× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη ‑ Σμύρνη

Η ταχύτητα του Smyrna di levante πρόβλημα στο σχεδιασμό της γραμμής και βάζει υπό αμφισβήτηση τις προσεγγίσεις στη Μυτιλήνη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 13/9/2022

Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη ‑ Σμύρνη
' χρόνος ανάγνωσης

Πριν από μερικές εβδομάδες κυβερνητικές πηγές δήλωναν στο «Ν» πως ήταν πολιτική επιλογή η Levante Ferries να ενισχυθεί στην προσπάθεια της να δρομολογήσει πλοίο στην γραμμή Σμύρνη - Θεσσαλονίκη. Σε αυτό το πλαίσιο εγκρίθηκε μια επιδότηση για τα δρομολόγια που θα πραγματοποιηθούν το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2022. Η χρηματοδότηση αυτή έβαλε στο σχεδιασμό της εταιρείας τις προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Το αν θα διατηρηθεί ή όχι η γραμμή αλλά και η προσέγγιση στο λιμάνι της Μυτιλήνης εξαρτάται από την εμπορική επιτυχία του πλοίου, αναφέρουν οι κυβερνητικές πηγές.


Οι παραπάνω αναφορές σημαίνουν η κυβέρνηση στηρίζει ένα σχέδιο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων καθώς θεωρεί πως μπορεί να έχει εμπορική επιτυχία τόσο στην μεταφορά οχημάτων όσο και στην μεταφορά επιβατών. Ωστόσο δεν είναι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης να καθιερώσει μια νέα άγονη γραμμή (δηλαδή να δίνει επιδότηση για μακρό χρόνο) που στην πραγματικότητα είναι μια διεθνής ακτοπλοϊκή σύνδεση.
 

Το επιχειρηματικό σχέδιο της Levante Ferries προβλέπει τον συνδυασμό εσόδων τόσο από την μεταφορά επιβατών όσο και από την μεταφορά οχημάτων. Η μεταφορά επιβατών αναμένεται να στηριχθεί από την τουριστική κίνηση που θα υπάρχει από την Σμύρνη προς την Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Η προσέγγιση του Smyrna di levante στην Μυτιλήνη θα δώσει στο πλοίο πρόσθετη επιβατική κίνηση.

 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δρομολογίων, το πλοίο θα αναχωρεί από την Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από την Θεσσαλονίκη στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Σμύρνη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας. Από την Σμύρνη το πλοίο θα αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη κα Κυριακή στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Θεσσαλονίκη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας.

 Στο παραπάνω σχεδιασμό δεν περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη που θα αυξήσουν την χρονική διάρκεια του ταξιδιού τουλάχιστον κατά δύο με τρεις ώρες. Δηλαδή η διάρκεια του ταξιδιού από 13,5 ώρες θα φθάσει στις 16 ώρες. Τόσο μεγάλης χρονικής διάρκειας ταξίδι μόνο αν αντιμετωπισθεί ως κρουαζιέρα μπορεί να προσελκύσει επιβάτες στο πλοίο.

 
Τα φορτηγά και τα Ι.Χ.
 

Ένα ταξίδι διάρκειας 16 ωρών από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη είναι θελκτικό (από άποψη χρόνου αλλά και ολικού κόστους) για τις μεταφορικές εταιρείες ή όχι; Αυτό είναι ένα κρίσιμο ερώτημα που καλείται να απαντήσει η εταιρεία. Διότι αν το γκαράζ του πλοίου τους χειμερινούς μήνες δεν γεμίζει με φορτηγά οχήματα σημαίνει πως χάνεται μια σημαντική πηγή εσόδων για την εταιρεία. Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα ήταν πολύ πιο εύκολη αν το πλοίο είχε την δυνατότητα να ταξιδεύει με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα 18 μίλια ανά ώρα που είναι η υπηρεσιακή του ταχύτητα.

