× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη ‑ Σμύρνη

Η ταχύτητα του Smyrna di levante πρόβλημα στο σχεδιασμό της γραμμής και βάζει υπό αμφισβήτηση τις προσεγγίσεις στη Μυτιλήνη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 13/9/2022

Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη ‑ Σμύρνη

Πριν από μερικές εβδομάδες κυβερνητικές πηγές δήλωναν στο «Ν» πως ήταν πολιτική επιλογή η Levante Ferries να ενισχυθεί στην προσπάθεια της να δρομολογήσει πλοίο στην γραμμή Σμύρνη - Θεσσαλονίκη. Σε αυτό το πλαίσιο εγκρίθηκε μια επιδότηση για τα δρομολόγια που θα πραγματοποιηθούν το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2022. Η χρηματοδότηση αυτή έβαλε στο σχεδιασμό της εταιρείας τις προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Το αν θα διατηρηθεί ή όχι η γραμμή αλλά και η προσέγγιση στο λιμάνι της Μυτιλήνης εξαρτάται από την εμπορική επιτυχία του πλοίου, αναφέρουν οι κυβερνητικές πηγές.


Οι παραπάνω αναφορές σημαίνουν η κυβέρνηση στηρίζει ένα σχέδιο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων καθώς θεωρεί πως μπορεί να έχει εμπορική επιτυχία τόσο στην μεταφορά οχημάτων όσο και στην μεταφορά επιβατών. Ωστόσο δεν είναι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης να καθιερώσει μια νέα άγονη γραμμή (δηλαδή να δίνει επιδότηση για μακρό χρόνο) που στην πραγματικότητα είναι μια διεθνής ακτοπλοϊκή σύνδεση.
 

Το επιχειρηματικό σχέδιο της Levante Ferries προβλέπει τον συνδυασμό εσόδων τόσο από την μεταφορά επιβατών όσο και από την μεταφορά οχημάτων. Η μεταφορά επιβατών αναμένεται να στηριχθεί από την τουριστική κίνηση που θα υπάρχει από την Σμύρνη προς την Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Η προσέγγιση του Smyrna di levante στην Μυτιλήνη θα δώσει στο πλοίο πρόσθετη επιβατική κίνηση.

 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δρομολογίων, το πλοίο θα αναχωρεί από την Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από την Θεσσαλονίκη στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Σμύρνη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας. Από την Σμύρνη το πλοίο θα αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη κα Κυριακή στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Θεσσαλονίκη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας.

 Στο παραπάνω σχεδιασμό δεν περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη που θα αυξήσουν την χρονική διάρκεια του ταξιδιού τουλάχιστον κατά δύο με τρεις ώρες. Δηλαδή η διάρκεια του ταξιδιού από 13,5 ώρες θα φθάσει στις 16 ώρες. Τόσο μεγάλης χρονικής διάρκειας ταξίδι μόνο αν αντιμετωπισθεί ως κρουαζιέρα μπορεί να προσελκύσει επιβάτες στο πλοίο.

 
Τα φορτηγά και τα Ι.Χ.
 

Ένα ταξίδι διάρκειας 16 ωρών από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη είναι θελκτικό (από άποψη χρόνου αλλά και ολικού κόστους) για τις μεταφορικές εταιρείες ή όχι; Αυτό είναι ένα κρίσιμο ερώτημα που καλείται να απαντήσει η εταιρεία. Διότι αν το γκαράζ του πλοίου τους χειμερινούς μήνες δεν γεμίζει με φορτηγά οχήματα σημαίνει πως χάνεται μια σημαντική πηγή εσόδων για την εταιρεία. Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα ήταν πολύ πιο εύκολη αν το πλοίο είχε την δυνατότητα να ταξιδεύει με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα 18 μίλια ανά ώρα που είναι η υπηρεσιακή του ταχύτητα.

 
Από την άλλη πλευρά οι τουρίστες από την Σμύρνη είτε κατευθύνονται προς την Θεσσαλονίκη, είτε προς την Μυτιλήνη είναι βέβαιο πως θέλουν να παίρνουν μαζί τους και το αυτοκίνητο τους. Έτσι το Smyrna di levante είναι ιδανική λύση γι’ αυτούς.
 

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η Levante Ferries θέλει η διάρκεια της προσέγγισης του πλοίου στο λιμάνι της Μυτιλήνης να μην κρατάει περισσότερο από δύο ώρες. Διότι γνωρίζει το κίνδυνο να χάσει τα έσοδα που μπορεί να της δώσουν η μεταφορά φορτηγών.

Με βάση τα παραπάνω δεν είναι τυχαίο πως εδώ και περίπου μια εβδομάδα η εταιρεία έχει ανεβάσει στην ιστοσελίδα το σχεδιασμό των δρομολογίων χωρίς να περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Ταυτόχρονα βέβαια προχωρά όλη την διαδικασία για να ξεκινήσουν οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη.  

 
Φαίνεται πως η Levante Ferries προχωρά με δύο ξεχωριστούς σχεδιασμούς για την γραμμή. Στον πρώτο σχεδιασμό περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη και στον δεύτερο σχεδιασμό το πλοίο δεν θα προσεγγίσει κανένα ελληνικό νησί.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μειώθηκε η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα στο Βόρειο Αιγαίο

Αύξηση καταγράφει η οικοδομική δραστηριότητα σε πανελλαδικό επίπεδο κατά 15,7%
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Με έξι ώρες καθυστέρηση η αναχώρηση του Aqua Blue

Θα αναχωρήσει την Παρασκευή 26 Απριλίου στις 9:00 το βράδυ αντί στις 3:00 το απόγευμα
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Βραδιά με γεύσεις Βορείου Αιγαίου στο Λονδίνο

Άλλη μια προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών από την Αγγλία
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέα Διοίκηση στον Σύνδεσμο Συμβούλων Επιχειρήσεων Βορείου Αιγαίου

Οι εκλογές διεξήχθησαν ηλεκτρονικά
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εφτασαν οι πρώτοι Ολλανδοί στη Λέσβο

Προσγειώθηκε η πρώτη πτήση τσάρτερ της TUI στο Αεροδρόμιο Οδυσσέας Ελύτης
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Το προφίλ του Τούρκου τουρίστα στο Βόρειο Αιγαίο

Ο υψηλός πληθωρισμός στην Τουρκία έχει μειώσει την καταναλωτική δαπάνη των επισκεπτών
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Τέσσερεις θέσεις υδρονομέων στο Δήμο Μυτιλήνης

Μέχρι την Πέμπτη 2 Μαίου η υποβολή των αιτήσεων
ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Βιομηχανική κληρονομιά, από την Ξάνθη… στη Μυτιλήνη;

Μιλήσαμε με τη βιομηχανική αρχαιολόγο, Μαρία Πετρά, υπεύθυνη της εταιρείας Παστάλι που συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Βόρειο Αιγαίο ψηφίζουν οι Θεσσαλονικείς

Δείτε τους top προορισμούς που επιλέγουν οι ταξιδιώτες της Aegean Airlines στην Ελλάδα.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Καταδίκες αγροτών για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις

Η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου καταγγέλλει τις καταδίκες αγροτών σε ποινές φυλάκισης 15 μηνών για συμμετοχή στις κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Γενάρη του 2020
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πέρασε από την Ευρωβουλή η πρώτη αναθεώρηση της ΚΑΠ

Οι αναθεωρημένες διατάξεις θα εφαρμοστούν το 2024 σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ετοιμάζεται νέος νόμος για τους συνεταιρισμούς

Ξεκίνησε τις διαβουλεύσεις η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης