× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Κοστοβόρα η προσέγγιση στη Μυτιλήνη για το Smyrna di levante

Αντιδράσεις από την ΠΝΟ για την μειωμένη σύνθεση πληρώματος

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 6/10/2022

Κοστοβόρα η προσέγγιση στη Μυτιλήνη για το Smyrna di levante

Στις 13 Σεπτεμβρίου στην ιστοσελίδα stonisi.gr δημοσιεύεται ανάλυση για την δρομολόγηση του Smyrna di levante με τίτλο «Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη - Σμύρνη» και τον προφητικό υπότιτλο «Η ταχύτητα του Smyrna di levante πρόβλημα στο σχεδιασμό της γραμμής και βάζει υπό αμφισβήτηση τις προσεγγίσεις στη Μυτιλήνη».

Εκείνο το ρεπορτάζ, ουσιαστικά ήταν μια οικονομοτεχνική προσέγγιση της νέας γραμμής γι’ αυτό και έθετε το ερώτημα «Ένα ταξίδι διάρκειας 16 ωρών από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη είναι θελκτικό (από άποψη χρόνου αλλά και ολικού κόστους) για τις μεταφορικές εταιρείες ή όχι;». Η απόφαση της Levante Ferries να βγει από το δρομολόγιο η προσέγγιση στην Μυτιλήνη απαντά το παραπάνω ερώτημα.

Το στοίχημα της βιωσιμότητας

Πρώτος στόχος της εταιρείας είναι να κερδίσει το στοίχημα της οικονομικής βιωσιμότητας της νέας γραμμής. Από τις 10 Οκτωβρίου και μετά το λογιστήριο της Levante Ferries θα αρχίσει να συγκεντρώσει πραγματικά οικονομικά στοιχεία κι όχι εκτιμήσεις.

Αν τα έσοδα από τα φορτηγά είναι ικανοποιητικά, τότε το πλοίο θα μείνει στην γραμμή και σταδιακά θα αρχίσει να καταγράφει κέρδη. Σταδιακά θα αυξηθεί και επιβατική κίνηση. Η βιωσιμότητα της γραμμής είναι μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία καθώς έχει δαπανήσει 16 εκατ. ευρώ και πολύ χρόνο για να ολοκληρώσει την μετασκευή του πλοίου.

Το κλειδί για την βιωσιμότητα της γραμμής είναι ο χρόνος και το κόστος μεταφοράς των οχημάτων από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη να είναι μικρότερος από το χρόνο και το κόστος οδικής μετακίνησης των οχημάτων από την μια πόλη στην άλλη. 

Η χαμηλή υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου, 18 μίλια ανά ώρα, εξοικονομεί καύσιμα αλλά οδηγεί σε μεγάλο χρόνο ταξιδιού, 14 ώρες σύμφωνα με το αναρτημένο πρόγραμμα δρομολογίων.

Αντιδράσεις για την σύνθεση του πληρώματος

Μια μικρή πτυχή του ζητήματος της βιωσιμότητας είναι ο αριθμός των μελών του πληρώματος. Το πλοίο, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΝΟ, θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του με 36 άτομα πλήρωμα. Καθώς η εταιρεία αξιοποιεί διατάξεις που αφορούν τα διεθνή ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως αν το πλοίο προσέγγισε το λιμάνι της Μυτιλήνης θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 74 άτομα πλήρωμα καθώς το ταξίδι από διεθνές γίνονταν μεικτό. Η ΠΝΟ στην ανακοίνωση της τονίζει: «το συγκεκριμένο πλοίο σύμφωνα με το πρωτόκολλο μεταφοράς του δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει με 36 άτομα πλήρωμα, λαμβάνοντας υπόψη εκτός από τους ελέγχους των σωστικών μέσων και τις αντίστοιχες απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας MLC 2006».

Οι αμοιβές του πληρώματος, σε ένα πλοίο της ακτοπλοΐας κυμαίνονται από 11 - 15% του συνολικού κόστους, ενώ η δαπάνη για καύσιμα από 50 - 60% του συνολικού κόστους.

Τα παραπάνω στοιχεία, δείχνουν, πως οι προσεγγίσεις του Smyrna di levante στην Μυτιλήνη, ανέτρεπαν τους οικονομικούς σχεδιασμούς και αυτός είναι ο λόγος που ακυρώθηκαν.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Επαναληπτικοί διαγωνισμοί για επτά άγονες γραμμές

Με παράταση συμβάσεων εξυπηρετούνται οι άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές του βορείου Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μηχανική βλάβη στο Aqua Blue

Διέκοψε το ταξίδι και επέστρεψε στο λιμάνι του Λαυρίου
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Παράταση για την ψηφιακή κάρτα εργαζομένων

Με επιστολή του το Επιμελητηρίου Λέσβου ζητά από τον υπουργό Εργασίας να δοθεί παράταση στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας και ενημέρωση των επιχειρήσεων
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέα παράταση για τα σχέδια βελτίωσης του βορείου Αιγαίου

Μέχρι τις 16 Δεκεμβρίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων πληρωμής για το 20% των επενδυτικών σχεδίων
ΑΓΟΡΑ

Κανένα όφελος από το «καλάθι του νοικοκυριού»

Ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ για τη δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας του καλαθιού και τα προβλήματα που εντοπίζονται
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέες θέσεις πλανόδιων πωλητών στο Βόρειο Αιγαίο

Εκδόθηκε προκήρυξη από την Περιφέρεια με προθεσμία υποβολής από 29 Νοεμβρίου έως 30 Δεκεμβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Αποζημιώστε τώρα τους ελαιοπαραγωγούς»

Αναφορά στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κατέθεσε ο βουλευτής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Μπουρνούς
ΕΛΛΑΔΑ

Αλλάζουν οι χρεώσεις για το δίκτυο ηλεκτροδότησης

Από το 2023 με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας θα εφαρμοστεί νέα μεθοδολογία για τον υπολογισμό των χρεώσεων για το δίκτυο διανομής του ηλεκτρικού ρεύματος
ΕΛΛΑΔΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Οι κτηνοτρόφοι μεγάλοι χαμένοι της νέας ΚΑΠ

Ο τρόπος εφαρμογής της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής που επέλεξε η κυβέρνηση οδηγεί σε απώλεια επιδοτήσεων για τους κτηνοτρόφους υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Στην Greek Family Farm το γάλα του Συνεταιρισμού Σκαλοχωρίου

Με τιμές 1,60 ευρώ το συμβατικό πρόβειο γάλα, 1,70 ευρώ το βιολογικό πρόβειο γάλα και 0,96 ευρώ το κατσικίσιο γάλα θα πληρωθούν οι κτηνοτρόφοι του Σκαλοχωρίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Εγκατάλειψη των ελαιοπαραγωγών καταγγέλλει το Δίκτυο Κοινοτήτων Λέσβου

Ζητά να ενωθούν οι φωνές διαμαρτυρίας για να πάρει η κυβέρνηση ουσιαστικά μέτρα στήριξη των ελαιοπαραγωγών
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ανεβάζει τις τιμές του ελαιολάδου ο Συνεταιρισμός Πέτρας

Πληρώνει 4,36 ευρώ για τον άσσο, η τιμή ισχύει για περιορισμένες ποσότητες ελαιολάδου