραμμα δρομολογίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντιδράσεις για την σύνθεση του πληρώματος

Μια μικρή πτυχή του ζητήματος της βιωσιμότητας είναι ο αριθμός των μελών του πληρώματος. Το πλοίο, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΝΟ, θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του με 36 άτομα πλήρωμα. Καθώς η εταιρεία αξιοποιεί διατάξεις που αφορούν τα διεθνή ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως αν το πλοίο προσέγγισε το λιμάνι της Μυτιλήνης θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 74 άτομα πλήρωμα καθώς το ταξίδι από διεθνές γίνονταν μεικτό. Η ΠΝΟ στην ανακοίνωση της τονίζει: «το συγκεκριμένο πλοίο σύμφωνα με το πρωτόκολλο μεταφοράς του δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει με 36 άτομα πλήρωμα, λαμβάνοντας υπόψη εκτός από τους ελέγχους των σωστικών μέσων και τις αντίστοιχες απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας MLC 2006».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αμοιβές του πληρώματος, σε ένα πλοίο της ακτοπλοΐας κυμαίνονται από 11 - 15% του συνολικού κόστους, ενώ η δαπάνη για καύσιμα από 50 - 60% του συνολικού κόστους.

Τα παραπάνω στοιχεία, δείχνουν, πως οι προσεγγίσεις του Smyrna di levante στην Μυτιλήνη, ανέτρεπαν τους οικονομικούς σχεδιασμούς και αυτός είναι ο λόγος που ακυρώθηκαν.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΟΡΑ

Μια σταγόνα μαστίχα και περγαμόντο που απογειώνει τις αισθήσεις!

Η νέα πρωτότυπη δημιουργία λικέρ από τη συλλεκτική σειρά Mastic Tears της Ποτοποιίας ΕΒΑ
ΑΓΟΡΑ

Ακρίβεια χωρίς τέλος λίγο πριν τις γιορτές με το κρέας να «καίει» το πορτοφόλι

Εκτόξευση σε μοσχάρι, αρνί, κατσίκι και χοιρινό ενώ ακόμη και τα γιορτινά γλυκά φτάνουν τα 18 ευρώ το κιλό
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ένταση, χημικά και τραυματισμοί στο αγροτικό μέτωπο της Θεσσαλίας

Σημειώθηκαν επεισόδια την Κυριακή το μεσημέρι ανάμεσα σε αγρότες της Καρδίτσας και ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις κοντά στον αυτοκινητόδρομο Ε65
ΑΓΡΟΤΕΣ

Έτοιμοι οι αγρότες της Λέσβου για μεγάλη κινητοποίηση στη Λάρσο

Την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου. Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση στην πληρωμή οφειλών ως την Δευτέρα

Αυτόματη η διαγραφή προστίμων και προσαυξήσεων ανακοίνωσαν το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πανηγυρίζει η κυβέρνηση για την αποτυχημένη πληρωμή αγροτικών επιδοτήσεων

Οργή στον αγροτικό κόσμο, εκατοντάδες χιλιάδες δεν πήραν ούτε ευρώ και μπλόκα από αύριο 30 Νοεμβρίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Θα πληρωθούν 81,76 εκατ. ευρώ

Οι καταβολές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως 5 Δεκεμβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Δυναμικό μπάσιμο της γαλακτοβιομηχανίας Όμηρος στη Λέσβο

Διεκδικεί το γάλα των μελών του Συνεταιρισμού Αγίας Παρασκευής και πληρώνει 1,55 ευρώ το κιλό
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Σοβαρά προβλήματα στο e‑banking

Σταδιακή η επαναφορά των ψηφιακών συναλλαγών μέσω των τραπεζών
ΑΓΟΡΑ

Η ΑΣΠΙΔΑ απαντά στις κατηγορίες Ζαφειρίου

Ο Σύλλογος Εστίασης δηλώνει ότι ενημέρωσε άμεσα τους εργαζόμενους για την κακοκαιρία και ζητά ανάκληση των δηλώσεων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Στους τραπεζικούς λογαριασμούς των αγροτών οι επιδοτήσεις

Σε εξέλιξη η διαδικασία πληρωμής της προκαταβολής της βασικής ενίσχυσης με πολλά προβλήματα στη λειτουργία του web banking της Τράπεζας Πειραιώς
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