 
Από την άλλη πλευρά οι τουρίστες από την Σμύρνη είτε κατευθύνονται προς την Θεσσαλονίκη, είτε προς την Μυτιλήνη είναι βέβαιο πως θέλουν να παίρνουν μαζί τους και το αυτοκίνητο τους. Έτσι το Smyrna di levante είναι ιδανική λύση γι’ αυτούς.
 

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η Levante Ferries θέλει η διάρκεια της προσέγγισης του πλοίου στο λιμάνι της Μυτιλήνης να μην κρατάει περισσότερο από δύο ώρες. Διότι γνωρίζει το κίνδυνο να χάσει τα έσοδα που μπορεί να της δώσουν η μεταφορά φορτηγών.

Με βάση τα παραπάνω δεν είναι τυχαίο πως εδώ και περίπου μια εβδομάδα η εταιρεία έχει ανεβάσει στην ιστοσελίδα το σχεδιασμό των δρομολογίων χωρίς να περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Ταυτόχρονα βέβαια προχωρά όλη την διαδικασία για να ξεκινήσουν οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη.  

 
Φαίνεται πως η Levante Ferries προχωρά με δύο ξεχωριστούς σχεδιασμούς για την γραμμή. Στον πρώτο σχεδιασμό περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη και στον δεύτερο σχεδιασμό το πλοίο δεν θα προσεγγίσει κανένα ελληνικό νησί.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Οι Τούρκοι αγρότες χαιρετίζουν τον αγώνα των Ελλήνων συναδέλφων τους

«Αγωνιζόμαστε για τα ίδια δικαιώματα εκατέρωθεν του Αιγαίου» δηλώνει η Ένωση Όλων των Αγροτών Παραγωγών Τουρκίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Βάζουν το λύκο να φυλάει τα πρόβατα»

Γεωπόνοι αντιδρούν στη μετάβαση του ελέγχου του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πώς θα κάνουν ενστάσεις οι αγρότες για τις επιδοτήσεις 2025

Αναλυτικός οδηγός από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για λάθη σε στρέμματα, τιμολόγια, βοσκοτόπους, ΚΑΕΚ και ΑΤΑΚ, με νέες προθεσμίες και διαδικασίες έως τις αρχές 2026
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση στο χρόνο καταβολής των εισφορών στον ΕΛΓΑ

Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις θα ισχύουν μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαχείρισης των ζημιών από τους παγετούς και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 30ής Ιουνίου 2026
ΕΛΛΑΔΑ

Επεισοδιακή κατάθεση του Ξυλούρη για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ειρωνείες και θλιβερές εικόνες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το Οικονομικό Επιμελητήριο βορείου Αιγαίου στο πλευρό των παραγωγών

Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση για αδυναμία προστασίας και «σκιές διαφθοράς» στη διαχείριση ευρωπαϊκών πόρων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Τιμές ρεκόρ για τα αρνιά της Λέσβου

Η ευλογιά των προβάτων και η μειωμένη παραγωγή στην Ευρώπη εκτοξεύουν τις τιμές παραγωγού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ζητούν την κατάργηση του ψηφιακού δελτίου αποστολής

Ερώτηση στην βουλή κατέθεσαν 13 βουλευτές του ΚΚΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

ΚΚΕ: Η κυβέρνηση μπλοκάρει τις αποζημιώσεις για την ευλογιά των προβάτων

Ερώτηση στην Βουλή κατέθεσαν για το θέμα τέσσερις βουλευτές του κόμματος ανάμεσα τους και η Μαρία Κομνηνάκα
ΕΛΛΑΔΑ

Πανικός στο Μαξίμου από τα αγροτικά μπλόκα

Να κλείσει το μέτωπο με τους αγρότες το αργότερο εντός της ερχόμενης εβδομάδας επιδιώκει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
ΕΛΛΑΔΑ

Αγριο κράξιμο σε Τσιάρα από τους βουλευτές της Ν.Δ.

Ολοκληρώθηκε η ενημέρωση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης στους βουλευτές της ΝΔ για την αγροτική πολιτική της κυβέρνησης